Lakschade herstellen of zo laten bij inruil ?

HoMi

Premium lid
3,414
1,834
213
Ik heb wat lakschade aan de Polo. Steenslag op de motorkap, horizontale kras van 6 cm met deukje op de achterklep en
de coating van het kunststof gedeelte rondom de pano laat los. Ik heb een offerte voor dit alles voor 1.000,00.
Is het verstandig om dit te laten herstellen voordat je de Polo inruilt of is het handiger om de lakschade niet te
herstellen en zo in te ruilen ? Ik ben al redelijk lang aan het rondkijken voor iets anders maar heb absoluut geen
haast. Kan ook nog zo zijn dat ik in deze Polo nog 2 jaar rij...
 
In veel garages maken ze foto's van de hele auto, zowel buitenkant als interieur, zo ook toen ik de UP! inruilde.
Toen ik de UP! inruilde werd zelfs gezegd dat er in gerookt was, nog nooit in die 10 jaar dat wij hem gehad hebben.
Misschien iets vaker een douche nemen? :tongueout:
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Die 1000 euro krijg je nooit terug bij de inruilwaarde. Lekker zo laten dus. Tenzij de lakschade dermate ernstig is dat er roest kan ontstaan, dan moet je er natuurlijk wel wat aan doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Polo GTI AW, Polo AW R-Line 1,5 / BMW 118i of 120i of 218i, 220i coupe.
Het 2 liter blok van BMW kun je chiptunen naar 260 PK. Maar ik ben
enorm kritisch en ik heb tijd genoeg !
Ik krijg binnenkort een 1.0 MPI 2020 AW R-Line binnen, misschien wat voor je hehe
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
In de steenslag punten zelf zie ik wel kleine lichtbruine puntjes. Deze
zijn wel veel kleiner dan de steenslag punten zelf...
Evt roest eerst behandelen met ranex roestomvormer en dan pas lakstift,

Heb zelf steenslag bij mijn motorkop behandeld met ranex en dikke laag wax (Motip cycling schield wax) daarover gespoten (zonder lak/verf)

Het ziet er nie uit, maar die wax is echt top, kan zelfs blank metaal zo goed afsluiten dat er na een jaar nog geen roest te bekennen is

Begint bij mij nu wel wittig uit te slaan (de wax zelf) ipv transparant (na 1,5 jaar!)
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 1390ccm 75pk 55 kW 
De auto’s van tegenwoordig zijn zo behandeld dat als je steenslag heb,je echt geen roest plekken krijgt zonder te behandelen.

Meestal auto’s gaan toch al snel naar de handel of ze krijgen een grondige polijst beurt en worden ze hier en daar bijgetipt.

Ik zie zelf ook elke krasje en putje in me auto maar een ander zal dat echt niet zo erg opvallen
Als de putjes helemaal door de laklaag gaan krijg je gewoon roest hoor. Heb zelf helaas ook een paar roestpuntjes op mijn motorkap van steenslag gehad. De motorkap is helaas niet van RVS :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!