Kachelventilator polo 6r

Ronny

Bekend lid
456
170
82
Sinds een aantal maanden heb ik problemen met m'n kachelventilator/weerstand. De één op andere dag werkte mijn aanjager niet meer, alleen op stand 4. Dus de logische verklaring was dat het weerstandje kapot was. Toen eentje besteld bij BM Parts, geïnstalleerd en het zaakje werkte weer voor een aantal weken/maand. Vervolgens ging ie weer kapot, nja kan gebeuren zou je zeggen het was een tweedehands onderdeel. Nieuwe besteld bij een Volkswagen dealer en sinds vandaag weer kapot. Elke keer als ik nou de kachel aan doe op stand 4 dan begint de ventilator te fluiten voor een paar seconden wat duidt dat ie ergens aanloopt en zo het weerstandje elke keer kapot maakt omdat die teveel weerstand heeft. Dus mij vraag is aan jullie Polo experts is er ergens een how-to te vinden of foto's hoe je de hele kachelunit uitbouwt ?

Ik heb de airco versie met mechanische draaiknoppen, niet die ene met een LCD schermpje. Als dat wat uitmaakt qua uitbouwen Big Grin
 
.  .  . 
Bedankt voor het advies en de link, heb m'n Polo even gescand met VCDS maar er kwamen geen foutcodes uit. Dus echt een mechanisch iets. Kijk morgen wel effe als ik het kan uitbouwen. :)
 
.  .  . 
Ik heb een probleem met waarschijnlijk de weerstand van de kachelblower. De kachelblower doet het wanneer ik deze aansluit op 12 Volt., dus de weerstand zal het probleem zijn. Nu is mijn vraag waar zit de weerstand en hoe kom ik daarbij??
Wie kan mij hiermee helpen.
 
Volkswagen  Polo 6R1  105 
Toevallig is mijn aanjager kapot gegaan, gedemonteerd. Conclusie vastgelopen, €50 nieuwe van de sloop en de airco is weer als nieuw. Toch beter dan het raam los met temperaturen van afgelopen week
 
VW  Polo 6R  1.4 86pk 
We hebben de kachelventilator al vervangen, maar hij deed het nog niet. Dus de weerstand zal wel stuk zijn, we zien de kachelweerstand niet zitten ondanks dat er al veel gedemonteerd is. Heb de link met tekening bekeken (van Pigeon), maar we zien de weerstand niet zitten. Zo meteen ff naar de garage, lijkt mij dat zij wel ff kunnen aan kunnen wijzen waar hij zit.
Bedankt
 
Volkswagen  Polo 6R1  105 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!