Krakende achtervering

Na de recente vorstperiode viel het mij op dat de achterkant van de auto kortstondig een krakend geluid maak op het moment dat ik over een wegdrempel rijd. Wanneer ik bij stilstaande auto de achterklep omhoog doe en dan meerdere keren de wagen snel en kort achterelkaar omlaag duw, hoor ik niets. Wat zou dat kunnen zijn?
(overigens functioneert de vering plus demping zonder problemen)
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
Dat voelt als een zet in de goede richting maar welke "rubbers" worden er dan precies bedoeld en van welke specifieke onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
Heb precies hetzelfde geluid bij drempels. Gek genoeg is het geluid helemaal weg zodra de temperaturen boven de 10’C zijn. Dus ik laat het voor nu nog even
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Heb gisteren een achterwiel eraf gehaald (op de krik), de boel geïnspecteerd en zag daar de veer plus schokdemper. Waar moet ik dat "rubber van de achteras" precies zoeken?
Het scharnierpunt van de achteras. dit is een rubber met een bout erdoor. Je kan dit rubber invetten en het probleem is tijdelijk opgelost.

Ik kreeg er pas last van nadat ik de auto had verlaagd. heb de bouten even een slag los gedraaid, aan de achteras gehangen en de bouten weer vast gezet. dit was voor bij de fix. probleem niet weer gehad. Maar als jij nog op originele hoogte rijd, zal dit niet veel uit moeten maken in jou situatie.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het scharnierpunt van de achteras. dit is een rubber met een bout erdoor. Je kan dit rubber invetten en het probleem is tijdelijk opgelost.

Ik kreeg er pas last van nadat ik de auto had verlaagd. heb de bouten even een slag los gedraaid, aan de achteras gehangen en de bouten weer vast gezet. dit was voor bij de fix. probleem niet weer gehad. Maar als jij nog op originele hoogte rijd, zal dit niet veel uit moeten maken in jou situatie.
Bedoel je dit onderdeel?


En zoja, waar vind ik dat precies? Ik voel me niet beledigd wanneer je mij met enkele zinnen uitleg geeft want op dit moment heb ik nog geen idee waar ik moet zoeken naar het "scharnierpunt van de achteras". Of eventueel een foto of verwijzing naar andere site? Alle inbreng is welkom.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
Bedoel je dit onderdeel?


En zoja, waar vind ik dat precies? Ik voel me niet beledigd wanneer je mij met enkele zinnen uitleg geeft want op dit moment heb ik nog geen idee waar ik moet zoeken naar het "scharnierpunt van de achteras". Of eventueel een foto of verwijzing naar andere site? Alle inbreng is welkom.
Het is onderdeel 9 uit de onderstaande foto:
1614251182756.png
Het typenummer is: 6R0 501 541 A

Vanaf de onderzijde van de auto gezien de 2 rood omcirkelde delen:
1614251358205.png

Ik hoop dat het duidelijker is geworden?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: HBH46, kawazxr en guus6r
Het is onderdeel 9 uit de onderstaande foto:
1614251182756.png
Het typenummer is: 6R0 501 541 A

Vanaf de onderzijde van de auto gezien de 2 rood omcirkelde delen:
1614251358205.png

Ik hoop dat het duidelijker is geworden?
Dat had je mij niet beter uit kunnen leggen Catunambu. Bedankt!
Nog een laatste vraagje dan: Ik heb thuis als eens op de krik, een schokdemper achter vervangen. Zou dat bij de vervanging van bedoeld rubber ook kunnen?
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
Dat had je mij niet beter uit kunnen leggen Catunambu. Bedankt!
Nog een laatste vraagje dan: Ik heb thuis als eens op de krik, een schokdemper achter vervangen. Zou dat bij de vervanging van bedoeld rubber ook kunnen?
euhm.. Dat gaat wel lukken denk ik, maar ik zou zeker even een valbescherming onder de auto zetten in de vorm van een blokhout/stapel stenen. Je wilt niet hebben dat de auto van de krik stuitert als je ergens een ruk aan geeft...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Bedankt voor de info @Catunambu .
Ik ga morgen ff de aanslagrubbers van de schokbrekers vervangen en kijk dan gelijk even hier naar!
Dat heb ik ook op mijn lijstje staan @FFA en ik vroeg me af of dat eventueel mogelijk is zonder de gehele schokbreker eruit te nemen m.a.w. door hem onderaan op zijn plaats laten zitten. Ik hoop dat je dit morgen of zo ook even wilt meenemen in je feedback. Bij voorbaat dank!
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!