Knipperende verlichting met draaiende motor

ik ben een tijdje weggeweest en in de tussentijd in het bezit geweest van een bmw e87 120d + een bmw e90 325i sinds 2 dagen ben ik weer eigenaar van een polo 6r dit keer een 1.2tsi van bj 02-2014 ik zal de auto binnenkort even voorstellen in het juiste topic.;)

Echter heb ik een paar vage dingen geconstateerd, zodra de motor draait flikkert het dimlicht + achterlicht en de interieurverlichting + kentekenverlichting en binnenverlichting ietsjes

Zodra je de motor uitzet is alles vreemd genoeg gewoon stabiel.

Ook doet de raamschakelaar links voor soms raar soms reageert de schakelaar even niet of lijkt de verkeerde kant op te gaan
Ook merk ik als ik met de raamschakelaar speel en het raam na boven laat gaat en een paar keer extra op het knopje sluiten blijf klikken het flikkeren doet vermeerderen

Ook geeft de auto aan fout start stop systeem zou dit mischien uitgecodeerd zijn ?

De auto komt van de eerste eigenaar uit de lease en is gewoon volledig onderhouden.

Ik heb gelukkig 1 maand garantie dus ik moet er zoiezo mee teruggaan

Maar heeft iemand enig idee ?
 
-  Sirt  Kowed 
@ iichel volgens mij vind jij niet snel iets vreemd wat ik me nog kan herinneren Stick Out Tongue

Ik ga me dan ook zeker wel melden bij de verkoper voor de rest rijdt de auto tot nu toe prima, ik ga volgende week een rit maken naar duitsland van totaal ruim 1100km en ben zoiezo van plan alles eerst op te sparen en dan over een week of 3 terug te gaan met eventuele klachten.

jij verdenkt dus de dynamo ?
 
-  Sirt  Kowed 
oke dan laat ik het hun zelf wel uitzoeken, er is mij net nog wat vaags opgevallen.

de dagrijverlichting ( onder aan mijn bumper) werkt niet in stand 0 brand o.a. het dimlicht stadslicht en de achterlichten volgens mij brand alles behalve de kilometer tellerverlichting + dagijverlichting

zou dit codering zijn ?
 
Laatst bewerkt:
-  Sirt  Kowed 
Dit is het zogenaamde dauerfahrlicht, is uit te zetten. Je hebt echter waarschijnlijk geen dagrijverlichting in je mistlampbehuizingen zitten, dus een hardwarematig gebrek.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Heb dit probleem ook met mijn Bluemotion.

Kentekenverlichting die gaat van ook als een malle tekeer bij stationair lopen.
Als de Dynamo t nog houdt... dan denk ik bij het vervangen van distributie riem maar vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
ik heb de auto na de garage gebracht voor garantie, ze hebben de spanningsregelaar vervangen deze scheen kapot te zijn ook is de dynamo op de testbank geweest bij een revisiecentrum deze schijnt wel gewoon goed te zijn. dit heeft het revisiebedrijf zelf bevestigd ik ben even langs hun geweest.

nu heb ik net dus de auto opgehaald en is het nog niet goed :( de verlichting knippert een stuk minder dan eerst maar nog steeds trilt de binnenverlichting met sturen + de h7 lampen ook heel iets voor zover ik kan beoordelen overdag.

ook heb ik nog steeds de melding start stop niet mogelijk.

nu heb ik net ergens de accu laten controleren volgens die man is mijn accu zoiezo niet goed. ( geen start stop accu en maar 44AH )

hij had even niet de juiste maat accu staan dus heeft hij er een andere start stop accu op doorgelust via startkabels

vervolgens de motor gestart, en nog steeds de melding start stop systeem werkt niet. ook heeft hij de accu gemeten deze lade gewoon mooi op meer dan 14V alleen wanneer ik aan mijn stuur ga lopen draaien schommelt de spanning tussen de 11.5\12v

kan iemand bevestigen of dit wel mag ?

Heeft iemand misschien enig idee ? de spanningsregelaar en dynamo zijn nu dus uitgesloten.

zie bij 5 seconden als voorbeeld hier valt hij gewoon ineens uit zie hoe vaag :(
 
-  Sirt  Kowed 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!