Lekke band

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Reed vandaag iets te enthousiast een stoepje op en hoorde al iets van dat is niet goed... Naar huis gereden en bij aankomst rechtsvoor helemaal leeg. Denk dat ik net niet op mijn velg heb gereden. Kreeg ook keurig een melding in de auto druk verlies rechtsvoor. Wel balen maar eigen schuld. Dom.

Nu heb ik een volwaardig reservewiel VW komt deze er zo vervangen.

Maar wat ik mij afvroeg moet ik dan morgen 2 voorwielen laten vervangen of alleen die rechtsvoor waar straks een reservere wiel voor in de plaats komt .

En moet dat bij de VW dealer IVM mobiliteit garantie? Of kan nieuwe voorwiel en velg laten overzetten bij een willekeurige bandenboer? Enig idee wat dit zou kosten?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
waarom gewoon niet zelf je reserve wiel plaatsen en morgenvroeg je band laten maken bij de bandenboer? toch lekker snel en goedkoop?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
waarom gewoon niet zelf je reserve wiel plaatsen en morgenvroeg je band laten maken bij de bandenboer? toch lekker snel en goedkoop?
Band maken lukt niet. Is beschadigd aan de zijkant. Dus moet wel een nieuw band onder en de velg moet overgezet worden.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
ah het is de zijkant die stuk is, das idd jammer en klote.
en je hebt geen reserve wiel dan in je wagen?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Dank voor jullie reacties de VW pechhulp was er in 30 minuten en de velg is niet beschadigd maar de band is wel kapot. Monteur gaf aan dat 1 band voldoende is en evt kunnen ze de achterwielen voor plaatsen om trekken te voorkomen. Profiel is goed ik heb met deze banden 15.000km mee gereden.

Hij wilde de kapotte band meenemen zodat ik morgen bij de dealer bandje kan laten vervangen maar hij zei ook je kunt ook zelf bij elke bandenboer laten wisselen IPV bij de VW dealer. Dus ga ik even zelf kijken of dat in de kosten scheelt de VW dealer of een lokale bandenboer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Alleen vraag ik mij moet die nwe band hetzelfde merk zijn?
Ik heb nu af fabriek Falken
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
je mag vooraan (op één as dus) één bepaald merk hebben, en achteraan dus een ander merk . je mag enkel niet kruislings verschillende steken.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Aha dus moet het wel 1 Falken zijn. Ga morgenochtend ff wat zaken af. Kijken wat ze zeggen.
1 band of 2 banden kopen...
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
je mag vooraan (op één as dus) één bepaald merk hebben, en achteraan dus een ander merk . je mag enkel niet kruislings verschillende steken.
Niet correct,
je mag 4 verschillende banden hebben, alleen moet de maat op 1 as het zelfde zijn.
Dus voor 1 maat en achter 1 maat.
Aan te raden is 1 merk en type op 1 as.
Maar voor de apk en politie maakt dit niet uit.

Persoonlijk zou ik het bij het zelfde merk en type houden.
Indien je een ander merk neem zou ik er 2 vervangen..

Wel zou ik, omdat er nu verschillende diepte in profiel komt deze achter plaatsen.
Let dan weer wel op de je achterbanden die dus naar voor gaan niet gecupt( binnenkant niet glad maar hobbelig) zijn, want indien je die voor zet word je gek van de herrie
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Niet correct,
je mag 4 verschillende banden hebben, alleen moet de maat op 1 as het zelfde zijn.
Dus voor 1 maat en achter 1 maat.
Aan te raden is 1 merk en type op 1 as.
Maar voor de apk en politie maakt dit niet uit.

Persoonlijk zou ik het bij het zelfde merk en type houden.
Indien je een ander merk neem zou ik er 2 vervangen..

Wel zou ik, omdat er nu verschillende diepte in profiel komt deze achter plaatsen.
Let dan weer wel op de je achterbanden die dus naar voor gaan niet gecupt( binnenkant niet glad maar hobbelig) zijn, want indien je die voor zet word je gek van de herrie
dan is het bij jullie toch anders dan hier in België, waar met heel strikt op toekijkt.


In België​

Assen​

De banden van elke as moeten de constructeursvoorschriften naleven. Ze moeten dezelfde kenmerken hebben: merk, afmetingen, belastings- en snelheidsindex, profiel en identieke slijtage. De structuur van de banden (bv. radiaal) moet dezelfde zijn op beide assen. De banden mogen niet uit de carrosserie uitsteken.

Slijtage​

De diepte van het reliëf moet minstens 1,6 mm bedragen op ¾ van het oppervlak van de band.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
dan is het bij jullie toch anders dan hier in België, waar met heel strikt op toekijkt.


In België​

Assen​

De banden van elke as moeten de constructeursvoorschriften naleven. Ze moeten dezelfde kenmerken hebben: merk, afmetingen, belastings- en snelheidsindex, profiel en identieke slijtage. De structuur van de banden (bv. radiaal) moet dezelfde zijn op beide assen. De banden mogen niet uit de carrosserie uitsteken.

Slijtage​

De diepte van het reliëf moet minstens 1,6 mm bedragen op ¾ van het oppervlak van de band.
België is wel heel stuk strenger met zijn eisen dan hier in NL.
 
ja idd das waar.
en verdacht spoorbreedte, en verlaging, en juiste rolomtrek en getrokken banden wordt ook streng op gecontroleerd.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Niet correct,
je mag 4 verschillende banden hebben, alleen moet de maat op 1 as het zelfde zijn.
Dus voor 1 maat en achter 1 maat.
Aan te raden is 1 merk en type op 1 as.
Maar voor de apk en politie maakt dit niet uit.

Persoonlijk zou ik het bij het zelfde merk en type houden.
Indien je een ander merk neem zou ik er 2 vervangen..

Wel zou ik, omdat er nu verschillende diepte in profiel komt deze achter plaatsen.
Let dan weer wel op de je achterbanden die dus naar voor gaan niet gecupt( binnenkant niet glad maar hobbelig) zijn, want indien je die voor zet word je gek van de herrie
Ja ik denk dat ik gewoon voor of 1 band Falken ga of 2. Even wat advies inwinnen morgen bij wat banden boeren.
Maar als ik 2 nieuwe koop die kunnen dan wel voor blijven toch?
Op mijn huidige banden heb ik ca 16.000km gereden in 2 jaar. Deze waren alle 4 nieuw bij aanschaf van mijn Polo.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
2 nieuwe banden juist op de vooras.

Maar na 16000km zit er denk ik nog de helft aan profiel op.
Dus jou keuze maar dan heb wel constant 1 goede band en 3 minderen.
Dus als je banden vervangen dienen te worden heb je er altijd 1 tussen die net te goed is om te vervangen.

Het kan makkelijk, en het is ook zonden om 2 banden te doen terwijl er maar 1 hoef.
Gewoon even info vragen morgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ken ook mensen die via marktplaats tweedehands banden laten monteren voor een zacht prijsje. Wellicht wat voor jou gezien je dan banden met 5-6 mm profiel krijgt. Wordt natuurlijk wel een speurtocht gezien je een specifieke band zoekt
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!