Koelvloeistof lampje knippert rood

Ik weet niet of ze hem goed ontlucht hebben, maar ze hebben het wel zeker gedaan. Iemand enig idee wat het nog meer voor probleem zou kunnen zijn? Misschien een kapotte koppakking?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Misschien voor de zekerheid eerst even afvullen? Lekke kop misschien wel wat voorbarige conclusie toch?
Klopt.. Ik ga eerst even de garage raadplegen voordat ik hem ga bijvullen. Wat ik in ieder geval heb geconstateerd is dat hij vanmiddag op minimum zat en nu 5cm beneden het minimum.
Ik vind het ook een raar idee dat ik hem nu weer moet bijvullen nadat ik 630 euro heb betaald voor deze reparatie.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Gewoon langs rijden, was het een VW garage? die ontluchten hem met vacuum, indien ze dat niet ze hebben gedaan kan er nog ergens een luchtbel hebben gezeten.
Dat het pijl zakt na een ritje is normaal omdat het systeem druk opbouwt maar 5 cm is wel heel veel... staat er veel druk op het tankje als je de dop er met warme motor afdraai? DOE DIT VOORZICHTIG kan erg warm zijn :)
 
Ik heb dit ook gehad, ruim een week(Eerste lange rit, nadien vermoedelijk) nadat mijn thermostaat was vervangen ineens een rood knipperend lampje, koelvloeistof niveau tankje was leeg. Bijgevuld en geen problemen meer. Ik zou eerst optoppen en even aankijken. Als hij volgende week weer 5cm zakt zou ik even terug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Was de radiator gevuld met koelvloeistof? Als ik de koelvloeistof vervang laat ik de motor altijd even warmdraaien, totdat de radiator wordt gebruikt. Op dit manier wordt die ook gevuld met koelvloeistof en daar gaat ook best wat vloeistof in. Daarna top ik 'm op. Misschien dat ze slecht hebben ontlucht.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
De koelvloeistof hebben ze weer bijgevuld. Deze zou laag zijn, omdat de koelvloeistof is bijgevuld toen de motor nog warm was, waardoor het weer gezakt zou zijn, aldus de garage. Ik heb nog een paar keer gekeken vandaag en het ziet er nu goed uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Zojuist de ANWB langs laten komen. De volgende foutmeldingen:

P00AF
Module regelmagneetklepe A vuldruk
turbo/compressor, (incorrecte werking)

P2563
circuit positiesensor A vuldrukregeling
turbocrompressor buiten
grenswaarden/incorrecte werking

Mogelijk dus een kapotte turbo.

De auto staat nu weer bij de garage.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Zojuist de ANWB langs laten komen. De volgende foutmeldingen:

P00AF
Module regelmagneetklepe A vuldruk
turbo/compressor, (incorrecte werking)

P2563
circuit positiesensor A vuldrukregeling
turbocrompressor buiten
grenswaarden/incorrecte werking

Mogelijk dus een kapotte turbo.

De auto staat nu weer bij de garage.

kan een Vacuüm lek of verminderd vacuüm ivm de vorige reperatie iets geraakt ? (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo zitten vast of zijn defect kun je voelen zonder turbo demontage
(G581) defect

de katalysator kan verstopt zijn (dicht geslibd), geen wonder dat je dan problemen krijgt met de turbodruk

als de turbo druk en de n75 in orde zijn dan is met grote waarschijnlijkheid de LMM de schuldige neem een Pierburg en geen Bosch

is er een powerbox aanwezig koppel hem af !

laat je niks geks wijsmaken (ivm de te dure reperatie van je olie filter huis)
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
kan een Vacuüm lek of verminderd vacuüm ivm de vorige reperatie iets geraakt ? (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo zitten vast of zijn defect kun je voelen zonder turbo demontage
(G581) defect

de katalysator kan verstopt zijn (dicht geslibd), geen wonder dat je dan problemen krijgt met de turbodruk

als de turbo druk en de n75 in orde zijn dan is met grote waarschijnlijkheid de LMM de schuldige neem een Pierburg en geen Bosch

is er een powerbox aanwezig koppel hem af !

laat je niks geks wijsmaken (ivm de te dure reperatie van je olie filter huis)
De N75 klep is ongeveer een half jaar geleden vervangen. Ik hoop niet dat het een kapotte turbo is.
Ik heb geen powerbox, maar de auto is softwarematig gechiptuned bij Vagtechniek.
Kan het zijn dat de turbo sneller kapot gaat vanwege het chiptunen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
kan een Vacuüm lek of verminderd vacuüm ivm de vorige reperatie iets geraakt ? (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo zitten vast of zijn defect kun je voelen zonder turbo demontage
(G581) defect

de katalysator kan verstopt zijn (dicht geslibd), geen wonder dat je dan problemen krijgt met de turbodruk

als de turbo druk en de n75 in orde zijn dan is met grote waarschijnlijkheid de LMM de schuldige neem een Pierburg en geen Bosch

is er een powerbox aanwezig koppel hem af !

laat je niks geks wijsmaken (ivm de te dure reperatie van je olie filter huis)
Hoi Franky, de garage kon niks vinden, behalve een turboslang die een beetje los zat. Deze is weer vastgezet en nu geen storingen/problemen meer. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!