kun je nieuwe accu zelf wisselen?

Heey @joosspekloos ,
Het lijkt erop dat als je een nieuwe varta accu koopt dat het niet geleverd word met de "bem code sticker" waar de code opstaan om de accu in te leren. Begrijp ik het dan goed dat als je een nieuwe accu wilt die je kunt inleren dat je alleen maar terecht kunt bij de VW dealer? En als je hun prijzen betalen vertikt je aangewezen bent op aftermarket accu's zoals bijv Varta AGM maar dan maar niet inleren. Wat heb jij gedaan?of zou jij doen?
bij de varta agm zit er wel een code sticker op de accu.
varta agm ,zelfde als wat er in de bm 1.2tdi zit,
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Illiass
Ik denk dat ik het gevonden heb.
In vcds:
1.Select controle module 61 battery regul.
2.Adaptation OA
3. Battery information/replacement

Dan kun je indd de codering veranderen door de laatste cijfer te veranderen in een 1. Ik ga voor een 70Ah accu dus ipv 068 moet er 070 komen in het begin.

Zie foto's

Voor december ff een sterke 70Ah van Varta erin. Ik heb de silver dynamic op het oog. Mij huidige accu is orgineel en ligt er al in sinds ik hem van de dealer heb gekocht. Over 3 maanden presteert de accu 9 jaren! De accu is dan ook regelmatig goed opgeladen. Heb er autorijles mee gegeven. Er staat nu 473 114 km op de teller. Dan mag er wel een keer een andere accu in of nie!? Stick Out Tongue
 

Bijlagen

  • 20210822_175303.jpg
    20210822_175303.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 34
  • 20210822_175544.jpg
    20210822_175544.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
  • Leuk
Waarderingen: Johan en Sal
Ik ga voor een 70Ah accu dus ipv 068 moet er 070 komen in het begin.

In mijn AW zat er een VW-accu van 60Ah en in de configuratie stond 59Ah. Ik weet niet of mijn accu dan eens is vervangen zonder in te leren, of dat ze bijde garage misschien expres een iets lager getal kiezen vanuit bescherming van de accu oid.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
In mijn AW zat er een VW-accu van 60Ah en in de configuratie stond 59Ah. Ik weet niet of mijn accu dan eens is vervangen zonder in te leren, of dat ze bijde garage misschien expres een iets lager getal kiezen vanuit bescherming van de accu oid.
Ik kan me niet voorstellen dat je een accu verkeerd moet inleren om het daarmee te beschermen. Ik denk daarom dat het eerder de andere scenario is. Namelijk vervangen zonder in te leren.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!