JMTuning kleppensysteem

Gisteren dus de discussie hier over wel of geen midden demper delete.
Na een aantal reacties besloot ik dat ik het niet ging doen.
Maar als je een sukkel bent zoals ik vergeet je de juiste persoon in te lichten dat je afziet van de delete.
Dus ik de auto vanmorgen vroeg naar de garage gebracht voor de apk keuring en een beurt met netjes een briefje gemaakt met wat er moest gebeuren aan de auto maar daar stond ook op midden demper delete was ik er vergeten af te halen.
De afspraak was al een aantal dagen geleden gemaakt dus de garage ging lekker aan de slag.
Kortom om 16.30 uur werd ik gebeld uw auto staat klaar er zijn geen bijzonderheden,
Bij het afrekenen zei de chef werkplaats de delete is netjes gedaan met klemmen zoals u had gevraagd en de midden demper ligt in uw achterbak.
Oeps foutje bedankt Ha Ha sukkel die ik ben.
Dus netjes betaald was mijn eigen schuld dus helaas maar nu moet ik zeggen dat wat andere mensen hier zeggen ik wel een duidelijk verschil in geluid ervaar.
Sterker nog ik vind het een prima geluid zowel in de normaal als in de sport modus.
Het is precies wat ik voor geluid wilde een redelijke brom met een lekker plofje bij het los laten van het gas prima zo.
Dus @Robin het haalt wel degelijk wat uit de demper zit er echt niet voor niets.
Mooi dat je er toch blij mee bent en een verschil hoort. Ik heb niet dezelfde ervaring gehad, maar dat kan. Overigens bedenk ik me net waarom je een verschil hoort tussen normaal en sportmodus: de speaker onder het dashboard bromt een stuk meer in sportmodus. Ik vermoed dan ook dat je daar het verschil in hoort. Persoonlijk heb ik hem altijd op individual staan op eco zodat de soundaktor geen geluid maakt, was even vergeten dat die er ook nog zit.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Ik lees idd overal over een speaker voor het versterken van het sportieve geluid van de GTI. Wat ik niet snap is dat als mijn neef met zijn golf GTI 2016 performance aankomt dat er een tam geluid uit komt en dat als mijn zoon met zijn polo GTI 2018 zonder opf aan komt rijden dat je wel degelijk een lekker sportief(niet overdreven) geluid waarneemt. Vindt trouwens dat pops en bangs grappig maar wel bij een Audi A3 RS en niet bij een polootje GTI. Dat is mijn mening, daarom zet ik hem ook niet heel vaak in sport. Heeft ook te maken met dat ik vindt dat hij te lang in zijn versnelling blijft hangen tot wel 3200 TPM alvorens hij eindelijk eens opschakelt.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Gisteren heb ik niet zo heel ver gereden maar vandaag het ik de Polo lekker laten draven en ik ben stik tevreden met het geluid niet overheersend maar wel lekker sportief ik ben echt blij dat het toch gedaan is de delete.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik had standaard ook een OPF, sinds kort een milltek downpipe (met een kleine demper) laten installeren en OPF delete. Het geluid is nu zoveel beter. Lekkere roffel tijdens stationair en 2 a 3 plofjes na gas los laten. DSG farts zijn wel echt aanwezig nu. Soms echt te lomp voor een polo ;)
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Ik heb een klepsysteem van JMTuning. Zowel met OPF gehad als zonder. Het verschil tussen de opties die JM aanbiedt zit hem in de diameter. Een non-opf heeft een 60mm aansluiting vanaf de downpipe en een opf model heeft een 65mm aansluiting. Je kunt dus niet zomaar de een op de ander zetten zonder verloopstuk of iets dergelijks.
Het verschil tussen 65mm en 60mm is minimaal, maar 65mm gaat wel iets harder klinken uiteindelijk. Ik ben er echt heel tevreden over en klinkt wat mij betreft top samen met een Milltek downpipe.

Voor de goede orde: met opf en jmtuning uitlaat klonk hij letterlijk exact hetzelfde als origineel. Klep open of dicht maakte niks uit. Dus wil je er meer geluid uit moet je echt de opf weghalen.
Bedankt voor je feedback, hier was ik dus naar opzoek !
Thanks !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: LevendStratego
Ik heb een 2018 zonder OPF. Zelf mid delete gedaan en klep laten plaatsen. Het geluid standaard, zonder OPF en zonder mid delete is een beetje sportief maar ik ervaar het niet als bijzonder..
Kleppie open klappertie lekker in de S helemaal met terugschakelen. Het mooie aan de klep is dat je kan kiezen voor het geluid. Ben er zelf erg tevreden over..
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Misschien een oud topic omhoog gooien, en ik zie dat de reactie`s uit een lopen.

Ik heb zojuist ook dempers weggehaald maar wel nog de OPF erop, voor mij helaas geen verschil.
Zal dus de OPF moeten wegschrijven en een andere downpipe moeten halen, maar dit wil ik pas gaan doen als het ook de mogelijkheid is om mijn auto te chippen helaas is het nog niet mogelijk om deze software aan te pakken.

Zal dus nog even moeten wachten helaas!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Misschien een oud topic omhoog gooien, en ik zie dat de reactie`s uit een lopen.

Ik heb zojuist ook dempers weggehaald maar wel nog de OPF erop, voor mij helaas geen verschil.
Zal dus de OPF moeten wegschrijven en een andere downpipe moeten halen, maar dit wil ik pas gaan doen als het ook de mogelijkheid is om mijn auto te chippen helaas is het nog niet mogelijk om deze software aan te pakken.

Zal dus nog even moeten wachten helaas!
Mijn opf + middendemper zal volgende week vrijdag er af gaan. Volgens de meeste mensen maakt het al een enorm verschil met het standaard geluid.
Ik zal als het kan een vergelijkings filmpje plaatsen !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Anothergenius
Mijn opf + middendemper zal volgende week vrijdag er af gaan. Volgens de meeste mensen maakt het al een enorm verschil met het standaard geluid.
Ik zal als het kan een vergelijkings filmpje plaatsen !
Top, zal een groot verschil zijn denk ik!
Zou graag ook een andere downpipe erop zetten, helaas is het nog niet mogelijk om mijn Polo te tunen.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Maar OPF moet ook uitgeschreven worden, weet niet als dit te zien is al auto voor een beurt gaat. Weet ook niet als de auto een update krijgt de OPF weer uitgeschreven moet worden.
sticker op motormanagementlampje plakken (y), als je geen kat hebt dan heb je ook geen limpmode, alleen een lampje. ik weet niet of dat ook voor OPF is tbh
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Maar OPF moet ook uitgeschreven worden, weet niet als dit te zien is al auto voor een beurt gaat. Weet ook niet als de auto een update krijgt de OPF weer uitgeschreven moet worden.
En als je dit bedoelde ivm garantie dan moet je ook wel een flinke plaat voor je kop hebben als je als monteur bij een oliewissel niet ziet dat de OPF weg is gehaald haha. Beste absolute fucking unit :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Haha
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!