MadMax :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TSI R-Line

mooi karretje man

net of we dezelfde smaak hebben hahahahhaha
Hahaha idd! R line pakket maakt hem helemaal af!
Vandaag even langs geweest bij een autoschadebedrijf, zij hebben even snel krasje verwijderd (gepolijst)...je ziet het nagenoeg niet meer....dan moet je echt 3 keer kijken! Wil ik het helemaal weg hebben moet de boel worden overgespoten! Maar ach ik vindt het wel best zo! :) Ben al lang blij dat ze dit even kosteloos hebben gedaan! :)
 
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe set winterbanden onder mijn Polo gezet, Michelin Alpin A4 185x65xR15. Echter hoor ik sindsdien een vreemd zoemend geluid rechtsachter, dit hoor je alleen als ik rond de 80 km/h rij. Een lagere of hogere snelheid hoor je helemaal niks. Met mijn zomerbanden nooit last van gehad. Heeft dit te maken met het cuppen van de band? Kan dit kwaad?
 
Sinds een maand heb ik een probleem met mijn boordcomputer.
De 2e boordcomputer reset na ongeveer 6 uur mijn gemiddelde verbruik en afstand, zodra ik smorgens mijn auto start staat alles weer op 0. Tijdens het rijden wordt alles netjes bijgehouden maar zodra ik de auto wegzet en kom na 6 uur weer terug om de auto weer te starten staat alles weer op 0.
Afgelopen vrijdag ben ik bij de dealer geweest en zij constateren niks in het systeem, geen enkele foutmelding of wat dan ook! Ik heb alles verteld aan de chef monteur en hij kwam ook met de conclusie dat er iets niet klopt.
Dealer heeft mij gister terug gebeld met de mededeling dat zij een nieuwe instrumentenpaneel hebben besteld en gaan vervangen, voor 29 maart heb ik een afspraak staan.

Heeft iemand dit probleem ook gehad met zijn 6R?
 
Ik weet niet precies hoe de boordcomputer van de R-Line werkt, maar heb je niet gewoon 2 verschillende tellers? Ik heb dat zelf wel, waarbij het verbruik etc. van teller 1 inderdaad na een bepaalde tijd op 0 wordt gezet, en van teller 2 houdt hij het constant bij, totdat je hem zelf reset?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Kan iemand even een fotootje maken van de teller 1 en teller 2? Ik heb er zo geen beeld bij namelijk. In mijn auto reset de teller de rit gegevens na 2 uur stil te hebben gestaan alStick Out Tongue

Of bedoelen jullie de dagteller? :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Als je door het menu scrolt of klikt staat er een ² aangegeven, dit idd volgens mij je dagteller. In het boekje staat dat deze teller tot 20 uur gaat of 2000km. Of je gebruikt tussentijds je reset knop als je bijv. net hebt getankt, dan staat de waarde weer op 0.
Teller 1 reset idd na 2 uur stil te hebben gestaan.
 
Bij deze wat foto's van een Comfortline 1.2 TSI:

Aantal KM's per trip. Let op de 1 en 2. 1 wordt automatisch gereset, 2 niet.

1.jpg
2.jpg


En hier twee foto's van het verbruik:
3.jpg
4.jpg


En zo zijn er nog wel wat meer menu-opties die gebruik maken van de 1 en 2.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
WHUT?!
ik heb dat gehele '2' menuutje niet eens :lol:
de 1-tjes ben ik wel bekend mee, maar omdat ik nooit een vervolg heb gezien dacht ik van: 't zal wel. Stick Out Tongue

is dat gewoon door scrollen totdat er een 2 staat ipv een 1 of is dat een knoppen combinatie?
(zo ja, dan moet ik toch eens het boekje gaan lezen :lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Je hebt onder je rechterstuurhendel, waar je dus ook mee door dat menu kan bladeren, een knop onderop zitten. Daar staat ook reset bij. Klik je die 1x kort in bij de menu's waar een 1 staat, dan schakelt die naar de 2. Doe je dat nog eens dan ben je weer bij 1.

Nummer 2 moet je handmatig resetten, en dat doe je door de resetknop langer ingedrukt te houden. Je kan 1 trouwens ook resetten als je dat wil :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
WHUT?!
ik heb dat gehele '2' menuutje niet eens :lol:
de 1-tjes ben ik wel bekend mee, maar omdat ik nooit een vervolg heb gezien dacht ik van: 't zal wel. Stick Out Tongue

is dat gewoon door scrollen totdat er een 2 staat ipv een 1 of is dat een knoppen combinatie?
(zo ja, dan moet ik toch eens het boekje gaan lezen :lol:)

@Gewoonjan:Haha wist je dat niet? Weer wat geleerd vandaag! :mrgreen:
 
Bij mij wordt de tijd en aantal km's ook pas na de auto 24 uur stil te laten staan gereset vind het een beetje vreemd. Hij hoort et korter te doen denk ik...... maar t stoort me niet..
 
Weet iemand een adresje in Groningen waar je auto kan verlagen? Zit te denken aan een setje Eibach verlagingsveren 25mm voor en 30mm achter.
Hoop dat ik niet teveel problemen krijg met mijn voorbumper als ik over drempels ga.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!