Interesse Peiling verkoop van mijn auto

Staan er op voor ongeveer 20-22k, maar dat zijn wel auto’s met garantie en geen problemen met hun DSG. Hanteert je leasemaatschappij ook je maandbedrag x resterende maanden? Of willen ze er meer voor hebben?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Staan er op voor ongeveer 20-22k, maar dat zijn wel auto’s met garantie en geen problemen met hun DSG. Hanteert je leasemaatschappij ook je maandbedrag x resterende maanden? Of willen ze er meer voor hebben?
Zoals vermeld is de DSG volledig vervangen Stick Out Tongue Lijkt mij dat die problemen er niet meer zijn dan toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Staan er op voor ongeveer 20-22k, maar dat zijn wel auto’s met garantie en geen problemen met hun DSG. Hanteert je leasemaatschappij ook je maandbedrag x resterende maanden? Of willen ze er meer voor hebben?
Garantie loopt sws maar tot november dit jaar. Bij normaal gebruik van de auto mag je er van uit gaan dat je geen gebruik (meer) hoeft te maken van de garantie.

Uiteraard hanteert de lease maatschappij dit bedrag niet. Omdat ik de auto al 16 maanden lease hanteren zij een andere waarde naar mij dan de auto daadwerkelijk waard is. Maar voor het vroegtijdig eindigen van het contract leggen zij een "boete" op die niet misselijk is. Hierdoor kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als de dagwaarde. Ik zal er dus weinig tot geen winst op maken, misschien zelfs wat verlies maken bij de verkoop van de auto.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Zoals vermeld is de DSG volledig vervangen Stick Out Tongue Lijkt mij dat die problemen er niet meer zijn dan toch?
Ik meen mij te herinneren dat Steve ergens had gepost dat hij nog steeds problemen ervaart ondanks de vervanging van de DSG


Garantie loopt sws maar tot november dit jaar. Bij normaal gebruik van de auto mag je er van uit gaan dat je geen gebruik (meer) hoeft te maken van de garantie.

Uiteraard hanteert de lease maatschappij dit bedrag niet. Omdat ik de auto al 16 maanden lease hanteren zij een andere waarde naar mij dan de auto daadwerkelijk waard is. Maar voor het vroegtijdig eindigen van het contract leggen zij een "boete" op die niet misselijk is. Hierdoor kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als de dagwaarde. Ik zal er dus weinig tot geen winst op maken, misschien zelfs wat verlies maken bij de verkoop van de auto.
Dat de leasemaatschappij een boete oplegt had ik ook verwacht, maar was mooi geweest als het enkel het restbedrag zou zijn. Bijna niet te doen om uit zulke constructies te komen zonder dat je er extra geld op verliest. In ieder geval succes met de verkoop! Je zou verwachten dat zo’n exemplaar er als eerste wordt uitgehaald als iemand op zoek is naar een Polo
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Rijd eens bij een VW dealer langs om te kijken of zij willen bieden op je auto. Ik weet uit ervaring dat dealers enorm hard aan het zoeken zijn naar gebruikte auto's omdat de handel bij nieuwe auto's redelijk op zijn gat ligt. Veel kopers gaan voor occassions en dan is een zuinige en compacte Volkswagen Polo met veel opties een heel interessant model. Wellicht dat er een dealer/handelaar is die de auto voor je wil inkopen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI en Jay511
Ik denk dat het knap lastig zal zijn om te krijgen wat je er voor vraagt..
Het nadeel is dat ik in dezelfde prijsklasse val als een GTI met nog een redelijke km-stand.

Een vriend van mij daarentegen reed ook in een AW RLINE met een km-stand van 54k en hij kreeg die van hem voor 21k verkocht. Dus opzich zou ik er nog redelijk geld voor moeten kunnen krijgen, hij had namelijk een Highline en ik een Highline Business R. Maar goed, de 1 heeft iets meer geluk als de ander.

Ik meen mij te herinneren dat Steve ergens had gepost dat hij nog steeds problemen ervaart ondanks de vervanging van de DSG
Het klopt inderdaad dat ook na het vervangen van alle elementen ik nog steeds iets hoorde. Er heeft daarna nog een keer een monteur met mij mee gereden en volgens hem was dat een normaal bijgeluid. Dus we mogen er van uitgaan dat ik op dit moment geen probleem meer heb.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Rijd eens bij een VW dealer langs om te kijken of zij willen bieden op je auto. Ik weet uit ervaring dat dealers enorm hard aan het zoeken zijn naar gebruikte auto's omdat de handel bij nieuwe auto's redelijk op zijn gat ligt. Veel kopers gaan voor occassions en dan is een zuinige en compacte Volkswagen Polo met veel opties een heel interessant model. Wellicht dat er een dealer/handelaar is die de auto voor je wil inkopen.
Dit was ik ook zeker van plan!

Een vriend van mij werkt ook bij een dealer, weliswaar van een ander merk, maar ik heb ook hem gevraagd om 1 deze dagen mijn auto te taxeren.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Er zijn ook websites waar mensen private lease contracten overnemen, wellicht is dat interessant? Ik denk namelijk dat het voordeliger is dan je auto afkopen om hem vervolgens zelf weer te verkopen.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Over 33 maanden zou ik hem zeker over willen kopen, ben nu helaas hard aan het sparen voor een koophuis met mijn vriendin.
En zelfs daarna zou ik mijn vriendin over moeten halen... Die heeft haar ogen gericht op een CLA 250.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Over 33 maanden zou ik hem zeker over willen kopen, ben nu helaas hard aan het sparen voor een koophuis met mijn vriendin.
En zelfs daarna zou ik mijn vriendin over moeten halen... Die heeft haar ogen gericht op een CLA 250.
Liever een ster in mijn voorruit dan een op mijn motorkap Stick Out Tongue
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!