JD Engineering 1.2 TDI

klopt helemaal wat jan zegt, ventura beweert door een aanpassing nu ook +100 pk te halen op piek vermogen, ze doen dit standaard niet omdat dit pas bij de 4000-4400 tpm gerealiseerd wordt (net als bij JD) en dat dit niet erg optimaal is voor jonge motoren die nog niet ingereden zijn.

vw beweert dat inrijden niet nodig is, toch merk ik dat na 30d km mijn blokje ondanks de kou fijner en zuiniger begint te lopen, ventura box zit er al op sinds mei 2011 toen de auto nieuw was.

JD is iets duurder maar dan krijg je wel een rollerbank run + finetuning van de box.
Bij ventura komt de box vooraf ingesteld zonder finetuning in je auto, bij ventura kun je wel als extra een green filter bijbestellen wat ik wel aan kan raden, in het onderste toerental pakt de motor net wat beter op omdat de turbo makkelijker op gang komt. verschil is niet groot maar met origineel kan de 1.2 tdi erg snel stil vallen. ik kan nu terwijl de schakel indicator zegt dat ik terug moet schakelen van bijv. de 3 naar de 2 omdat het toerental te laag is (1100 tpm) toch nog redelijk van mijn plek komen, zonder box en luchtfilter is dit niet te doen.
 
De ventura box heeft ook verschillende standen, althans voor de 1.2TSI. Bij koude weersomstandigheden zou stand drie mogelijk zijn doordat de motor meer koeling krijgt. Zo kan de polo in combinatie met RON98 140pk leveren. Aldus Ventura.

Misschien werkt het ook zo voor de BM..
 
peterbaarlo zei:
weet jij dan wat de mogelijke settings zijn dan? de rotary switch staat op stand 7 en de jumper in de middelste van de 5.
hoooo, wat?!
ik heb ook ventura, maar heb nog nooit iets kunnen zien aan dat kastje waar je instellingen kunt veranderen :shock:
 
VW  6R  1.2TDI 
aan de kopje kant waar niet de stekker zit kun je het afdek klepje losdraaien, daar achter zit een rotary switch (draaibare potentiometer welke de raildruk beinvloed) waarbij stand 7 de zwaarste is, en een rij dubbele pinnetjes waarop een jumper zit voor de turbodruk? bij mij zit de jumper op het middelste paar van de pinnentjes.

ventura zegt dat je zelf aan de box niets moet / kunt veranderen.
 
Ik heb een CTH module, dezelfde als van Ventura en zie een regelaar met 7 standen. Mijn auto? Een 1.2 TSI 105pk. Hij staat op stand 2. Weet er iemand of het kwaad kan om deze te verhogen naar stand 3 of 4?
 
als ik zo op de website van JD kijk dan is de verhoging op hogere toeren pas in effect?

ff copy paste van wat er op de website staat van hun BM 1.2 TDI Testwagen:

De 1.2 TDI gaat van 75pk naar 100pk en van 175Nm naar 230Nm, de tuning kost € 690,-
Uitdraai origineel, de wagen presteerde al redelijk goed: 81pk / 199Nm (opgave 75pk-175Nm)
org12tdi.jpg

Na wat aanpassingen in de software en daarop volgende testruns:
tuned12tdi.jpg

Vergelijk tussen tuning en de origineel software.
vergelijk12tdi.jpg
 
Mja ik zou het meer doen dat die dan beter optrekt vanuit schakelpositie 1...

maar als je naar de grafieken kijkt is er wel een performance winst van 25% en koppel is ook erg omhoog gestegen...

jij zou het niet doen BlackPoloBM?
 
@ KYC, jij bedoelt de pk'tjes waarschijnlijk? ;)
de koppel curve is echter waar je het beste naar kunt kijken omdat je die curve t meeste zult merken tijdens het rijden met de max. koppel @ zo'n 2100/2200 rpm ;)

@BlackpoloBM, dat is het helaas zeker ja :(
't ligt er net aan wat 't voor jou waard is en als dat 't niet is, ook gewoon lekker niet doen ;)
of je moet goedkoper zo'n dergelijke box over kunnen kopen als je de kans krijgt ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
T is voor mij veel waard, alleen is t wel super duur.

Ik zal er max 300 aan uit kunnen geven.

Haha dat was inderdaad ook mijn idee :lol:
heb met heel veel geluk voor 250 eentje van ventura kunnen bemachtigen, maar echt niets dan lof voor dat ding ;)
(en zelfs op een 2e handse is ventura nog bereid service op te geven, dus wat dat betreft ook wel een goed bedrijf)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dan hebben jullie een andere, bij de 1.2TSI zit er één rotaryswitch op met meerdere standen waarvan 1, 2 & 3 verschillende programma's zijn.

Ik heb mijn slow motion naar bluemotion laten transformeren bij jd.
Heb voor ene chip opmaat gekozen met een pakket ( Plus k&n inleg filter) ik heb 105 pk en 250 nm koppel nu( was 850 euro kwijt)
Wereld van verschil en ik zou niet eens naar ventura durven. ik ken een aantal mensen die daar een hoop problemen mee hebben gehad met normalen vw motoren. 1.8t en tdi's .
Jd heb ik altijd al goed gevonden en daar krijg je echt waard voor je geld en mocht je het net niet vinden dan kijken ze met je verder om weer wat te veranderen.
 
@jarudezz
wat maakt het eigenlijk zo anders dan als je een K&N inleg filter erbij neemt? als je dat niet doet dan is de performance winst minder?
en merk je dat het optrekken vanuit stilstand een stuk beter gaat? kvind het originele 1.2 TDI eigenlijk niet vooruit te branden als je soms weg wilt rijden bij een stoplicht of je schakelt net door een bocht in zijn 2...dan moet ik heel soms toch terug naar 1...vreselijk irritant
nou ja ik ben het eigenlijk al gewend, maar het zou toch lekker zijn als je niet terug hoeft te schakelen (dus ook minder gas geven weer)


@Gewoonjan
ah ok dus idd dat koppel bij 2100rpm zul je het verschil merke?

maar heb jij ventura box voor 250? O_O das echt cheap...overgekocht van iemand (Forum?)
wat is je merkbare verschil? Big Grin?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!