MadMax :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TSI R-Line

Hangt er wel vanaf hoever je wilt verlagen. Is dat niet al te veel (max 2,5 cm), dan vind ik het sportonderstel prijstechnisch toch wel interessant vergeleken met een schroefset.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Vandaag contact gehad met de dealer, bestelling is al definitief en wijzigingen zijn niet mogelijk, helaas!
Neem aan dat de meeruitvoering sportonderstel voor een Polo 6R alleen maar bestaat uit verlagingsveren?
 
een sportonderstel " fabriek-af" staat niet zo laag als achteraf een schroefset of een set veren van EIBACH
Sportonderstel van VW zelf zijn toch ook gewoon verlagingsveren..neem aan dat je voor 180 euro geen schroefset hebt!
Als ik mijn eigen Polo ook te hoog vindt staat laat ik hem ook verlagen met een set Eibach veren.
 
Eibach veren is dan inderdaad een hele goede oplossing. Ik heb meerdere Polo's al verlaagd met zowel veren als schroefsets en de eigenaren die feedback hebben gegeven ervaarden eibach toch wel als beste.
 
Heb er nu zelf 450 km op zitte in mijn nieuwe polo en nog beetje aan het inrijden! Wat ik vindt is dat de voortrein wat week is! Is dit met alleen de eibach veren op te lossen of moet er dan schroefset onder?
 
Wetenschappelijk bewezen is het gewoon zo dat veren en dempers tegelijk te vervangen het beste resultaat oplevert! Stick Out Tongue

Alleen wel jammer is het feit dat een bilstein b12/eibach pro-kit behoorlijk aan de prijs is ;)
Voor dat geld kun je evt ook wel een schroefkit kopen ;)
Desalniettemin is dat natuurlijk je eigen keuze wat je doet :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Is inderdaad alleen veren, garantie....tjsa de dealer zal zeggen dat het alleen via hun gewaarborgd zal blijven. Al plaatsen ze exact dezelfde veren.
enne psssst mochten zich ECHTE problemen voordoen, dan zet je de standaard veren eronder en ga je naar de dealer.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik kijk het eerst aan zodra ik de auto in bezit heb! Als hij te hoog op zijn pootjes staat laat ik hem verlagen met veren! Enig idee wat dit bij de dealer kost, neem aan als je het bij een ander bedrijf laat doen je garantie van je onderstel kwijt raakt.

Het verschil tussen het standaard onderstel en sportonderstel is;
Andere veren, +/- 15mm lager en sterkere veren.
Andere (stugger) schokdempers.
Dikkere stabilisatorstang 21mm ipv 16mm.

Dus niet alleen maar andere veren...
Ik werk bij Century in het magazijn en heb het sportonderstel vergeleken met een R line zonder.
Mijn vorige had geen sportonderstel en dat merk je zeker, met s.o. is het heel stuk stugger.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Als ik eerlijk moet zijn had mijn vorige auto exact hetzelfde onderstel als wat ie nu heeft, ik voel exact dezelfde vering .. en qua hoogte zie ik ckr geen verschil... ik denk dat t gewoon de consument naaien is... vandaar 15mm wat je dus niet ziet!
 
Als ik eerlijk moet zijn had mijn vorige auto exact hetzelfde onderstel als wat ie nu heeft, ik voel exact dezelfde vering .. en qua hoogte zie ik ckr geen verschil... ik denk dat t gewoon de consument naaien is... vandaar 15mm wat je dus niet ziet!

Heb je nu ook een sport onderstel dan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Heb je nu ook een sport onderstel dan?

Dat heb ik expliciet aangegeven bij de bestelling... (sportonderstel my ass waardeloos!!) Of men wordt genept vind em behoorlijk hoog staan achter enne ik vind dat ze de gti en r-line minimaal zo moesten verlagen..
VW-Polo-BlueGT-7.jpg



maarja wie ben ik!
 
Dat heb ik expliciet aangegeven bij de bestelling... (sportonderstel my ass waardeloos!!) Of men wordt genept vind em behoorlijk hoog staan achter enne ik vind dat ze de gti en r-line minimaal zo moesten verlagen..
VW-Polo-BlueGT-7.jpg



maarja wie ben ik!


De BLUE GT van de foto is achteraf verlaagd met een schroefset van K&W en nog eens heel amateuristisch de veren zwart gespoten zodat bezoekers het niet zagen!!!

Er is iemand op het forum die er een foto van gepost heeft trouwens!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!