Led dimlicht houdt niet over


Interessant artikel..
Vind het vooral bij die hogere SUV's irritant. Die zijn hoger dan de Polo en schijnen zo in m'n spiegels. Tegengestelde richting krijg je gewoon een aardige bak licht op je smoel Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Lastig te zeggen, ik schat1,5 a 2 x rond. Maar ik heb het puur op gevoel gedaan; schroevendraaier er in steken, kijken naar het licht en draaien maar
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hoeft ook niet persee te seinen toch? Ik vind sommige led koplampen vrij fel maar ga niet bij elke auto zitten seinen ofzo....
Nee, maar als je op duizenden tegenliggers niet één keer een seintje krijgt, ga ik er (gemakshalve maar) van uit dat het niet hinderlijk verblindend is
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vind het vooral bij die hogere SUV's irritant. Die zijn hoger dan de Polo en schijnen zo in m'n spiegels. Tegengestelde richting krijg je gewoon een aardige bak licht op je smoel Stick Out Tongue
Dat is idd waar, als ze achter mij rijden klap ik mijn binnenspiegel op dimmen. Het ziet er fraai uit, maar sommige echt te fel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Gisteren mijn lampen ook ff omhoog gezet, ik denk dat ik de lamp aan de passagierszijde een 2x heb moeten draaien, de lamp aan de bestuurderszijde 1x a 1,5... wat uiteindelijk de lichtbundel goed recht heeft gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_0019.jpeg
    IMG_0019.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 54
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Net ook gedaan, wereld van verschil! Wel spannend of ik tegenliggers niet verblind, zeker als je gas geeft staan ze wel erg rechtop. Binnenkort maar eens evalueren. Heb het trouwens op een landweggetje gedaan (60 km/h), lampen afgesteld dat je net de reflectoren begint te zien.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
Hoi,

Heb jullie advies gisteren ook maar even opgevolgd. voordat ik hem wat hoger had afgesteld kon je inderdaad de weg totaal niet zien.
Wat mij wel opviel, en eigenlijk een beetje gek vond is dat de binnenste unit in de koplamp geen LED lamp heeft? Had toch wel verwacht dat er 2 lampen in zouden zitten. Niet dat de lichtopbrengst van grootlicht tegenvalt, die is wel echt fel genoeg haha.

Vind het ook wel gaaf dat de lampen dynamisch zijn, ik merk als ik de dijk op of af rijdt dat de lampen zich echt enorm snel aanpassen naar zichthoogte en weer terug.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Hoi,
Wat mij wel opviel, en eigenlijk een beetje gek vond is dat de binnenste unit in de koplamp geen LED lamp heeft? Had toch wel verwacht dat er 2 lampen in zouden zitten.
Viel mij ook op inderdaad. Zijn gewoon voor de sier.
Ik zelf heb de koplampen omhooggezet met 2x draaien. Al een half jaar geen problemen.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
nadeel van LED: strooilicht.
Dat is met name de reden dat aftermarket LED lampen, in een halogeenlamp, niet toegestaan zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wie van het forum had/heeft op zijn Polo AW aftermarket led koplampunits? Meen me een topic te herinneren dat hij aangaf dat zijn DRL in de koplamp niet dimde in de nacht. Wie was dat ookalweer, @TimothyR ?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!