Led dimlicht houdt niet over

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
2,368
1,279
132
Het valt me al een tijdje op, bij rijden in het donker, dat de led verlichting in de dimlicht stand maar zeer beperkt zicht vooruit geeft. Op een donkere snelweg en vooral bij slecht weer, ervaar ik het als behoorlijk vervelend, omdat je je af en toe erg moet inspannen om te zien hoe de weg loopt. Groot licht (geen klachten over) is uiteraard geen optie ivm verblinden voorgangers en tegenliggers. Deelt men deze ervaring en is er een evt oplossing?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ow? Had ik niet verwacht van de fabriekaf LED dimlichten, had juist veel meer lichtopbrengst verwacht...
Ik vind wel dat het dimlicht, ook bij de halogeen lampen, best een korte afstand belicht.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Die lamp is sterk genoeg hoor, de afstelling is alleen ruk. ik heb mijne allaaaang een stuk omhoog gezet is zo gepiept.
Hij schijnt gewoon te dicht voor je op de weg en kan je afstellen met de witte stel schroeven op je koplamp zit er links en rechts 1 per lamp ik weet niet meer precies welke de hoogte zijn maar dat zie je snel genoeg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Aha en dan schijn je nog steeds niet te hoog en verblind je geen tegenliggers?
Mag van mij ook wel wat verder/hoger afgesltelt worden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Aha en dan schijn je nog steeds niet te hoog en verblind je geen tegenliggers?
Mag van mij ook wel wat verder/hoger afgesltelt worden.
Nee ik heb de Led koplamp en daar zie je duidelijk een rand wel licht / geen licht.
Ik ben naar een boerenweg gereden waar het pikdonker is zodat je het goed kan zien en heb ze toen een heel stuk op gedraaid je kan dan zo op de weg zien dat je nog steeds niemand verblind. en je ziet je licht naarmate je draait verder schijnen. beetje op eigen inzicht draaien en ze niet te hoog zetten idd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nee ik heb de Led koplamp en daar zie je duidelijk een rand wel licht / geen licht.
Ik ben naar een boerenweg gereden waar het pikdonker is zodat je het goed kan zien en heb ze toen een heel stuk op gedraaid je kan dan zo op de weg zien dat je nog steeds niemand verblind. en je ziet je licht naarmate je draait verder schijnen. beetje op eigen inzicht draaien en ze niet te hoog zetten idd
Cool, mocht ik na mijn LED upgrade volgende week vinden dat het lichtopbrengst beter/verder weg moet, dan ga ik dat proberen.
Thanks voor de tip! (y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Zelf doen en iedereen verblinden.... toppie.
Als je 2 linkerhanden hebt wel ja, maar dat heeft degene die het topic gestart is niet.
en anders lees je mijn uitleg hierboven nog even, dan snap je het ook.

Nee dan heb je niet genoeg licht anders had ik hem zelf niet nog hoger gezet, en nee er seint niemand en er word niemand verblind.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!