Led pakket

Staat ie dan op “LED” of is de lampencontrole uitgezet? Wel jammer sund, 269,- euro en alsnog een storing die dan uitgezet moet worden door iemand anders dan het bedrijf zelf. Al met al, mooie upgrade!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
nice, dacht dat t eigenlijk alleen “uitschakelen” was van de controle was ipv omzetten naar LED.
Kan ook, maar liever niet natuurlijk. Nu komt er wel een melding in het dashboard als het betreffende lampje defect is. Het verschilt per type. Bij bijv. een Polo 6R ligt het meer voor de hand om de lampdiagnose gewoon uit te zetten.
 
Iemand een idee waar betrouwbare (lees: liefst geen ali) LED rood P21W kan halen voor mijn remlichten en LED rood T10 voor stadslicht? Dit ivm smoken achterlichten en betere lichtopbrengst creeëren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Goedenavond iedereen,

Met belangstelling lees ik mee, ik heb ook een LED-pakket op m'n Polo modeljaar 2019, maar geen LED-lampen als knipperlicht en achteruitrijlicht.
@Hansstaal, ik zag in je 5e bericht dat je deze LED-lampen had gekocht voor je knipperlicht en achteruitrijlicht. Ik ben niet bekend met het vervangen van de lampen, mijn vraag is dus; hoe moeilijk is het om de lampjes om te wisselen en werken de lampen naar behoren? Ik zie trouwens dat er 2 verschillende zijn, BA15s en BAU15s. Welke moet ik hebben?

Ik kom ook berichten tegen dat sommige mensen geen radio/DAB+ ontvangst meer hebben of andere software/systeem problemen na het installeren van de LED's. Hoe zit dat?

Meer info klik hier... voorsteltopic

Ik hoor graag van je/jullie :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW 2019  1.0 115pk DSG7 
Goedenavond iedereen,

Met belangstelling lees ik mee, ik heb ook een LED-pakket op m'n Polo modeljaar 2019, maar geen LED-lampen als knipperlicht en achteruitrijlicht.
@Hansstaal, ik zag in je 5e bericht dat je deze LED-lampen had gekocht voor je knipperlicht en achteruitrijlicht. Ik ben niet bekend met het vervangen van de lampen, mijn vraag is dus; hoe moeilijk is het om de lampjes om te wisselen en werken de lampen naar behoren? Ik zie trouwens dat er 2 verschillende zijn, BA15s en BAU15s. Welke moet ik hebben?

Ik kom ook berichten tegen dat sommige mensen geen radio/DAB+ ontvangst meer hebben of andere software/systeem problemen na het installeren van de LED's. Hoe zit dat?

Meer info klik hier... voorsteltopic

Ik hoor graag van je/jullie :)

Je kunt hier kijken welke lampje nodig hebt. https://www.philips.nl/c-m-au/autoverlichting/voertuig-selectietool

Ik heb achteraf de LED Black achterlichtunits laten installeren . De achterknipperlichten had ik als LED maar gaven bij mij verlies van het radiosignaal. (verschillende merken geprobeerd)
De 2 achteruitrijlichten heb ik wel laten zitten met radiosignaal verlies maar dit is te overzien, heb wel het idee dat ik een beetje ruis heb in mijn achteruitrijcamera signaal.

Voor heb ik gewoon halogeen maar wel de knipperlichten vervangen voor LED deze geven geen radio signaalverlies etc.

Vervangen van de lampen is niet moeilijk, staat in de handleiding en ook Youtube wat filmpjes. (Plug&Play)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Goedenavond iedereen,

Met belangstelling lees ik mee, ik heb ook een LED-pakket op m'n Polo modeljaar 2019, maar geen LED-lampen als knipperlicht en achteruitrijlicht.
@Hansstaal, ik zag in je 5e bericht dat je deze LED-lampen had gekocht voor je knipperlicht en achteruitrijlicht. Ik ben niet bekend met het vervangen van de lampen, mijn vraag is dus; hoe moeilijk is het om de lampjes om te wisselen en werken de lampen naar behoren? Ik zie trouwens dat er 2 verschillende zijn, BA15s en BAU15s. Welke moet ik hebben?

Ik kom ook berichten tegen dat sommige mensen geen radio/DAB+ ontvangst meer hebben of andere software/systeem problemen na het installeren van de LED's. Hoe zit dat?

Meer info klik hier... voorsteltopic

Ik hoor graag van je/jullie :)
Ba15s zijn witte ledjes (rem/achteruitrij/drl etc) met de 2 pennetjes recht regenover elkaar.

Bau15s zijn oranje ledjes (uitsluitend knipperlicht) met de 2 puntjes in een hoek tegenover elkaar.

Deze ga je dus nooit perongeluk kunnen uitwisselen.
 
Polo  6c  Verkocht 
Ba15s zijn witte ledjes (rem/achteruitrij/drl etc) met de 2 pennetjes recht regenover elkaar.

Bau15s zijn oranje ledjes (uitsluitend knipperlicht) met de 2 puntjes in een hoek tegenover elkaar.

Deze ga je dus nooit perongeluk kunnen uitwisselen.
Niet per ongeluk, maar ze zijn echt uitwisselbaar. Ik heb nu BA15S in mijn knipperlichten zitten. Goed doordrukken dan past het wel :joycat:
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Dan ga ik 1x BA15s wit bestellen voor achteruitrijlicht en 1x BAU15s amber voor de achterknipperlichten.
Ik had inderdaad ergens een filmpje gezien over het vervangen van de lampen, dus dat moet goed komen. Anders ken ik nog wel mensen. Voor het resultaat kom ik later terug.

Dank voor jullie snelle reacties! (y)
 
Volkswagen  Polo AW 2019  1.0 115pk DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Dan ga ik 1x BA15s wit bestellen voor achteruitrijlicht en 1x BAU15s amber voor de achterknipperlichten.
Ik had inderdaad ergens een filmpje gezien over het vervangen van de lampen, dus dat moet goed komen. Anders ken ik nog wel mensen. Voor het resultaat kom ik later terug.

Dank voor jullie snelle reacties! (y)


Lampjes ontvangen en gemonteerd. Geen uitval van DAB+ ontvangst, alles werkt prima!
Wel een foutmelding, als de auto in z'n achteruit staat, dan krijg ik de melding dat het achteruitrijlicht gecontroleerd moet worden. Dat is het enige.

Wat mij wel opviel is dat de knipperlichten erg wittig uitslaan ipv geel.
 
Volkswagen  Polo AW 2019  1.0 115pk DSG7 
Lampjes ontvangen en gemonteerd. Geen uitval van DAB+ ontvangst, alles werkt prima!
Wel een foutmelding, als de auto in z'n achteruit staat, dan krijg ik de melding dat het achteruitrijlicht gecontroleerd moet worden. Dat is het enige.

Wat mij wel opviel is dat de knipperlichten erg wittig uitslaan ipv geel.
Ik heb meer mensen gehoord over foutmeldingen met achteruitrijlichten o.a op de 6r is dit heel vaak, of er mee leren leven of weg laten coderen. Weet niet hoe dit bij de AW zit maar bij de 6r is het onvoorkombaar, andere ledjes maakt niet uit foutmelding blijft met canbus ledjes
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!