Lekke band

Vanochtend maar de VW dealer geweest en ze gaven aan dat 1 band voldoende is om te vervangen. Echter hadden ze mijn Falken band niet en zou ik wel 2 banden van een ander merk bij hun kunnen kopen incl montage en uitlijnen voor €350.


Ben maar profile Tyrecenter gereden en kan maandag een nieuwe Falken krijgen voor €100 incl montage etc. Daar gaven ze ook aan dat 1 band voldoende is.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Vanochtend maar de VW dealer geweest en ze gaven aan dat 1 band voldoende is om te vervangen. Echter hadden ze mijn Falken band niet en zou ik wel 2 banden van een ander merk bij hun kunnen kopen incl montage en uitlijnen voor €350.


Ben maar profile Tyrecenter gereden en kan maandag een nieuwe Falken krijgen voor €100 incl montage etc. Daar gaven ze ook aan dat 1 band voldoende is.
die vw dealers das toch nie te geloven he, ben er na mijn aankoop van da wagen ook nie meer geweest. pokke duur en nog traag ook.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Een ander merk dus wellicht iets van continental of michelin +- 130€ ps is 260€ en uitlijnen 90€.
Is niet heel verkeerd vind ik.
Het zijn niet gelijk oplichters als ze het goed! Willen doen.

Heb je wel gevraagd waarom ze uitlijnen? En waarom Profile dit niet doet?
Leuk dat het bij profile 100€ kost maar als je hierdoor over 1 jaar 2 nieuwe banden moeten omdat ze schuin gesleten zijn kost je het alsnog 300€..
 
Een ander merk dus wellicht iets van continental of michelin +- 130€ ps is 260€ en uitlijnen 90€.
Is niet heel verkeerd vind ik.
Het zijn niet gelijk oplichters als ze het goed! Willen doen.

Heb je wel gevraagd waarom ze uitlijnen? En waarom Profile dit niet doet?
Leuk dat het bij profile 100€ kost maar als je hierdoor over 1 jaar 2 nieuwe banden moeten omdat ze schuin gesleten zijn kost je het alsnog 300€..
Profile is inclusief uitlijnen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Een ander merk dus wellicht iets van continental of michelin +- 130€ ps is 260€ en uitlijnen 90€.
Is niet heel verkeerd vind ik.
Het zijn niet gelijk oplichters als ze het goed! Willen doen.

Heb je wel gevraagd waarom ze uitlijnen? En waarom Profile dit niet doet?
Leuk dat het bij profile 100€ kost maar als je hierdoor over 1 jaar 2 nieuwe banden moeten omdat ze schuin gesleten zijn kost je het alsnog 300€.
Dat is wel een hele scherpe prijs.
Ben je niet in de war met balanceren en uitlijnen?
100€ voor nieuwe band en uitlijnen is echt goedkoop
Mwa het is een Falken band die kun je al kopen voor €68 als particulier. Denk dat Tyrecenter deze goedkoper inkoopt. Dus ik betaal denk ik rond de 30 -40€ aan de montage en idd balanceren was in de war. Maar dat was bij de VW ook niet nodig uitlijnen.. wel balanceren.

Autobanden worden bij Profile altijd gebalanceerd als ze voor de eerste keer op de velg worden gemonteerd. We balanceren ook als de wielen na reparatie opnieuw worden aangebracht. De balans van de banden moet je controleren wanneer zich de eerste tekenen van trillingen voordoen. Als je langer doorrijdt zal de onbalans erger worden. Dit komt het rijcomfort en de veiligheid niet ten goede. Dit geldt zowel voor winterbanden, zomerbanden en 4-seizoenenbanden.


Maar ik benoem nergens in deze topic mijn dealer als oplichters..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nieuwe band is gemonteerd, incl. Balanceren, alle banden voorzien van stikstof (had ik niet om gevraagd maar is service) Bouwjaar band is 40/2020

Was €100 kwijt bij Profile Tyrecenter

Ze zeiden wel.. volgende x als je een stoeprand oprijdt altijd zo haaks mogelijk zodat het gehele loopvlak de de stoep pakt. En niet langzaam schuin er op rijden.. Er ontstaat enorme luchtdruk en die knalt er uit op het zwakste punt van je band. Opzich ook logisch.. Weer een dure les voor de volgende x...
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!