Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is mij dus ook al opgevallen.helaaas kwamer wij hier ook achter dat we maar 1 ebike kunnen vervoeren met de Polo.
Ik zit ook met dat probleem: fietsendrager + 2 e-bikes wegen absoluut meer dan de max. toegestane kogeldruk van 50 kg.
Nu is het mijn overtuiging dat elke trekhaak van een gerenommeerde fabrikant heel veel meer gewicht aankan dan die 50 of 85 kg.; daar zal het niet aan liggen. En ik geloof ook niet dat er bij de Polo AW 4.6 bouten worden gebruikt en bijvoorbeeld een Golf 8.8. Blijft over de chassisbalk waaraan het geheel bevestigd wordt.
Een auto-caravan combinatie wordt in stilstaande toestand uitgewogen om de max. van 50 kg. kogeldruk niet te overschrijden. Maar in dynamische toestand, tijdens het rijden, zal bij het in- en uitveren van de caravan die 50 kg. veel hoger liggen. En daar ligt dan m.i. ook het gevaar: een caravan met een totaalgewicht van 1.100-1.200 kg. kan dan met de auto aan de haal gaan. Het is immers niet alleen de kogeldruk maar ook de massa van de aanhanger die het weggedrag van de combinatie beïnvloedt.
Dus ik heb het gewoon geprobeerd: een fietsendrager van 17 kg. gemonteerd met daarop 2 fietsen van elk 23 kg. zonder accu's. Oftewel een overgewicht van 13 kg.
En ik kan alleen maar zeggen: dat gaat prima met ook nog weekendbagage in de kofferbak.
Maar ga je het volledige laadvermogen van de Polo AW benutten met ook nog eens meer dan 50 kg. kogeldruk, dan zal het best een listig verhaal kunnen worden.
Al koop je een trekhaak waar 200 kg kogeldruk op kan volgens de fabrikant van de trekhaak. De maximale kogeldruk door de fabrikant auto is bepalend, En dat blijft toch 50 kg op een poloOf achteraf een trekhaak kopen bij bijvoorbeeld westfalia.
Max kogeldruk van 91 Kg.344102600001 verticaal afneembare trekhaak voor de Volkswagen Polo T(AW)
Trekhaken en kabelset voor u auto nu te koop bij Trekhaak Automotive Center in Eindhoven. Kijk ook in onze webshop ecs-trekhaakbekabeling.nl westfalia-trekhaak.nl en bosal-trekhaak.nl. brink-trekhaak.nl GDW-trekhaak.nl AUTOHAK-trekhaak.nlwestfalia-trekhaak.nl
Geen oplossing uiteraard voor degenen die nu een trekhaak op hun polo hebben zitten, maar wellicht een oplossing voor de mensen die in de toekomst een trekhaak willen.
Al koop je een trekhaak waar 200 kg kogeldruk op kan volgens de fabrikant van de trekhaak. De maximale kogeldruk door de fabrikant auto is bepalend, En dat blijft toch 50 kg op een polo
Ja, daar heb ik dus een beetje moeite mee. De wet lijkt deze uitspraak niet te doen.Aldus Erik Jan:
Zo kan het dus ontstaan dat de kogeldruk van de trekhaak hoger is dan de fabrikant voor de auto opgeeft. In uw voorbeeld is dat 50 kg en die mag wettelijk niet worden overschreden, ook al is de kogeldruk van de trekhaak 100 kg.
Volgens mij is de ophanging/bevestiging van de complete haak aan de auto zelf ook een heel belangrijk punt.De opgave van de autofabrikant is hier in bepalend: er mag niet meer dan 50 kg. op de kogel drukken.
Het is mijn overtuiging dat technische gezien de gehele trekhaakconstructie bij een statische belasting een paar honderd kilo kan dragen: kijk eens wat een bonk ijzer het is en wat voor lassen er zijn toegepast.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.