$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

SilencerNL zei:
Ziet er goed uit! Hoe is het licht opbrengst van je dimlicht? Ik hoorde al dat de mistlampen tegenvielen kwa lichtopbrengst.. De kleur zit er iig erg netjes uit! :)

Lichtopbrengst ga ik komende dagen in de gaten houden.. Niet dat dit voor mij van levensbelang is hoor (hier in België kijken ze niet op een straatverlichting meer of minder Big Grin ). Je zult zeker geen xenon effect krijgen, maar voor mij is dit eerder een puur optische mod.. Heb al meteen een leuk ideetje: waarom is geen nachtelijke meeting organiseren?? Komt al dat licht toch mooier uit en zijn ze mss makkelijker te vergelijken :cool:

Grtz m8
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Gewoonjan zei:
Damn.. looking good! :shock:
mooie update! Big Grin
en ook wel nice hoe je die foto's hebt gemaakt tijdens 't wisselen Big Grin

Tnx!!! Blij dat je het mooi vindt, ik wou idd een goed beeld scheppen van voor, tijdens en na.. Heb er wel wat werk aan gehad om eerst alles terug standaard te zetten (had namelijk al een groot deel van de lampen erin) om nadien alles mooi op foto vast te leggen.. But it was worth the effort!!

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Vandaag de polariteit omgewisseld en de DRL voorzien van LED:

DRL voor
[resize=600:17psfvas]http://img718.imageshack.us/img718/7417/drlvoor.jpg[/resize:17psfvas]

DRL tijdens
[resize=600:17psfvas]http://img194.imageshack.us/img194/43/drltijdens.jpg[/resize:17psfvas]

DRL na
[resize=600:17psfvas]http://img23.imageshack.us/img23/8522/drlna.jpg[/resize:17psfvas]


Heb wel al gemerkt dat er 1 led knippert (een 5tal ledjes knipperen)
Ik vermoedt dat dit aan de led zelf ligt?? :x

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Nice bij mijn DRL knippert er ook 1 ledje zwaar irri heb dat af en toe zit te twijfelen een nieuw setje te bestellen. alleen wel dik bij Nostino qua prijs.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Dit setje komt van ebay, ga ze terugsturen en hopelijk werken de volgende wel goed.. Heb voor de zekerheid een extra set bij Roy besteld..
Valt dit voor anderen hard op 1 ledje dat knippert?? Ik heb er 5 en kwil niet met safetycar verlichting rondrijden Big Grin

Btw de jouwe kosten 40euro niet?? Toch veel verschil hoor, ook een 27smd led? Kan toch niet zo'n groot verschil in kwaliteit zijn of vergis ik mij?

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Heb een foto van de led genomen en deze naar de verkoper gestuurd..

[resize=600:2t8ahlg7]http://img405.imageshack.us/img405/2167/20598223708999930081265.jpg[/resize:2t8ahlg7]
Nu branden er 3 niet, maar na een langere tijd gaan er meerdere uit (zelfs soms een volledige rij aan de zijkant)

Hij ging mij vandaag een nieuw setje sturen dus op die manier heb ik binnenkort andere..
Heb voor de zekerheid er bij Silence nog een paar besteld, ik denk namelijk dat deze niet canbus zijn.. Kan dit de reden zijn van het prijsverschil??

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Ook een foto genomen van de verkeerde fitting voor de H11:

Dit is de verkeerde H11 fitting (bajonet denk ik?)
[resize=600:1lf7sbws]http://img28.imageshack.us/img28/9483/h11wrongfitting.jpg[/resize:1lf7sbws]

Dit is de juiste H11 fitting (steek?)
[resize=600:1lf7sbws]http://img846.imageshack.us/img846/8535/h11goodfitting.jpg[/resize:1lf7sbws]

Mag zowiezo nog tot 21 aug wachten wegens vakantie, maar ik denk dat dit achteraf op te lossen valt..
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

euhm.. weetje zeker dat h11 't groot licht is?
zovan ik heb dacht ik ooit ook wel eens gelezen dat het grootlicht h1 was :oops:
*edit*
ohw zie net in 't lampen tabel op polo9n.info dat dimlicht en groot licht h7 is :roll:
of 't klopt weet ik niet :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Gewoonjan zei:
euhm.. weetje zeker dat h11 't groot licht is?
zovan ik heb dacht ik ooit ook wel eens gelezen dat het grootlicht h1 was :oops:
*edit*
ohw zie net in 't lampen tabel op polo9n.info dat dimlicht en groot licht h7 is :roll:
of 't klopt weet ik niet :oops:

Niet dan?? Wat voor lamp heb ik dan nodig voor mn grootlichten?? Dacht dit uit het boekje van de wagen te hebben.. Iemand??

edit: Aha dus als de koplamp-unit H7 is, is elke lamp in die unit een H7 lamp? En Grootlicht is toch aanzienlijk sterker dan een dimlicht (hoe wordt dit verschil dan bepaald?) dus gaat dit met een H7 lamp (zoals in mn dimlicht) werken??
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

als ik dat lampen tabelletje mag geloven, dan gaat 't werken jah ;)
btw heb jij zo ergens een action voorhanden? zovan kun je h7 lampjes voor 3 euro kopen, kun je 't proberen ;)
oh en ik denk dat het iets met de reflector van doen heeft, maar als je het zeker wilt weten moet je het even aan iemand vragen met kennis op dat gebied :geek:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

@Gewoonjan

Als ik zeker wil zijn wissel ik gewoon mn dimlicht en steek die in de grootlicht-fitting.. Klinkt logisch dat de straal versterkt wordt door reflectors dus dan zou dit idd moeten werken..
Mensen met meer ervaring en kennis mogen hier zeker info verschaffen :)


Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Heb nog ff een vraag over de DRL led:

Ik heb gemerkt dat deze beide perfect werken wanneer ik de wagen een eerste keer start/gebruik (dus alle leds branden)
Na een (heel) korte rit is de led aan de bestuurderszijde zoals op de foto hierboven (3 leds branden niet)
Na een langere rit hebben beide DRL leds die niet branden (bestuurderszijde: 3 bovenaan en een volledige rij aan de onderkant, passagierszijde: een hele rij aan de onderkant)

Is dit normaal bij slechte leds?? Want ze werken allemaal in het begin, pas na enige tijd krijg je problemen dus hoop dat dit enkel aan de led ligt (bv transport, laten vallen, met blote handen vastgenomen, etc)
Heb binnekort 2 nieuwe sets maar wou dit even te weten komen..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Tja, dat kan natuurlijk van alles zijn, maar ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit ligt. Lampen die CANbus compatible zijn, worden warmer dan normale LED lampen door de extra weerstand. Als de smd chips niet geschikt zijn voor deze extra hitte (meestal kunnen de 'goedkope' smd chips maar tot 70 - 80 graden celcius), gaan ze dus kapot.

De 'foute' H11 fitting die jij noemt, is eigenlijk de juiste H11 fitting. H11 is namelijk altijd met zo'n 90 graden hoek erin (nee, dat is geen bajonet fitting). De 2e foto die jij hebt geplaatst lijkt meer op een H7 fitting, maar is echt geen H11. ;)
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

SilencerNL zei:
Tja, dat kan natuurlijk van alles zijn, maar ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit ligt. Lampen die CANbus compatible zijn, worden warmer dan normale LED lampen door de extra weerstand. Als de smd chips niet geschikt zijn voor deze extra hitte (meestal kunnen de 'goedkope' smd chips maar tot 70 - 80 graden celcius), gaan ze dus kapot.

Zal blij zijn alsek een pakje van jou in de bus zie dan Big Grin

Btw: weet jij toevallig welke lamp in je grootlicht moet? Heb blijkbaar ergens foutief gelezen dat dit H11 is (zie hierboven) maar het zou een H7 (zelfde als je dimlicht) moeten zijn.. Als dit zo is kan ik vragen om de Alpha's H11 te kunnen ruilen voor H7..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Ik denk dat het H7 is inderdaad, maar ik heb zelf de H4 koplampen, dus ik weet het niet 100% zeker. Je kunt het controleren door achterop de koplamp unit te kijken. Als het goed is staan daar de juiste types in het plastic gestanst.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

SilencerNL zei:
Ik denk dat het H7 is inderdaad, maar ik heb zelf de H4 koplampen, dus ik weet het niet 100% zeker. Je kunt het controleren door achterop de koplamp unit te kijken. Als het goed is staan daar de juiste types in het plastic gestanst.

Als het wat droger is (en wanneer ik de nieuwe leds heb) bekijk ik het wel s, duw ik gelijk mijn dimlicht in het mistlicht.. Tnx!
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI

Zowel dimlicht als grootlicht zijn H7. Er zit geen verschil in... Verschil zit inderdaad in (afstelling)reflectoren en kapjes die eventueel om de lampjes zitten.

Bij de meeste auto's met dubbele koplampen (ook VAG) zijn de grootlichten met een H1 fitting. In Polo dus niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!