Lamdasonde aanschaffen

Volkswagen origineel betekent niet dat meneer Volkswagen het onderdeel zelf gemaakt heeft. 90+% van de onderdelen op zo'n VW komt bij externe leveranciers vandaan, VW zet het alleen voor je in elkaar.

Velgen van Ronal
Sensoren van Bosch
Injectoren van Delphi
Koplampen van Hella
Bougies van NGK
Remmen van TRW/Lucas

Etc etc etc

Het komt zelfs wel voor dat er voor 1 onderdeel meerdere leveranciers komen. H7 koplampen worden bv door zowel Hella als Valeo geleverd.
 
Hoe dan ook... ik raad je af om iets te kopen via die autoonderdelen24 webshop of via autodoc.... Het is een nachtmerrie en ik ben er ingetrapt. Ik hoop dat ik mijn centen nog terugkrijg. Als je daar een lambda sonde koopt loop je zeer grote risico een gebruikt item van een ander merk te krijgen of iets heel anders dan je oorspronkelijk hebt besteld. Zie onderstaande Youtube video! Ik heb dit nu ook meegemaakt en zit al 5 weken in onzekerheid met onderdelen die retour zijn gegaan... Geen bevestiging van ontvangst, geen enkele grip heb je er op... het is totale waanzin.

 
Hoe dan ook... ik raad je af om iets te kopen via die autoonderdelen24 webshop of via autodoc.... Het is een nachtmerrie en ik ben er ingetrapt. Ik hoop dat ik mijn centen nog terugkrijg. Als je daar een lambda sonde koopt loop je zeer grote risico een gebruikt item van een ander merk te krijgen of iets heel anders dan je oorspronkelijk hebt besteld. Zie onderstaande Youtube video! Ik heb dit nu ook meegemaakt en zit al 5 weken in onzekerheid met onderdelen die retour zijn gegaan... Geen bevestiging van ontvangst, geen enkele grip heb je er op... het is totale waanzin.

Zijn idd boeven..
Je krijgt zooi en naar je centen kan je fluiten.



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Mijn tussenpersoon (monteur) zorgt ervoor dat alles geregeld wordt met bestellen etc.
Dus alle zorgen zijn vooralsnog niet voor mijn rekening.
Thanks iichel voor de reactie, deze informatie had ik inderdaad ook gekregen.

Ik ben een leek met auto's maar langzaam begin ik t te leren, zolang je je er maar goed in blijft verdiepen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik ruik ook aardig veel uitlaatgassen en vind dat ook vreemd... Tja ... what to do ? Ik kan moeilijk alles aan die auto gaan vernieuwen maar het heeft me behoorlijk onzeker gemaakt over de betrouwbaarheid en degelijkheid van dit model Polo.

Als je verbruik hoger is en je ruikt echt benzine dampen uit je uitlaat,
kan het ook heel goed zijn dat je koelvloeistof temp. sensor defect is
(zelf ook gehad en is ook een kwaaltje)
En wat betreft betrouwbaarheid zit je altijd beter met een Japanse auto,
maar daar moet je dan maar wel voor warm lopen..
Het is een blijft tenslotte ook een auto van al meer dan 15 jaar oud he!

Volkswagen origineel betekent niet dat meneer Volkswagen het onderdeel zelf gemaakt heeft. 90+% van de onderdelen op zo'n VW komt bij externe leveranciers vandaan, VW zet het alleen voor je in elkaar.

Velgen van Ronal
Sensoren van Bosch
Injectoren van Delphi
Koplampen van Hella
Bougies van NGK
Remmen van TRW/Lucas

Hier zit een kern van waarheid in, maar vergis je niet..
de Bosal uitlaat die je bij de grossier koopt is echt bagger zooi,
terwijl we bij Suzuki al jaren Bosal onder de auto's hebben (vanuit de fabriek)
die bijvoorbeeld al vanaf 2005 in de Swift meegaan en nog nergens rotten (en normaal klinken).
Er is dus wel degelijk een kwaliteitsverschil!
Ik werk zelf al sinds 2006 voor Suzuki en heb serieus nog nooit een uitlaat van een Swift vervangen
(op een enkele defecte katalysator na dan, maar dat had dan weer een andere oorzaak)
 
Het blijkt nu dat ik ook aan een nieuwe lamda sensor moet.
Onderstaande 3 foutmeldingen verwijzen er naar in mijn geval via Vagcom uitlezen...
Echter gaat bij mij het motorlampje dus NIET branden en ook niet bij contactsleutel een kwartslag draaien...
(er is een vermoeden dat het lampje doelbewust is uitgeschakeld)
Ik moet dat nog nakijken of maar helemaal mee naar de VW vakgarage...

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17524.html
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17604.html
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17591.html

Is het bij jou inmiddels gelukt Giltix?
Ik vraag me wel af of het niet ook ergens in de bedrading kan zitten die defect is.
Maar dat kan ik onmogelijk zelf doen...
Volgens onderstaande kan het zelfs in je kabelboom al een defect geven...
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17591.html
https://www.woutbouman.nl/blog/vw-polo-met-hardnekkige-lambdasonde-storing
 
Ik heb de 25e een afspraak bij de garage.
Hierbij wordt mijn P0135 opgelost.
Enige foutcode waar ik daarnaast mee in aanraking ben gekomen is de P1183.
Met als resultaat dat dit nóg een kapotte sensor kan zijn óf dat er ergens een kabeltje niet goed zit.
Laten we maar hopen dat het bij die enkele sensor blijft.
Duur genoeg.
Laten we al helemaal niet hopen dat het in mijn geval de kabelboom is, die reparatie is veel te duur.

Hoe dan ook, hou je me op de hoogte?
Als ik de 25e bij de garage ben geweest dan zal ik wel de nieuwe bevindingen posten.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Bij mij is kennelijk niet de P0135 storing aanwezig maar de andere 3 wel w.o. ook de P1183.
Ik neem aan dat ze een nieuwe lambda sensor gaan plaatsen dan bij jou om de P0135 op te lossen?
Bedrading aan de kabelboom zou wel door een vakbedrijf uitgezocht kunnen worden,
zoals in bovenstaande link "woutbouman" maar echt goedkoop is zoiets niet nee...
Ik heb er ook geen idee van verder behalve dat ik wel van plan ben een nieuwe lambda sensor te plaatsen...
(of laten plaatsen) en dan hopen dat alle drie de foutcodes wegblijven.

To be continued...
 
Goed heren, zoals beloofd de laatste update.

Vandaag bij de garage geweest. Lamdasonde vervangen en geen foutcodes meer gezien in de motor. Volgens de VCDS regelde de sonde mooi de hoeveelheid benzine. Lampje is uit gebleven op een rit van ongeveer 35km. Even afwachten of ie uit blijft, maar ik heb er goede hoop in. Bedankt allen voor jullie hulp.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Bouk en kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!