JD Engineering 1.2 TDI

Ik heb eigenlik een vraag over deze powerbox betreft de lange termijn. Hoe rijd het na een wat langere tijd , ik zie de eerste posts geloof ik van 2011 , en ik ben benieuwd hoe het na bijvoorbeeld 1 of 2 jaar gaat , dit ivm misschien slijtage aan de koppeling en zo. En hoe zit het met de fabrieks garantie , ik heb bijvoorbeeld nog garantie tot de auto 3 jaar is of 100.000 km gedraaaid heeft, heeft iemand daar wel eens mee te maken gehad , bijvoorbeeld dat er iets stuk ging , en dat er naar de tuning boox verwezen werd waardoor reparatie niet binnen de garantie viel? graag jullie reacties. gr Marcel

Het rijd na langere tijd nog steeds prima!
Heb de box van JD er nu een jaartje in zitten en ben er nog steeds erg blij mee.
Geen verdere extra slijtage gemerkt van de auto, maar het geldt volgens mij wel voor elke auto, zodra je er gek mee gaat doen, gaat het kapot.
Zo ook met de tuning lijkt me ;)
Ik ben er zelfs rustiger door gaan rijden, omdat de auto nu gewoon lekker oppakt bij wat lagere toeren :)

Wat betreft garantie, gewoon de box er tussenuit halen.
 
VW  6R  1.2TDI 
Voordat de ANWB er is heb je genoeg tijd om die box er tussen uit te trekken Big Grin

Wel een beetje realistisch blijven, gaat je echt niet lukken langs de kant van de weg zonder gereedschap.
Accu klem moet ff los, je kunt haast niet bij de nokkenas sensor stekker, en je moet de kabels los halen.
Heb t ook gedaan, heb namelijk ook zo kastje.
Was toch wel goed tien minuten bezig in de werkplaats met looplamp en goed gereedschap.
 
Wel een beetje realistisch blijven, gaat je echt niet lukken langs de kant van de weg zonder gereedschap.
Accu klem moet ff los, je kunt haast niet bij de nokkenas sensor stekker, en je moet de kabels los halen.
Heb t ook gedaan, heb namelijk ook zo kastje.
Was toch wel goed tien minuten bezig in de werkplaats met looplamp en goed gereedschap.

Ik heb zo'n box er toch echt uit met max 5 min met alleen de hulp van een platte schroevendraaier voor se nokkenas sensor;)
(die overigens altijd in de auto ligt)
Enneh accu klem los? Nog nooit storingen gehad van een stekker die los zat, alleen een keer een motor die niet wilde starten omdat ik de rail stekker was vergeten in de chaos;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb zo'n box er toch echt uit met max 5 min met alleen de hulp van een platte schroevendraaier voor se nokkenas sensor;)
(die overigens altijd in de auto ligt)
Enneh accu klem los? Nog nooit storingen gehad van een stekker die los zat, alleen een keer een motor die niet wilde starten omdat ik de rail stekker was vergeten in de chaos;)

Ja he?
Hoe zit bij jou de voedingskabel vast aan de accu dan, met plakband?
En je hebt die kabelboom gewoon los bungelend onder de motorkap hangen?
Die externe ECU licht gewoon op de bodemplaat van jou'n auto zeker?
 
Ja he?
Hoe zit bij jou de voedingskabel vast aan de accu dan, met plakband?
En je hebt die kabelboom gewoon los bungelend onder de motorkap hangen?
Die externe ECU licht gewoon op de bodemplaat van jou'n auto zeker?
Ik heb geen voedingskabel aan mn box;)
En nee, mn box hangt in de vlaggenmast...

Ok daar wellicht niet, maar de aanname dat deze los ligt, is ook wat vergezocht
Je eigen reactie zegt al genoeg trouwens, chaos. Stick Out Tongue

En wat moet ik hieruit begrijpen?
Anyway, voor je beeldvorming, groepje mensen er omheen, gezelligheid en benieuwd naar de installatie van zo'n box.
 
VW  6R  1.2TDI 
Vorig jaar eens gekeken naar het laten omklussen van de Slowmotion. Echter toen enkel dingen als een powerbox gevonden. Het schijnt dat tegenwoordig er ook OBD tuning beschikbaar is, en dat JD hier veruit de beste in is. Kan iemand dat beamen?
 
Vorig jaar eens gekeken naar het laten omklussen van de Slowmotion. Echter toen enkel dingen als een powerbox gevonden. Het schijnt dat tegenwoordig er ook OBD tuning beschikbaar is, en dat JD hier veruit de beste in is. Kan iemand dat beamen?

Bij JD is het een externe ECU omdat de computer nog steeds niet is gecracked. Deze werkt naast de standaard ECU van de auto. Ik ga zelf 19 december naar JD om hem te laten kietelen ben er met mijn andere VWtjes ook geweest en ben zeer tevreden over hun werk en service. Als je bij hun blijft komen krijg je ook nog een leuke korting :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!