Kabel van accu naar kofferbak.

Toch een ampere of 17... Hij zit trouwens ook niet goed in het oog. Het koper moet er volledig in zitten en het plastic moet tegen de krimring aan. Daarnaast behoor je voor deze dikte draad een rode connector te gebruiken en geen geleStick Out Tongue

En persoonlijk zou ik toch een dikkere aarde kabel gebruiken.
De meeste storingen komen door een te dunne kabel.
But thats my opinion.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
  • Leuk
Waarderingen: Sjors6R
Hmm, de boel zit daar vol met piepschuim, kan de bout zo 123 niet vinden, rechterkant right?
Morgen even in het licht zoeken en evt proberen dat piepschuim eruit te halen, hopelijk kan ik'm dan vinden!
 
Volswagen  6R  1.2 70PK 
En persoonlijk zou ik toch een dikkere aarde kabel gebruiken.
De meeste storingen komen door een te dunne kabel.
But thats my opinion.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dikte x10 is een snelle methode om de maximale stroom te bepalen die een kabel kan hebben:mrgreen:, officeel moet je het bereken met een formule maar dit klopt redelijk goedStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Je kunt de massa kabel wel nog zo dik maken, als de pluskabel maar 0.25mm^2 schiet het nog niet op Stick Out Tongue

Flauw, maar wat ik probeer te zeggen is dat dat een massa kabel niet (veel) meer stroom door zich heen krijgt als de plus erin laat gaan. Ik hou vaak aan dat de massakabel even groot is in doorsnee als de pluskabel, soms iets groter. De massakabel heeft naast de negatieve pool ook de functie van een zekere electromagnetische afscherming.

De meeste storingen die ik zelf heb gehad (en veroorzaakt) is toch wel slecht contact, te geringe kabeldikte heb ik niet vaak last van gehad. Maar da's misschien ook omdat ik niet zoveel interesse heb in aftermarket, en kabelsetjes voor OEM oplossingen gewoon volgens OEM kabeldiktes (vaak dikker) doe. Dan heeft VW zelf al over de diktes nagedacht.

Soms kom ik wel eens gekke dingen tegen, en koper is duur, maar vaak weten fabrikanten wel wat er beter is. Een paar cent besparen op een paar gram koper of een storingsvrij product nemen. Dat laatste is toch wel de meest gewenste oplossing ;)
 
Aha, mn kabel is gelukkig vrij dik, ik kan enkel geen punt vinden om deze op te doen. De bout op de achterbank zit muurvast en komt echt niet los, de bout zoals hierboven werd genoemd zit helaas niet in mijn polo, zijn er nog andere suggesties?
 
Volswagen  6R  1.2 70PK 
Alles werkt en is aangesloten!
Uiteindelijk de plek van de bout zoals hierboven op de foto toch nog gebruikt.
Zelf'n metalen pin klem geslagen in het gat van de bout, werkt prima.

Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en berichten!
wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.

Mvg,
Mark.
 
Volswagen  6R  1.2 70PK 
Je kunt de massa kabel wel nog zo dik maken, als de pluskabel maar 0.25mm^2 schiet het nog niet op Stick Out Tongue

Flauw, maar wat ik probeer te zeggen is dat dat een massa kabel niet (veel) meer stroom door zich heen krijgt als de plus erin laat gaan. Ik hou vaak aan dat de massakabel even groot is in doorsnee als de pluskabel, soms iets groter. De massakabel heeft naast de negatieve pool ook de functie van een zekere electromagnetische afscherming.

De meeste storingen die ik zelf heb gehad (en veroorzaakt) is toch wel slecht contact, te geringe kabeldikte heb ik niet vaak last van gehad. Maar da's misschien ook omdat ik niet zoveel interesse heb in aftermarket, en kabelsetjes voor OEM oplossingen gewoon volgens OEM kabeldiktes (vaak dikker) doe. Dan heeft VW zelf al over de diktes nagedacht.

Soms kom ik wel eens gekke dingen tegen, en koper is duur, maar vaak weten fabrikanten wel wat er beter is. Een paar cent besparen op een paar gram koper of een storingsvrij product nemen. Dat laatste is toch wel de meest gewenste oplossing ;)

Klopt inderdaad, heb de sub nu al zowat een jaar zo aangesloten en nog nooit problemen gehad. Warm word de draad ook nieteens.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!