Interieur verlichting probleem

Peppergrey

Bekend lid
885
334
83
Zojuist bezig geweest met inbouwen van LED-verlichting in het interieur. Echter bleek dit niet zo makkelijk te gaan als gedacht.Tijdens het verwisselen van de verlichting merkte ik snel op dat de lampjes niet aan gingen. (dit was in de kofferbak) Vervolgens ben ik aan de voetverlichting begonnen en ook hier werkte het niet.
Het gaat specifiek over de T10 LED lampjes, de festoon lampjes werkten al wel.

Laatste poging gedaan en begonnen aan het interieurverlichting boven de spiegel. Hier stond 1 van de 3 led lampjes aan, vervolgens andere geprobeerd en toen sprong al mijn verlichting uit. En begon er iets te tikken in mijn zekeringskast/relais/bcm (ik weet niet exact waar het vandaan komt, maar het tikt als de verlichting aan hoort te staan) Als ik mijn auto op slot doe, dan stopt het tikken.

Wat nu te doen? Graag wil ik nog steeds LED-verlichting, maar niets werkt meer..
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
raar, ik heb alles LED in me interieur en geen problemen. Ik zou de zekeringen nakijken en je relais (lokaliseer het getik) controleren. Dan zou ik voor de zekerheid alles ff terug op gloeilamp zetten totdat het weer werkt en dan opnieuw beginnen. De Ledlampen hebben een specifieke plus en min, deze omdraaien kan, wetende uit ervaring, de led laten overhitten/ smelten.
 
Nooit geweten dat er een + en een - op zit, even nagekeken en inderdaad ik zag het staan. (Helaas achteraf)
Hoe moeten ze er in, want dat staat niet op de unit zelf..

Ik kan naar de zekeringen en relais gaan kijken, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken... Hoe weet ik of iets kapot is of doorgebrand?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
UPDATE:

Ik heb de zekering van nr. 21 vervangen nu werkt in ieder geval het interieur verlichting weer! Alleen mijn voetverlichting en mijn kofferbak verlichting werken nog niet. Weet iemand welke zekering dat moet zijn?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Bedankt voor je schema, deze stond ook op het forum ergens van 2011. Alleen die was in het Duits, deze gelukkig in het Engels!


Probleem is reeds opgelost, bleek dat me voetverlichting EN kofferbak verlichting kapot was gegaan!



Dus....... ALLES IS LED :cool::cool::cool::cool::cool:
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: onlylyon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!