R&R Customs
Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een polo 9n uit 2004.
Deze heeft koelvloeistof lekkage gehad.
Dus aan het werk gegaan, maar gaande weg heb ik toch wat vragen.
De radiateur was kapot geklapt. Kvs veelste heet geworden. Koelventilator doet dus niks. Nu wil ik morgenmiddag het een en ander even gaan testen.
Zekering op de accu was kapot. Vervangen.
De koelventilator heeft 3 draden. Massa, stand 1 en stand 2. Als ik deze rechtstreeks doorverbind met de accu deed deze in eerste instantie niks. Ik wilde kijken of deze motor ervan uit elkaar te halen was. Dus tijdens het proberen paar tikken met een hamer op gegeven. Uit elkaar halen kan niet. Dus toch nog maar eens testen. En opeens blijkt hij bij rechtstreeks aansluiten op de accu in de hoge stand te werken. Alleen de lage stand doet niks.
Klopt dit of zou bij aansluiten op accu beide standen moeten werken? En is dus de koelventilator toch kapot?
Nu ga ik morgen ook even de termoschakelaar die in de radiateur zit testen. Geen probleem.
Maar nu heb ik ook begrepen dat je op een of andere manier het relais moet kunnen testen?
Weet iemand hoe dit precies werkt?
Ik wil namelijk alles even getest hebben of het wel werkt voor ik de boel weer terug monteer. Ik wil er zeker van zijn dat de koeling nu wel perfect is voor alles weer dicht gaat.
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met een polo 9n uit 2004.
Deze heeft koelvloeistof lekkage gehad.
Dus aan het werk gegaan, maar gaande weg heb ik toch wat vragen.
De radiateur was kapot geklapt. Kvs veelste heet geworden. Koelventilator doet dus niks. Nu wil ik morgenmiddag het een en ander even gaan testen.
Zekering op de accu was kapot. Vervangen.
De koelventilator heeft 3 draden. Massa, stand 1 en stand 2. Als ik deze rechtstreeks doorverbind met de accu deed deze in eerste instantie niks. Ik wilde kijken of deze motor ervan uit elkaar te halen was. Dus tijdens het proberen paar tikken met een hamer op gegeven. Uit elkaar halen kan niet. Dus toch nog maar eens testen. En opeens blijkt hij bij rechtstreeks aansluiten op de accu in de hoge stand te werken. Alleen de lage stand doet niks.
Klopt dit of zou bij aansluiten op accu beide standen moeten werken? En is dus de koelventilator toch kapot?
Nu ga ik morgen ook even de termoschakelaar die in de radiateur zit testen. Geen probleem.
Maar nu heb ik ook begrepen dat je op een of andere manier het relais moet kunnen testen?
Weet iemand hoe dit precies werkt?
Ik wil namelijk alles even getest hebben of het wel werkt voor ik de boel weer terug monteer. Ik wil er zeker van zijn dat de koeling nu wel perfect is voor alles weer dicht gaat.
Alvast bedankt.
Volkswagen
Polo 9n