$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Wat bedoel je in hemelsnaam????

Polo blijft nog wat langer omdat ze eerder deze week afgekeurd werd bij de tweedehandskeuring :evil:
Los van het feit dat ik de gelaserde achterlichten vergeten omruilen was (idioot!!), werd vooral de wagen afgekeurd bij de wegdektest.. Minimumwaarde is 20 en linksachter had ik 26 en goed, maar rechtsachter maar 14 :shock:
Daags daarvoor heb ik de schroefset laten demonteren waar ik ze ooit laten monteren heb, dus meteen na de keuring bel ik om de situatie uit te leggen.. Meteen werd mij gevraagd op welke maat van velg ik reed.. Toen ik zei 17" werd mij verteld dat dit een algemeen gekend fenomeen is waarbij, doordat de polo achteraan te weinig weegt, de laagprofielband op 17" niet genoeg inveert met afwijkende resultaten als gevolg..
Volgens hen moet ik de band aflaten naar 1,8kg of zelfs 1,5kg en dan zou dit probleem verholpen moeten zijn.. Klinkt allemaal logisch, maar wel raar dat links en rechts zoveel scheelt (gewicht word toch verdeeld over de 2 wielen?) en ook dat rechts minder is want net daar zit toch je benzinetank (ok hij was ver leeg, maar links minder had toch logischer geweest)?
Wat denken jullie?

Grtz

Een beetje wat er staat Bas :grin::lol:
 
Smartie86,

dezelfde embleem die jij hebt is net bij mij afgeleverd. Ik wil deze graag in de grill monteren, maar ik krijg de oude er niet uit. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? Tegen de klok in draaien en eruit trekken?

Alvast bedankt!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!