Meer vermogen

Mikkie30

Bekend lid
479
276
83
Ik ben al een beetje bezig om mijn auto optisch te tunen en nu mist alleen nog wat snelheid in de auto.

Nu kan ik het volgende doen om wat meer PK's te krijgen (1.2 TSI 105pk)

Chippen, 105pk --> 135/140pk
Chippen +downpipe en racecat --> 150pk
Andere turbo --> 200pk
Of ander blok :mrgreen: (lekker extreem!)

Nu zat ik zelf al wel aan een 2.0 blok te denken zoals in de WRC. Is dit haalbaar, aan wat voor bedragen moet ik denken etc.


Alle tips zijn welkom!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
houd er rekening mee dat een ander blok in de duizenden gaat lopen:
blok
kabelboom
versnellingsbak
aandrijfassen
remmerij!!!
ECU
intercooler
radiator
noem het maar op.
en dan moet je nog bij het rdw langs om het allemaal netjes op papier te krijgen. Stick Out Tongue

nieuwe vraag, hoeveel vermogen denk je nodig te hebben? met 140pk gaat zo'n polo al prima vooruit!
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
houd er rekening mee dat een ander blok in de duizenden gaat lopen:
blok
kabelboom
versnellingsbak
aandrijfassen
remmerij!!!
ECU
intercooler
radiator
noem het maar op.
en dan moet je nog bij het rdw langs om het allemaal netjes op papier te krijgen. Stick Out Tongue

nieuwe vraag, hoeveel vermogen denk je nodig te hebben? met 140pk gaat zo'n polo al prima vooruit!
Zeker weten, mijne was origineel 90, nu ruim 140 en ik ben dik tevreden.
 
Bij wie heb je dit laten doen? En kan het geen kwaad voor in de toekomst met het onderhoud van je auto of eventuele storingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo R-line  1.2 
houd er rekening mee dat een ander blok in de duizenden gaat lopen:
blok
kabelboom
versnellingsbak
aandrijfassen
remmerij!!!
ECU
intercooler
radiator
noem het maar op.
en dan moet je nog bij het rdw langs om het allemaal netjes op papier te krijgen. Stick Out Tongue

nieuwe vraag, hoeveel vermogen denk je nodig te hebben? met 140pk gaat zo'n polo al prima vooruit!
Mooiste zou ik rond een 200pk vinden. Ik ben bang dat ik 140pk te weinig zal vinden.
En is het geld het waard om dan voor 150 pk (race cat+downpipe) te kiezen.

Ik heb wel een paar duizend euro over voor 200+ pk's, of kan ik dan beter opzoek naar een WRC Stick Out Tongue
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
De eerste 40-50 pk zijn (relatief) goedkoop via een tuning op maat bij een goed tuner.
Dan ben je tot aan de 'hardware' zoals aanpassingen aan turbo, inlaat-/uitlaattrajecten, koppeling, verstuivers/injectoren/nozzles, intercooler, kom je uit rond de 2500 eu en hoger.
Nog meer? Dan moet je al naar het inwendige deel van de motor kijken. Krukassen, cilinders, kleppen e.d. dan ben je voor kleinere vermogenswinsten meer en meer geld kwijt per pk en of dat dat het waard is...

En dan ben je eigenlijk verplicht voor MIJN veiligheid om met zo'n bommetje VOORAF een goed onderstel, remmen en rubber er onder te schroeven ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!