Lampen vervangen door LED

Kun je trouwens de lampen makkelijk vervangen? Of is het noodzakelijk de lichtunit eruit te halen of de bumper te demonteren?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Het mag gewoon zolang je verlichting maar aan de regels voldoet, of dat nou LED of Xenon is, aftermarket of niet, maakt niet uit.
Dit is niet waar. Aftermarket LEDs mogen wettelijk gezien niet. Als je deze in je halogeen reflectors bouwt en er de openbare weg mee op gaat riskeert je een boete van €140,-.
Kun je trouwens de lampen makkelijk vervangen? Of is het noodzakelijk de lichtunit eruit te halen of de bumper te demonteren?
Ik haal de koplampen er uit. Het zijn maar twee schroefjes en op een handdoek op een tafel is makkelijker monteren dan rommelen in de motorkap. Let wel op dat je de bevestigingsbeugels niet afbreekt!
 
Van de ANWB:

U heeft een vraag over after-market ledverlichting ter vervanging van bestaande H4 halogeenlampen. Gebruik van LED of Xenonlampen in het bestaande armatuur kan in strijd zijn met Europese regelgeving. De auto is typegoedgekeurd met halogeenlampen. Ook hebben LED bulbs met fittingen voor bestaande armaturen geen E-keurmerk.

LED heeft wel voordelen ten opzichte van halogeenlampen. De levensduur is langer en dat bevordert de veiligheid. Als de lampen verder zouden voldoen aan dezelfde eisen als lampen die wél een E-keurmerk krijgen (lichtopbrengst, passend voor de armaturen dus geen afwijkingen in lichtbundel, geen verblinding) dan zie ik er wel voordelen in. Maar op dit moment staat de regelgeving gebruik van deze lampen nog tegen. Bij de productinformatie van deze lampen staat ook vermeld dat ze niet mogen worden gebruikt op de openbare weg.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Het mag gewoon zolang je verlichting maar aan de regels voldoet, of dat nou LED of Xenon is, aftermarket of niet, maakt niet uit.

Succes met aftermarket led verlichting vinden die aan de regels voldoen (ECE certificering).

Philips bijvoorbeeld produceert super goede led verlichting, maar ze worden of helemaal niet verkocht binnen de EU of ze worden verkocht als “alleen voor off-road gebruik”.

Hier nog wat leesvoer: https://www.download.p4c.philips.com/files/1/11362xux2/11362xux2_iim_nld.pdf
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Altijd goed als mensen behulpzaam zijn, Agaam!

Ik zit zelf met een dilemma. Ik heb nu een set Ali LEDs gemonteerd, met strooilicht. Daarna een setje van een Nederlandse site... ook strooilicht. Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Opties zijn om via TopXenon.nl of een dergelijke site de boel voor me te laten inbouwen. Of, ik schaf OEM LED koplampen aan. Die optie staat me het minste aan om twee redenen. 1. Het is erg duur. Als ik ze nieuw aanschaf kosten ze volgens partslink24 1100 euro per stuk. Tweedehands rond de 1000 voor een set. 2. Ze zijn niet eens zo mooi. Audi maakt super vette koplampen, in vergelijking zijn die van de Polo "meh". Optie drie is via Dejavucars een nieuwe set koplampen aan te schaffen en hen een setje H7 LEDs er in te laten zetten...
 
Ik heb Philips LED besteld, ben benieuwd. Zijn van Philips official store.
Duurder dan de andere setjes op Ali van 20euro.. Deze waren iets van 43euro


H06d362dc4cfd4a0e8cdfc62c5e086fe7c.jpg
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!