instigator
Lid
Hallo allemaal,
Ik zal me ook even voorstellen,
De naam is Raf en kom uit België (Limburg)
27 jaar en ondertussen al 4.5jr in het bezit van mijn Polo GTI die ik in 2006 nieuw gekocht heb.
aangezien ik al geruime tijd bezig ben met tuning heb ik mijn polo ook maar eens wat aangepast naar mijn zin.
Uiterlijke tuning is niet zo echt mijn ding en is er ook niet zo veel aan veranderd buiten een paar subtiele aanpssingen,
maar hou wel van OEM en OEM+ tuning.
zolang het maar niet overdreven is (zeker geen poly bumpers etc voor mij)
mijn ding ligt meer in motortuning.
de polo is sinds 2 weken dus ook gechiptuned.
ben ook al ettelijke jaren actief in Dragracing en sinds 2 jaar ook met nu en dan een trackday.
Dragracing heb vooral in België en Duitsland gedaan (Aldenhoven, Bittburg)
Circuitdagen op Zolder (B) en nurburgring (D) en hopelijk binnekort nog andere circuits.
genoeg gezeverd, terug naar de auto...
exterieur:
- Korte antenne
- Zwarte OEM achterlichten
- embleemloze grill
- achterste ruitenwisser verwijderd
Interieur:
eigenlijk niet echt iets veranderd...
meestal zit er geen achterbank in
Onderstel:
- KW V1 schroefset
Motorisch:
- Milltek uitlaatsysteem (non resonated + sportcat)
- Seat Sport intercooler
- K&N 57i luchtfilter (zeker niet het beste voor de LLM maar tot nu toe no problems)
- Forge 007 diverter valve (blauwe veer)
- Forge Turbo inlet pipe
- Forge throtlle body hose (+ de geluidsbuis verwijderd)
- Audi RS2 Bougies
- Audi RS2 4bar benzinedrukregelaar
- Mobil 1 5w50 motorsportolie
- N249 klep verwijderd
- N112 klep verwijderd
- herprogrammatie op maat (afgesteld op de baan)
Specificaties:
- 1.8 20V Turbo (K03s/1.3bar)
- gewicht: 1190Kg (op weegschaal)
- vermogen: +-220pk & 340nM (geschat, moet nog testbank op binnekort)
- 0-100Km/u: 5.6sec (gemeten met gtech pro, kan nog beter)
- 400m: 14.2sec (kan ook nog beter, hoop op 13.9sec te behalen)
- Topspeed: nog niet getest, al eens moeten lossen bij 240Km/u maar ging nog aardig door.
Foto's:
Foto van gisteren op Zolder, Race wars.
sprintje tegen Golf VI GTI met 270pk beweerde hij, gewonnen met 3 autolengtes :twisted:
staan een hoop filmpjes op youtube, ook onder de naam turbomier.
maar is nog allemaal van voor hij gemapt is.
stock had hij 161pk & 250nm op testbank.
en heb heel lang rondgereden met uitlaat en intercooler, 175pk en 260nm.
is nog maar 2 weken gemapt dus nog even geduld voor filmpjes van hoe hij nu erbij staat.
Toekomstplannen:
- betere koppeling (VR6 of sachs...)
- G60 enkelmassa vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd +- 5.5 - 7Kg
- TT225/Cupra R remmen + Ferrodo DS2500 of EBC yellowstuff remblokken en Dot 5.1 remolie
- olietempmeter, turbodrukmeter...
- OZ Superleggera 17" zwart of antraciet (liggen in garage maar moeten worde gespoten)
- Semi slicks op de originele 16" velgen trekken (Toyo R888 ofzo)
- ooit andere turbo als deze eens versleten geraakt, K04-001 of K04 hybride of GT28RS
- Golf V GTI Recaro hybrid shell kuipzetels (erg zeldzaam helaas)
- alles heel houden
voila, hope you like it
Ik zal me ook even voorstellen,
De naam is Raf en kom uit België (Limburg)
27 jaar en ondertussen al 4.5jr in het bezit van mijn Polo GTI die ik in 2006 nieuw gekocht heb.
aangezien ik al geruime tijd bezig ben met tuning heb ik mijn polo ook maar eens wat aangepast naar mijn zin.
Uiterlijke tuning is niet zo echt mijn ding en is er ook niet zo veel aan veranderd buiten een paar subtiele aanpssingen,
maar hou wel van OEM en OEM+ tuning.
zolang het maar niet overdreven is (zeker geen poly bumpers etc voor mij)
mijn ding ligt meer in motortuning.
de polo is sinds 2 weken dus ook gechiptuned.
ben ook al ettelijke jaren actief in Dragracing en sinds 2 jaar ook met nu en dan een trackday.
Dragracing heb vooral in België en Duitsland gedaan (Aldenhoven, Bittburg)
Circuitdagen op Zolder (B) en nurburgring (D) en hopelijk binnekort nog andere circuits.
genoeg gezeverd, terug naar de auto...
exterieur:
- Korte antenne
- Zwarte OEM achterlichten
- embleemloze grill
- achterste ruitenwisser verwijderd
Interieur:
eigenlijk niet echt iets veranderd...
meestal zit er geen achterbank in
Onderstel:
- KW V1 schroefset
Motorisch:
- Milltek uitlaatsysteem (non resonated + sportcat)
- Seat Sport intercooler
- K&N 57i luchtfilter (zeker niet het beste voor de LLM maar tot nu toe no problems)
- Forge 007 diverter valve (blauwe veer)
- Forge Turbo inlet pipe
- Forge throtlle body hose (+ de geluidsbuis verwijderd)
- Audi RS2 Bougies
- Audi RS2 4bar benzinedrukregelaar
- Mobil 1 5w50 motorsportolie
- N249 klep verwijderd
- N112 klep verwijderd
- herprogrammatie op maat (afgesteld op de baan)
Specificaties:
- 1.8 20V Turbo (K03s/1.3bar)
- gewicht: 1190Kg (op weegschaal)
- vermogen: +-220pk & 340nM (geschat, moet nog testbank op binnekort)
- 0-100Km/u: 5.6sec (gemeten met gtech pro, kan nog beter)
- 400m: 14.2sec (kan ook nog beter, hoop op 13.9sec te behalen)
- Topspeed: nog niet getest, al eens moeten lossen bij 240Km/u maar ging nog aardig door.
Foto's:







Foto van gisteren op Zolder, Race wars.
sprintje tegen Golf VI GTI met 270pk beweerde hij, gewonnen met 3 autolengtes :twisted:

staan een hoop filmpjes op youtube, ook onder de naam turbomier.
maar is nog allemaal van voor hij gemapt is.
stock had hij 161pk & 250nm op testbank.
en heb heel lang rondgereden met uitlaat en intercooler, 175pk en 260nm.
is nog maar 2 weken gemapt dus nog even geduld voor filmpjes van hoe hij nu erbij staat.
Toekomstplannen:
- betere koppeling (VR6 of sachs...)
- G60 enkelmassa vliegwiel afgedraaid en gebalanceerd +- 5.5 - 7Kg
- TT225/Cupra R remmen + Ferrodo DS2500 of EBC yellowstuff remblokken en Dot 5.1 remolie
- olietempmeter, turbodrukmeter...
- OZ Superleggera 17" zwart of antraciet (liggen in garage maar moeten worde gespoten)
- Semi slicks op de originele 16" velgen trekken (Toyo R888 ofzo)
- ooit andere turbo als deze eens versleten geraakt, K04-001 of K04 hybride of GT28RS
- Golf V GTI Recaro hybrid shell kuipzetels (erg zeldzaam helaas)
- alles heel houden

voila, hope you like it
