Kofferklep logo's verwijderen..

AlexxvD

Actief lid
96
46
38
beste mensen,

Wil mijn kofferklep wat strakker hebben en dus mijn letter verwijderen. Nu zie ik hoe dat kan, en dat moet ook wel lukken. Maar lees ook iets over pinnetjes? Is dit bij de 6R uit 2013 het geval? Of zijn ze geplakt?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Oke top ga er gewoon voorzichtig aan beginnen en dan zou t goed moeten komen! Bedankt voor de reacties, tips zijn btw altijd welkom!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Klein beetje verwarmen met en fhon, en met een visdraadje er achter langs.
Daarna overgebleven lijmresten goed weg halen,waxen,poetsen...klaar
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: AlexxvD
w779_7027_nl.jpg


Werkt ook prima, is vooral veel sneller
 
Sinds kort ben ook ik een trotse bezitter van een Polo 6R. Ik zit er ook aan te denken om de "1.2 TSI + BM" en "POLO" belettering weg te halen. Lekker clean dus..

Ben benieuwd naar jouw foto's en of het lastig is om lijmresten o.i.d. te verwijderen. Las ergens anders ook iets over kleien ofzoiets. Heb zelf totaal geen ervaring met waxen/poetsen/kleien etc. dus kijk graag even bij jouw af! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Sinds kort ben ook ik een trotse bezitter van een Polo 6R. Ik zit er ook aan te denken om de "1.2 TSI + BM" en "POLO" belettering weg te halen. Lekker clean dus..

Ben benieuwd naar jouw foto's en of het lastig is om lijmresten o.i.d. te verwijderen. Las ergens anders ook iets over kleien ofzoiets. Heb zelf totaal geen ervaring met waxen/poetsen/kleien etc. dus kijk graag even bij jouw af! :)

Moet eerlijk zeggen dat ik qua waxen en dergelijke ook erg onbekend ben... Ik ga er morgen mee aan de slag en zal de fotos ff in dit topic gooien!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Kleien is vrij simpel, maar ik denk eerst dat je met wasbenzine de meeste lijmresten eraf moet halen. Kleien is echt de poriën van de lak reinigen.

Beschadig je met wasbenzine de lak dan niet? Kan je gewoon een beetje wasbenzine met een doek aanbrengen om zo de lijmresten weg te vegen? Is het dan nog aan te bevelen om een speciaal soort doek o.i.d. te gebruiken?

Ben expres zo voorzichtig, omdat ik echt een 'leek' ben op dit gebied :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
et een fohn heb ik mijn GTI letters er ook afgehaald gewoon langzaam verwarmen als je met de hand op de letters voelt en ze zijn meer dan handwarm en je kunt ze al een beetje bewegen dan kun je ze er zo aftrekken. Als je dit rustig en langzaam doet dan komt alle lijm mee (dubbelzijdig tape).

Ik heb gewoon 1 hoekje van een letter langzaam van de klep af naar me toe getrokken en dan komt hij vanzelf. Wel op letten dat alles warm blijft, vooral als je dit buiten doet.

Ik heb ze eraf gehaald omdat er alleen links GTI staat en rechts niks, en ik werd helemaal gek van bumperklevers.:confused:

Als je wat vegen en krasjes hebt met een zachte doek (microvezel) en een beetje auto poets (waar je iets mee kan polijsten) rustig poetsen (draaiende beweging) ff laten zitten en uitpoetsen. Ik zou wel een wat groter stuk van de klep poetsen of meteen helemaal. maar bij mij was dit niet nodig.IMG_0545.JPGIMG_1425.JPG
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Gave GTI! Echt een dikke kleur!

Zoals beloofd ff mijn ervaring met het verwijderen van de letters. Ik ben met een visdraadje, met beleid, snijdend te werk gegaan. Letters kwamen er zo af (stond al wel ff in de zon). Lijmrestjes heb ik met mn nagels weggekregen en t laatste beetje voorzichtig met wasbenzine eraf gedept.

Vervolgens (met een maat van me) even gepolijst, even met klei en wat wax erover heen gegaan. Zie hier t eindresultaat:
image_zpsnos0plhp.jpeg

Ik vind het persoonlijk een heel stuk strakker staan zo. Heb alleen mijn kofferklep gepoetst, heb nog wat schade aan de auto (geen briefje achtergelaten helaas) wat eerst hersteld moet worden, en dan krijgt ie een volle poetsbeurt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Is wel al 3 jaar terug, maar ik wil toch even vragen hoe het kleurverschil is en of dat voor jou te zien is.. ik ben bang dat mijn Polo na 8 jaar toch wel wat verkleurd is en dus twijfel ik om de letters te verwijderen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Wat is de beste manier om lijmresten te verwijderen? De letters kwamen er met gemak af, het plaksel ook. Maar nu blijven er lelijke lijmresten over... wasbenzine werkt helaas niet!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!