JMTuning kleppensysteem

Goedenavond,
Heeft er hier iemand een volkswagen polo GTI AW (2019) met een kleppensysteem van JMTuning? Ik wil deze namelijk aanschaffen maar op mijn polo zit een opf filter.

Nu bieden ze 2 versies aan, eentje met opf en eentje zonder. Uiteraard zal die zonder opf harder klinken maar ben wel benieuwd hoe die klinkt met opf.

Mvg !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Denk dat het verschil voornamelijk zit in het coderen dat samengaat met de opf verwijderen.
Voor de mensen die geen gezeik willen met het uitschrijven van de opf kan je beter de opf behouden, omdat je anders foutmeldingen krijgt.
Geloof dat het ook niet voor iedereen goed gaat, dat uitschrijven.

Verder zal idd de uitlaat zonder opf harder zijn.

Mijn keuze zou gaan naar opf behouden met de klep. Dan heb je zowel lawaai met een druk op de knop, kan je toch stil cruisen + goed voor het milieu. Win-win
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Denk dat het verschil voornamelijk zit in het coderen dat samengaat met de opf verwijderen.
Voor de mensen die geen gezeik willen met het uitschrijven van de opf kan je beter de opf behouden, omdat je anders foutmeldingen krijgt.
Geloof dat het ook niet voor iedereen goed gaat, dat uitschrijven.

Verder zal idd de uitlaat zonder opf harder zijn.

Mijn keuze zou gaan naar opf behouden met de klep. Dan heb je zowel lawaai met een druk op de knop, kan je toch stil cruisen + goed voor het milieu. Win-win
Goedenmiddag, dat is ook wat ik graag wil.
De opf behouden zodat daar geen gezeur uit voort vloeit. Echter ben ik benieuwd naar hoe hard het dan daadwerkelijk klinkt.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Zolang de OPF er op zit blijft het 3 keer niks. Ik heb spijt dat ik het geld heb uitgegeven aan een kleppensysteem waar je echt weinig verschil van hoort tijdens het rijden. Alleen stationair kan je wel het verschil horen, maar ik rij dus altijd met de klep dicht omdat het zo weinig uitmaakt. Dat ie stationair luider is vind ik niet zo interessant. En ik heb geen dempers vanaf de OPF. Dus als je het doet: doe het goed en haal de OPF weg. Ik heb geen JMTuning maar Crook Tuning. Ik gok dat een standaard non OPF meer geluid geeft dan wanneer ik mijn klep open heb.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Zolang de OPF er op zit blijft het 3 keer niks. Ik heb spijt dat ik het geld heb uitgegeven aan een kleppensysteem waar je echt weinig verschil van hoort tijdens het rijden. Alleen stationair kan je wel het verschil horen, maar ik rij dus altijd met de klep dicht omdat het zo weinig uitmaakt. Dat ie stationair luider is vind ik niet zo interessant. En ik heb geen dempers vanaf de OPF. Dus als je het doet: doe het goed en haal de OPF weg. Ik heb geen JMTuning maar Crook Tuning. Ik gok dat een standaard non OPF meer geluid geeft dan wanneer ik mijn klep open heb.
Goedenavond,

Bedankt voor je berichtje. Merk je echt helemaal geen geluidsverschil bij het op/terug schakelen? Uiteraard zonder opf klinkt die vele malen harder echter haal ik die liever niet er af…
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Goedenavond,

Bedankt voor je berichtje. Merk je echt helemaal geen geluidsverschil bij het op/terug schakelen? Uiteraard zonder opf klinkt die vele malen harder echter haal ik die liever niet er af…
Het windgeruis van je raam open is eigenlijk al luider dan je uitlaat. Wijsheid komt altijd achteraf, maar voor mij is het verschil niet de centen waard. Want je praat niet over een paar tientjes
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en @MK6.Polo.GTI_
Ik heb een klepsysteem van JMTuning. Zowel met OPF gehad als zonder. Het verschil tussen de opties die JM aanbiedt zit hem in de diameter. Een non-opf heeft een 60mm aansluiting vanaf de downpipe en een opf model heeft een 65mm aansluiting. Je kunt dus niet zomaar de een op de ander zetten zonder verloopstuk of iets dergelijks.
Het verschil tussen 65mm en 60mm is minimaal, maar 65mm gaat wel iets harder klinken uiteindelijk. Ik ben er echt heel tevreden over en klinkt wat mij betreft top samen met een Milltek downpipe.

Voor de goede orde: met opf en jmtuning uitlaat klonk hij letterlijk exact hetzelfde als origineel. Klep open of dicht maakte niks uit. Dus wil je er meer geluid uit moet je echt de opf weghalen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Ik ga morgen de auto wegbrengen voor een beurt + apk keuring en een midden demper delete.
Wat ik hoop te bereiken is het zelfde geluid als de auto in de sportstand staat dat vind ik persoonlijk een mooi geluid.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik ga morgen de auto wegbrengen voor een beurt + apk keuring en een midden demper delete.
Wat ik hoop te bereiken is het zelfde geluid als de auto in de sportstand staat dat vind ik persoonlijk een mooi geluid.
De Polo heeft geen actief kleppensysteem oid dus je auto klinkt in D of S nu exact hetzelfde.

Middendemper gaat praktisch niks doen als je een OPF hebt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Ok kan je mij even duidelijkheid geven als ik morgen zeg verwijder ook de OPF maar kan dat zomaar en ik weet dat is moeilijk aan te geven maar probeer is een indicatie te geven wat het geluid dan word?
Ik wil namelijk een mooie sound maar geen constante brom begrijp je me?
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Allereerst even: welk bouwjaar is je auto? Misschien heb je namelijk wel helemaal geen OPF.
Een OPF kun je niet zomaar weghalen, die moet weggeschreven worden in de software omdat je anders foutmeldingen krijgt.

Kort gezegd: met OPF ga je nooit fatsoenlijk geluid uit de Polo krijgen. Zonder OPF is een middendemper delete al best prima, maar wil je er echt een lekker geluidje als je gas geeft dan is een klepuitlaat aan te raden. Mooi zacht met de klep dicht en lekker asociaal met klep open.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Wordt zeker geen kleppie ik zou niet geloofwaardig zijn als ik op het forum iemand de maat neemt over de herrie die zo'n kleppie kan maken en dan zelf zo'n kleppie plaatst.
Verder vind ik het wel een hele tour om een BEETJE meer geluid te krijgen.
OPF verwijderen en weg laten schrijven dan ben je zo met al het werk 600 euro verder.
Ga ik denk ik niet doen dan neem ik wel mijn schoonmoeder mee die bromt al 40 jaar.;)
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
En als je bij een GTI zonder OPF de middendemper weg laat halen krijg je weer heel veel geluid, in mijn ogen weer net iets te veel en niet perse heel mooi. Heb toen meegereden met zo'n combi (geen OPF + middendemper delete, verder origineel) en als je achterin zat werd je gek van het geluid :(

Wil je niet te veel geluid maarvooral wel mooier / voller is OPF weghalen een goeie eerste stap.
 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Allereerst even: welk bouwjaar is je auto? Misschien heb je namelijk wel helemaal geen OPF.
Een OPF kun je niet zomaar weghalen, die moet weggeschreven worden in de software omdat je anders foutmeldingen krijgt.

Kort gezegd: met OPF ga je nooit fatsoenlijk geluid uit de Polo krijgen. Zonder OPF is een middendemper delete al best prima, maar wil je er echt een lekker geluidje als je gas geeft dan is een klepuitlaat aan te raden. Mooi zacht met de klep dicht en lekker asociaal met klep open.
Ik heb dus een 2.0 gti uit 2018 zonder opf, ik moet zeggen als ik hem in sport heb dat ik hem al aardig hoor ploffen, nu zat ik ook te denken aan middendemper eruit en kleppensysteem gaat dat echt zoon groot verschil zijn? Heeft hier iemand ook een fragment of iets? zodat ik erover na kan denken.
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Het zal toch wel iets uithalen de middendemper weg halen?
Waarom zou die er anders op zitten.
Gisteren dus de discussie hier over wel of geen midden demper delete.
Na een aantal reacties besloot ik dat ik het niet ging doen.
Maar als je een sukkel bent zoals ik vergeet je de juiste persoon in te lichten dat je afziet van de delete.
Dus ik de auto vanmorgen vroeg naar de garage gebracht voor de apk keuring en een beurt met netjes een briefje gemaakt met wat er moest gebeuren aan de auto maar daar stond ook op midden demper delete was ik er vergeten af te halen.
De afspraak was al een aantal dagen geleden gemaakt dus de garage ging lekker aan de slag.
Kortom om 16.30 uur werd ik gebeld uw auto staat klaar er zijn geen bijzonderheden,
Bij het afrekenen zei de chef werkplaats de delete is netjes gedaan met klemmen zoals u had gevraagd en de midden demper ligt in uw achterbak.
Oeps foutje bedankt Ha Ha sukkel die ik ben.
Dus netjes betaald was mijn eigen schuld dus helaas maar nu moet ik zeggen dat wat andere mensen hier zeggen ik wel een duidelijk verschil in geluid ervaar.
Sterker nog ik vind het een prima geluid zowel in de normaal als in de sport modus.
Het is precies wat ik voor geluid wilde een redelijke brom met een lekker plofje bij het los laten van het gas prima zo.
Dus @Robin het haalt wel degelijk wat uit de demper zit er echt niet voor niets.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!