kun je nieuwe accu zelf wisselen?

mijn vraag is of het mogelijk is om je accu zelf te verwisselen?
hoorde iets dat de auto weer op de computer gereset moet worden klopt dat.
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Als je start/stop systeem heb moet je nieuwe accu ingeleerd worden.
Als je geen start/stop systeem heb dan heb je mischien je radio code nodig maar dat weet ik niet zeker.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik moet de accu in mijn Polotje 6R 1.4 waarschijnlijk ook gaan vervangen, want mijn vader had de sleutel in het contact laten zitten en ook nog eens aan...
Accu is denk ik aan vervanging toe, want hij laad volgens mij niet goed meer op, heb al 2 dagen dat hij 's ochtends net aan start en dan rijdt ik +- 40 minuten naar werk en om 17:00 start hij weer met moeite.
Merkte ook dat de ramen niet meer vanzelf helemaal open gaan, is dat die comfort functie, hoe leer ik dat weer in?
Het vervangen kan ik dus prima zelf en wat voor accu adviseren jullie om te kopen, gewoon een Bosch?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Varta is inderdaad goed merk. Heb vorige week m'n accu vervangen.

Moest alleen ff tijd opnieuw instellen en ramen opnieuw inleren. (3sec knop omhoog houden als ze dicht zijn en 3sec omlaag als ze omlaag zijn.)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16V 86PK 5D "GTI line" 
  • Leuk
Waarderingen: Davey
zal wel geen AGM zijn maar een natte/EFB accu
Heey @joosspekloos ,
Het lijkt erop dat als je een nieuwe varta accu koopt dat het niet geleverd word met de "bem code sticker" waar de code opstaan om de accu in te leren. Begrijp ik het dan goed dat als je een nieuwe accu wilt die je kunt inleren dat je alleen maar terecht kunt bij de VW dealer? En als je hun prijzen betalen vertikt je aangewezen bent op aftermarket accu's zoals bijv Varta AGM maar dan maar niet inleren. Wat heb jij gedaan?of zou jij doen?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!