Klappen bij overschakelen. 6R 1.2 TSI

David97

Actief lid
386
43
22
Halsteren
Zoals de titel al aangeeft, bokt of klapt de auto bij overschakelen. Ook voel je dit bij acceleratie en deceleratie. Voornamelijk in lage versnellingen.

Het voelt alsof er eerst een speling overwonnen moet worden, voordat de aandrijfkrachten overgebracht kunnen worden.

Betreft een 1.2 TSI (CBZB) met 6-bak.

Toevallig iemand ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt voor de hulp.

David97

Actief lid
386
43
22
Halsteren
Ja daar zat ik ook aan te denken. Toevallig een idee hoe ik een van de twee motorsteunen kan testen? Of de pendelsteun?

David97

Actief lid
386
43
22
Halsteren
Okay bedankt voor de hulp. Was wel benieuwd of iemand dit probleem o km wel eens gehad heeft

Fiek

Lid
46
8
Verslapte motorsteunen zou je meestal wel voelen. Zover i kweet kan je dat meestal aan je pook voelen maakt die schokken bij het schakelen, gas loslaten, optrekken. Meeste motorsteun kan je ook zien, kijk maar eens rondom het rubber en wrik er maar aan kijken of er veel beweging inzit. De steun van je versnellingsbak zit meestal in het midden onderop de auto. Zo je ook zelf na kunnen kijken.

Thijspolo6r

Actief lid
849
43
24
Ik heb ook een 1.2 tsi met 105 pk 6bak, maar ik merk of voel niks van wat jij zegt.
Ik denk zelf dat het uit de aandrijving komt(koppeling,versnellingsbak,homokineten)

• Like
Waarderingen: David97

Thijspolo6r

Actief lid
849
43
24
Het blok zal altijd iets kantelen bij flink acceleren toch?

David97

Actief lid
386
43
22
Halsteren
Zoals Pigeon zegt,

Een Tip:

Handrem er op, versnelling in ze 1 koppeling oplaten komen en beetje gas bij, Dan zal je blok bewegen.
Indien er een motor steun kapot is zou je het kunnen na bootsen
Zodra je de koppeling op laat komen voel je de klap weer. Zal eens kijken of het blok bijzonder veel beweegt. Alvast bedankt voor de tips en hulp!