Knipperende verlichting met draaiende motor

Oei dat is minder een draadbreuk kan een aardig klusje worden om te vinden waar deze breuk zit.
Dan had het beter de dynamo kunnen zijn dan had het probleem snel opgelost geweest.
Hopelijk is het toch nog snel gevonden voor je, want hier wordt je een beetje moedeloos van inderdaad :(.
 
Volvo  -  - 
ik wordt er inderdaad een beetje moedeloos en moe van...

de garage stuurt me net een video dat de accu gewoon 13.8 volt aangeeft

wel zit in mijn auto wel maar een 44ah accu deze ondersteund ook geen startstop waarschijnlijk.

kan een verkeerde niet ingeleerde accu leeglopen onder het rijden?
en vage klachten veroorzaken ?
 
-  Sirt  Kowed 
ik wordt er inderdaad een beetje moedeloos en moe van...

de garage stuurt me net een video dat de accu gewoon 13.8 volt aangeeft

wel zit in mijn auto wel maar een 44ah accu deze ondersteund ook geen startstop waarschijnlijk.

kan een verkeerde niet ingeleerde accu leeglopen onder het rijden?
en vage klachten veroorzaken ?
Het is waarschijnlijk de moeite waard om het met een andere te proberen die wel aan de 'vereisten' voldoet. Misschien kan je de garage meewerkend krijgen en ze een 'leenaccu' laten plaatsen voor een weekje bijvoorbeeld.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Misschien je luchtfilter uitbouwen, daaronder zit een kabelboom. Makkelijkst te controleren in ieder geval.
Deze draadboom schuurt op een kaal stuk metaal. Het komt wel eens voor dat de draadboom daar door gaat.
Als je het dan toch al los hebt, misschien een stukje schuim hierop leggen. Heb je dat vast getackeld.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  • Leuk
Waarderingen: Thijspolo6r
nou de garage heeft de accu vervangen en de lampen flikkerden nog steeds wist hij aan de telefoon te vertellen de garage dacht eerst dat het mischien kwam door de chinese android radio die ik had ingebouwd mischien zou ik wel een kabel geraakt hebben met het verwisselen van een iso stekker :cry:
nou de radio was er inmiddels al door mij uitgehaald voordat ik daar de auto naar toe gesleept had aangezien ik deze radio weer doorverkocht heb omdat ik een ander type wou proberen.

nu denkt hij dat het probleem mischien word veroorzaakt door dat ik led h7 lampen heb ingebouwd o_O

dus mensen kijk uit als je h7 led lampen inbouwd gaan je lampen waarschijnlijk flikkeren als je aan het stuur draait. (dat deden ze al ook met halogeen maar dat doet er schijnbaar niet toe...) ook gaat je binnenverlichting trillen wanneer je aan het stuur draait & wordt je accu leeggetrokken na 50km rijden na het vervangen van ik denk de spanningsregelaar ? de printplaat noemt hij het... ook werkt je start stop systeem niet meer (deze heeft het nooit gedaan) en gaan je ramen soms naar beneden terwijl je de schakelaar naar boven indrukt.

ik word er langzamerhand een beetje moe van :rage:\

deze accu is er nu ingezet kan iemand bevestigen of dit wel de juiste is ?

https://www.accuserviceholland.nl/dynac-auto-accu-agm-start-stop-12-volt-60-ah.html
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    49.4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
Ik kan je vertellen . Ik heb ook led h7 dim en grootlicht .led in de drl.en mistlampen en hier kan ik alles mooi aanzetten maar ik heb er toch echt geen last van

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Ik neem aan dat jou garage vakbekwaam genoeg is om een fatsoenlijke accu te monteren? Daar hoeven wij ons niet over uit te laten neem ik aan. Zo wel, zoek een fatsoenlijke garage die wel diagnose op niveau kunnen stellen. Het duurt lang, en het frustreert je. Waarschijnlijk moet je de uren betalen, dus kies eieren voor je geld en ga naar een ander die het vak wel beheerst.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Ik neem aan dat jou garage vakbekwaam genoeg is om een fatsoenlijke accu te monteren? Daar hoeven wij ons niet over uit te laten neem ik aan. Zo wel, zoek een fatsoenlijke garage die wel diagnose op niveau kunnen stellen. Het duurt lang, en het frustreert je. Waarschijnlijk moet je de uren betalen, dus kies eieren voor je geld en ga naar een ander die het vak wel beheerst.

je zou inderdaad aannemen van wel maar toch heb ik zelf mijn twijfels over hun vakbekwaamheid, ik heb de auto gisteravond opgehaald met een nieuwe accu tot nu toe blijft het voltage onder het rijden redelijk goed volgens mij ? ook werkt het start stop systeem ook voor de eerste keer sinds ik de auto heb.

dus er is eindelijk een vooruitgang...

wel merk ik op dat mijn h7 verlichting nog steeds een beetje knippert bij bijvoorbeeld inparkeren volgens hem moest ik die led rommel eruit halen en lag het daar aan

ik betaal niks aan uren of materiaal aangezien het garantie is, ik heb gezegd als het weer niet goed is ik terug kom ze dan de auto maar ergens anders moeten brengen.

ik ga de auto vanavond elders nog laten nakijken ik wil gewoon zeker weten dat alles nu goed is.

de timeline van de foto klopt niet helemaal ik heb de app ongeveer 10 minuten aan gehad
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170905-213000.png
    Screenshot_20170905-213000.png
    877 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
Nou ik heb de auto dus gisteravond laten nachecken bij een monteur welke overdag werkzaam is bij de dealer.

Deze had het waarschijnlijke euvel van het o.a. stil komen te staan met een lege accu in 5 minuten met een afkeurende blik op zijn gezicht gevonden.

Hij constateerde namelijk dat de moertjes van de zekeringen naast de accu helemaal niet vastzaten aangezien de boel helemaal heen en weer bewoog.

na het fatsoenlijk aandraaien van de moeren knipperde ineens de verlichting niet meer :mrgreen:
zucht als ze zulke simpele dingen nou eerst zouden checken voordat ze uren gaan lopen zoeken en niks kunnen vinden...

als ik niet was langsgeweest stond ik waarschijnlijk binnen een paar dagen weer met een lege accu of defecte spanningsregelaar aangezien die zekeringen waarschijnlijk de heletijd heen en weer liepen te vonken onder het rijden.

maarja ik heb er nu in ieder geval wel een nieuwe accu & spanningsregelaar aan overgehouden + een werkend start stop systeem.

ook heeft hij de auto nog even uitgelezen, gelukkig waren er verder geen foutcodes te ontdekken.

tevens gisteravond ook maar meteen even de bougies olie en filters vervangen na thuiskomst.

Hopelijk kan het echte genieten nu eindelijk beginnen.:grinning:
 
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
Mooi voor je dat het probleem gevonden is en het toch uiteindelijk iets eenvoudig bleek te zijn.
Zo zie je maar een vreemde geoefende blik kan toch zeker helpen om dit soort problemen op te sporen.
Lekker voor je dat alles weer normaal is en nu lekker kan genieten van je mooie Polo :).
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: slowmotiontdi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!