Kwaak geluid Polo 6R 1.2TDI

Catunambu

Bekend lid
1,536
754
133
Polo rijders en technische leute,

Sinds enige tijd merk ik een raar "kwaak" geluid op bij lage snelheden en onbelast lopen van de motor.
Het is een metaalachtig "veergeluid".

Mijn eerste vermoeden is de koppeling, alleen geloof ik er niet echt meer in. Reden hiervoor is omdat dit met regenereren versterkt word.

Ik heb een video op Youtube gezet met het geluid:

Iemand hier bekend mee?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Klinkt alsof er ergens iets tegen je schutbord aan resoneert. Zou ook niet denken dat het je koppeling is.
Zou dit niet de brandstof leiding kunnen zijn die mee trilt ergens?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
DPF dicht geslipt? hoe verklaar je dan dit geluid @Ronny ?

@guus6r het klinkt niet als iets wat tegen het schutbord aankomt, dit zal veel anders klinken en altijd sterk aanwezig zijn.

@Robin die N75 zou het nog wel eens kunnen zijn. Het klinkt wel alsof er iets "snurkt" door een bepaalde aansturing. Ook is het geluid reproduceerbaar.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!