Led lampjes H7 en de apk

Beste forum leden,

ik ben vandaag nieuw op dit forum dus zal ik mijn eigen eerst even voorstellen.
Mijn naam is Erik en ik heb sinds 2 jaar een Polo Cross DSG uit Duitsland.
Ik rijd er niet zoveel mee omdat ik een erg druk bestaan heb en bovendien heb ik ook nog een VW Transporter waar ik de nodige kilometers mee maak voor mijn werk.
Mijn vraag:
ik had er een jaar geleden 2 H 7 led lampen in gezet van Ali.
nu moest hij vorige week gekeurd worden en je raad het al afgekeurd, volgend de keurmeester geven deze lampen geen beeld zoals hij dat zegt(geen licht en donker).
Hij liet het zien met die kast die ze voor je lamp zetten(normaal met halogeen zie je die streep, onder licht daarboven donker).
Zijn er losse H 7 Led lampjes voor mijn Polo waarmee hij wel goedgekeurd wordt?
ik had deze gevonden,

Philips X-treme Ultinon Pro6000 HL LED H7 12V 11972U6000X2 E-Keur​

Deze hebben wel een goedkeuring voor op de duitse wegen.

ik hoor graag of jullie hier iets mee kunnen?
alvast bedankt voor jullie tijd.

grote groet,

Erik
 
Volkswagen  Polo Cross 6R  1.2 TSI 
Makkelijkste oplossing, de normale gloeilampen monteren voor de keuring. Doe ik ook ivm xenon, led en folie op de koplampen en mistlampen. Ik heb dus een extra set kop en mistlampen liggen compleet met gloeilampen erin.
Zou elke keer voor je apk je lichtbakken verwisselen niet de "makkelijkste oplossing" noemen.
Aanzienlijk meer werk dan gewoon lampen hebben die wel door de apk komen.

Overigens heb ik goede ervaringen met de Philips Ultinon leds. Heb een set ultinon 9000s geinstalleerd in een Volvo en deze komt steeds weer zonder probleem door de apk.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Zou elke keer voor je apk je lichtbakken verwisselen niet de "makkelijkste oplossing" noemen.
Aanzienlijk meer werk dan gewoon lampen hebben die wel door de apk komen.

Overigens heb ik goede ervaringen met de Philips Ultinon leds. Heb een set ultinon 9000s geinstalleerd in een Volvo en deze komt steeds weer zonder probleem door de apk.
Ik doelde op ts zijn probleem, alleen de gloeilampen verwisselen.

Ikzelf heb me koplampen zoveel veranderd dat voor de apk het makkelijker is om de hele unit te vervangen.
 
Allereerst wat voor koplampen heb je? Reflector of projector?
Als je een reflector koplamp hebt lekker de originele gloeilamp erin, er rijden al te veel "tuners" rond met LED in hun reflector behuizing.

Een automerk heeft jarenlang een koplamp ontworpen voor een specifieke lamp als je daar maar zonder enig benul iets anders in doet werkt het niet meer.

Overigens is mijn andere auto altijd APK goedgekeurd met Ali LED, ik heb deze wel voorzien van projector lenzen.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Je auto is afgekeurd omdat er te veel strooilicht is. Gevolg van felle led-lampen monteren in een koplamp die daar niet voor geschikt is. Dat ga je niet oplossen met 'dure' led lampen want ook dan blijf je strooilicht hebben, misschien zelfs nog erger dan met de Ali lampen. Snelle oplossing is keuren met halogeen lampjes erin en daarna de led weer monteren, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Het staat voor geen meter zo'n ledlamp in een lamp zonder projector en je verblind iedereen. Dus de echte oplossing is betere koplampunits monteren en daar led lampen gebruiken of gewoon terug naar halogeen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal, Robin en Rickkert
Je auto is afgekeurd omdat er te veel strooilicht is. Gevolg van felle led-lampen monteren in een koplamp die daar niet voor geschikt is. Dat ga je niet oplossen met 'dure' led lampen want ook dan blijf je strooilicht hebben, misschien zelfs nog erger dan met de Ali lampen. Snelle oplossing is keuren met halogeen lampjes erin en daarna de led weer monteren, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Het staat voor geen meter zo'n ledlamp in een lamp zonder projector en je verblind iedereen. Dus de echte oplossing is betere koplampunits monteren en daar led lampen gebruiken of gewoon terug naar halogeen.
Mijn ervaring met de Philips lampen in reflector behuizing is dus erg goed.
Ik heb dit al meerdere keren gezegd op dit forum en blijf dit volhouden :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Mijn ervaring met de Philips lampen in reflector behuizing is dus erg goed.
Ik heb dit al meerdere keren gezegd op dit forum en blijf dit volhouden :)
Ik denk dat je Volvo gebruikt maakt van projector koplampen niet? Dan is het inderdaad geen probleem.

Maar in de oudere reflector behuizingen ben je net een landing baan voor vliegtuigen die rond rijdt, je schijnt overal behalve waar het moet.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Veel Ali of andere cheape lampen geven een matig lichtbeeld. Maar t is echt onzin om te zeggen dat ze dat allemaal doen. Er zijn zoveel tests met de Osram led in zowel h4 als h7 met een perfect licht beeld. Het kan dus wel degelijk. Zowel de Osram als sommige Philips hebben Duitse goedkeuring, dat zegt denk ik wel genoeg. Maar terecht dat de auto van de topic starter is afgekeurd. Niets irritanter als iemand met pruts leds.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en Sal
Goedgekeurd of niet, dat zegt niks over het lichtbeeld in een spiegelreflectorkoplamp. En dat laatste bepaald de apk-goedkeuring. Er zijn wel led lampen te koop die een mooie strakke lijn geven, maar het effect verschilt per auto.
Staat er duidelijk bij dat ze goed zijn gekeurde voor bepaalde auto’s. Die hebben ze dus al getest of het lichtbeeld goed blijft. Alleen deze hebben dus de keurmerk
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
De staat van de koplamp is ook erg bepalend.
In een nieuwe unit kunnen ze wellicht strak beeld geven, in een unit van 5 jaar of ouder die dagelijks gereden heeft kan dat heel anders zijn.
Bovendien staat op de koplamp unit een code voor welk type lamp (halogeen, xenon, led enz.) erin gebruikt mag worden.
Het beste voor LED of Xenon blijft gewoon projectorkoplamp, daargelaten enkele Volvo's en Renault's (en vast nog een paar merken) die speciaal voor Xenon ontwikkelde koplampunits hadden zonder projector.
 
Staat er duidelijk bij dat ze goed zijn gekeurde voor bepaalde auto’s. Die hebben ze dus al getest of het lichtbeeld goed blijft. Alleen deze hebben dus de keurmerk
Prima dat ze dat zeggen maar bij de APK wordt evengoed het lichtbeeld getest en als er dan strooilicht is dan heb gewoon een afkeur hoor. Ze kunnen dat ook niet zomaar zeggen. Sommige auto's zijn zowel met xenon als halogeen geleverd. Stop je led in de xenon versie gaat het goed. Stop je led in de halogeen gaat het waarschijnlijk niet goed.
 
Prima dat ze dat zeggen maar bij de APK wordt evengoed het lichtbeeld getest en als er dan strooilicht is dan heb gewoon een afkeur hoor. Ze kunnen dat ook niet zomaar zeggen. Sommige auto's zijn zowel met xenon als halogeen geleverd. Stop je led in de xenon versie gaat het goed. Stop je led in de halogeen gaat het waarschijnlijk niet goed.
Het is toch een type goedkeuring voor ombouw h4 of h7. Dus geen type goedkeuring voor ombouw xenon naar led?

Ik begrijp je haat voor Sjakie leds die in je porem schijnen hoor, begrijp me niet verkeerd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!