Kofferklep logo's verwijderen..

Wat is de beste manier om lijmresten te verwijderen? De letters kwamen er met gemak af, het plaksel ook. Maar nu blijven er lelijke lijmresten over... wasbenzine werkt helaas niet!

Wasbenzine en veel geduld, goed nat maken de lijmresten. En met een goede hardere doek (handdoek/washandje) eraf halen.

Goed nat maken scheelt een hele hoop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 90pk 
Wat is de beste manier om lijmresten te verwijderen? De letters kwamen er met gemak af, het plaksel ook. Maar nu blijven er lelijke lijmresten over... wasbenzine werkt helaas niet!
Wasbenzine steeds even er op smeren zodat het niet droogt, dan moet het toch wel lukken? in de ergste gevallen met een caramelschijf en / of thinner. na bovenstaande opties moet je toch polijsten en waxen, dat met thinner gelijk je lak er af valt is onzin maar dat het niet de eerste keuze is is duidelijk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Volgens mij is het allemaal plak, zachtjes warm föhnen en een plastic spateltje. Daarna de lak achter de letters ff goed schoonmaken en ff lekker in de wax zetten. Of heeft iemand anders een beter idee?
beste mensen,

Wil mijn kofferklep wat strakker hebben en dus mijn letter verwijderen. Nu zie ik hoe dat kan, en dat moet ook wel lukken. Maar lees ook iets over pinnetjes? Is dit bij de 6R uit 2013 het geval? Of zijn ze geplakt?

Alvast bedankt!

Nylon visdraadje achter de letters langs halen.
Restant wegpoetsen met wat cleaner en klaar
 
Volkswagen  6c 2016  1.2 tsi 90pk 
Klein beetje sticker verwijderraar op de plak resten doen even wachten en je veegt het zo weg, of thinner werkt ook.
Daarna zeker Polijsten! sticker verwijderraar en thinner maken beide de lak iets doffer
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Thinner op lak :oops:
ja, mensen zijn allemaal bang dat thinner alles op vreet, wat dacht je van stickerverwijderaar op lak dat spul is net als thinner? wat gebeurt er als je sticker verwijderaar op plastic gebruikt, precies hetzelfde als dat je thinner op plastic gebruikt...

je doet wat thinner op een doekje smeert dit over de sticker resten die nemen de thinner op, de rest die op je lak komt is zo vluchtig dat het zo weg is.
dit kun je herhalen en de lijm resten lossen zo op en veeg je zo weg, vervolgens polijstpadje er overheen trekken en alles is als nieuw.

is dus om het even of je thinner gebruikt of Sticker verwijderraar, Alleen heb jij bij de gedachte stickerverwijderraar een beter gevoel, het is tenslotte om stickers te verwijderen toch... ja idd op normale ondergronden wel zodra je op kunstof komt lost het kunstof net zo hard op als met thinner
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Pas op met thinner!!!!!!auto lak is niet meer zo sterk als vroeger dus pas op.
Tegenwoordig hebben alle auto's een blanke lak laag en die wrijf je er met thinner niet opeens vanaf hoor, dus zoals ik hier boven al beschrijf is het geen enkel probleem, kom alleen niet op plastic delen waar geen lak op zit zoals bumper strips met thinner... dat gaat zeker mis.

In stickerverwijderraar zit overigens ook vaak aceton of thinner 1 pot nat. wasbenzine is ook nog wel te doen, maar met thinner ben je zo klaar haha.
Trek er een polijstpad overheen en je ziet er niks van. niet zo bang zijn zeg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!