JD Engineering 1.2 TDI

Ikmheb ff gekeken bij jd....maar kan geen pack met ic vinden voor bm...alleen chipje...klopt dat? Ziptuning rekent 900 en ventura? Jd kost alleen chipje 700Lastig he keuzes...

Even goed lezen, er staat ook dat hij zelf opzoek is gegaan naar een andere ic;)

Deze is dus niet aangeboden door JD, maar ze hebben hier dus wel iets moois van kunnen maken;)

Verder is het zelf kiezen bij welk bedrijf je wilt laten chippen, JD is wat dat betreft een grote naam in de VAG wereld en Ventura staat ook goed qua naam oa hier op t forum voor de 1.2 TDI ;)

Ziptuning heb ik mij nooit in verdiept, dus zou je er niks over durven zeggen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ohhh excuses! Ventura heb ik mijn golf 4 laten doen 6 jaar geleden....versn bak en koppeling kaduuk binnen 3 maand....en nee geennhoge km stand...135 duizend! Dus twijfel of ik daar heen moet...en wat de prijs daar is?
 
ik geloof dat ventura nu € 425 euro vraagt op marktplaats, ik zou doorsparen en voor JD gaan. ik heb eerst 50.000 km gereden met ventura, nu 20.000 km met JD box. Op zich was ik tevreden met Ventura maar heb me toch laten overtuigen om voor JD te gaan.
persoonlijk vind ik het verschil de moeite en centen waard. JD box heeft minder last van externe factoren zoals buitentemperatuur (bij erg warm weer deed ventura box een stuk minder).
grootste verschil zit hem in de hogere toeren (3900 + , hier kom je niet vaak maar soms heb je het nodig, als je tijdens een inhaalactie in een bocht waarbij allebei je handjes aan het stuur moeten blijven niet kunt schakelen en je koppel en vermogen duiken ineens omlaag bij 4000 toeren (ventura) terwijl je juist bij dat toerental bij de JD box je piekvermogen van 105 pk (in mijn geval) hebt en daarna lekker door kunt trekken tot 4500 toeren, dan kun je de auto naast je toch mooi de achterkant van je BM laten zien in plaats van in de remmen te duiken en met je staart tussen de benen af te druipen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om toch even mening te geven over het vervangen van een intercooler. Uitlaatgassen van een motor spoelt de turbo op en turbo vult de intercooler wat gekoeld moet worden door rijwind. Hoe meer koeling hoe meer vermogen, dat is logisch.
Nadeel wat er bijkomt is dat wanneer je er een grotere intercooler tussenplaats er meer lucht verplaatst moet worden genoeg druk op te bouwen dus er een turbotraagheid voorkomt. Dus groter wilt niet altijd zeggen beter. Piekvermogen en bovenin de toerental is er zeker winst, alleen onderin en respons op het gas wordt zeker weten minder. Turbogat wordt voor je gevoel dus ook groter. Dus hoe groter hoe meer turbolag.
 
Om toch even mening te geven over het vervangen van een intercooler. Uitlaatgassen van een motor spoelt de turbo op en turbo vult de intercooler wat gekoeld moet worden door rijwind. Hoe meer koeling hoe meer vermogen, dat is logisch.
Nadeel wat er bijkomt is dat wanneer je er een grotere intercooler tussenplaats er meer lucht verplaatst moet worden genoeg druk op te bouwen dus er een turbotraagheid voorkomt. Dus groter wilt niet altijd zeggen beter. Piekvermogen en bovenin de toerental is er zeker winst, alleen onderin en respons op het gas wordt zeker weten minder. Turbogat wordt voor je gevoel dus ook groter. Dus hoe groter hoe meer turbolag.

Joun verhaal klopt, maar als je de auto gaat chippen verhoog je ook de turbo druk. Dan zal de grotere intercooler ook sneller gevuld worden. Misschien vergroot je de turbolag, maar dat is dan minimaal volgens mij.
 
Je turbodruk verhogen wilt niet zeggen dat je intercooler sneller gevuld wordt. Je turbo komt pas op druk bij X toerental en hoe hoger de druk hoe later, hoe groter je intercooler hoe later.
Ik heb een gevoel dat de drivebility erop achteruit gaat, helemaal voor een kleine motor als de polo BM. Want ik vind de spoolup een drama bij deze auto met zo'n kleine turbo.
Heb zelf heel veel gesleuteld aan impreza's en tevens ook bezit geweest van turbo auto's en heb wel wat ervaring ermee. Ik vind dat mensen moeten aanvoelen voordat ze zulke aanpassingen doen want de auto is in mijn ogen niet hiervoor gebouwd.
 
En daar gaat het natuurlijk om in het verkeer....haantjesgedrag. :confused:

Om daar even op in te gaan, ik merk zelf dat ik altijd opgedreven wordt door andere bestuurders om het genoemde 'haantjes gedrag' te gaan vertonen :mrgreen:

Wat ik bedoel, nou zoals mensen die het gas intrappen als je hun inhaalt omdat ze welke reden dan ook hebben, maar als je er achter rijd 70 op een 100 weg gaan rijden ;)
Dat kom ik zelf jammer genoeg heeeeeel erg veel tegen omdat ik mijn kilometers vooral op de snelwegen en 100 wegen heb zitten;)

En wat peter dan bedoelt, het is erg fijn als je dan nog reserves hebt in je vermogen en je er dus aan voorbij kunt trekken;)
(al moet ik alleen beide handjes aan het stuur houden als mn achterkant uitbreekt :lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb eindelijk de JD module gekocht.

Nu moet ik m nog monteren.

Ik heb een VW bedrijf gebeld en die vragen er 40 Euro voor om het erin te zetten.

Dit vind ik teveel als ik verhalen hoor dat het in 5 a 10 minuten gemaakt is.

Kent iemand iets in de buurt van Rotterdam/Barendrecht/Ridderkerk

Ik heb een aantal chiptuningbedrijven gebeld maar die willen dat niet doen omdat ze hun eigen spul juist in je auto willen monteren.

Van der Velde vraagt 40 Euro
http://www.xtmotorsport.com/contact.cfm vraagt 50 Euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon zelf even wat aan de pruts gaan? ;)
Zolang je eerst de betreffende stekkertjes aandrukt voordat je ze los haalt dan zou alles goed moeten gaan ;)
Dat aandrukken is alleen om te zorgen dat ze heel blijven en tegelijkertijd makkelijker los gaan.

Met de handleiding erbij zou het geen probleem moeten zijn om de stekkertjes te vinden :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Uhm je krijgt er een handleiding bij toch?

Hoop ik voor je.

En dat je niet een 2e hans ding heb zonder (ik vertrouw het niet als er geen handleiding van jd bij zit aangezien er op internet zat verkocht worden. Dan blijkt het miss wel een speedbuster module te zijn)
 
Die durven dat niet aan zeggen ze. Vandaar dat ik tuningsgarages heb gebeld gezien zij daar meer verstand van hebben.


Dit zijn de dealers van JD Engineering,

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tuningparts/Seat van der Velden Benthuizen
Seat Köhler hoofddorp
Electronic4cars.nl
JBAutoservice
Target-Automotive
XT Motorsport
RH Customshop
Celtemp Car Equipment
Autotechniek Hans Sloot Lochem
JBAutoservice
Seat Köhler hoofddorp
RH Customshop
[/FONT]

Bel eens een paar van deze bedrijven op. Misschien dat zij het gratis doen :).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!