instigator's Polo GTI (tuned)

ahhhh, feels good to be back!!! :)
druk bezig geweest aan huis en ondertussen 2de kindje op komst, dus weinig tijd gehad om op fora's te hangen.
maar, i'm back en das het voornaamste, lol Stick Out Tongue

@reneeKLo: ik heb 205 45 16 erop liggen, zoals de standaard maten.
deze ga ik nu gebruiken voor trackdays etc.
heb ondertussen nieuwe daily velgen opliggen.
OZ Superleggera 17x8j et35 met Toyo T1R 205-40-17 banden.

voor de rest nog enkele upgrades klaarliggen en gedaan.
onderkant is voorzien van Powerflex PU bushes in Race uitvoering (zwart)
312mm remmen van S3, sachs performance koppeling + enkelmassa vliegwiel en frankenturbo uitlaat collector liggen klaar om erop te komen :)

Pics will folow!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx mannen ;)
zal het wel late weten als de 2de er is, zal ergens voor Maart zijn.
petrolhead als ik ben hoop ik dat het komt op 21 Maart, Ayrton Senna was ook van dezelfde dag.
en heeft het ook ineens iets gemeen met zijn Broer, die noemt namelijk Senna, lol Stick Out Tongue

Bosino: moet er dringend nog es nieuwe maken want is al ff geleden ook.

explorator: nice, geen idee hoe de styl noemt maar probeer het zo neutraal mogelijk te houden aan de buitenkant.
oem maar toch een aggressieve touch Stick Out Tongue
voor de rest moet het allemaal functioneel zijn voor op circuit en eveneens op de baan.
ben ook wel benieuwd naar uw project dan ;)

like promised...

polo op stock velgen en semi's, heuvelklim Teuven 2012 (2de plaats gereden in zeikende regen)

screenshot pc


image upload


how do you print screen


how to screen capture


images

en zo staat hij er ondertussen bij als weekend warrior :)

polosuperleggera.jpg


poloultraleggera2.jpg


velgen worden niet meer gemaakt en ook moeilijk te vinden in de juiste maten,
heb deze eens kunnen overnemen van iemand en zoude eens wat opgelapt moete worden.
lichte borduurschade en de centercaps zijn zwaar begaaid.
ma wss worden ze in dezelfde kleur herdaan, vond het wel nice eigenlijk.
wat denken jullie? (zeg nie maak ze zwart want dat zijn mn stock velgen al Stick Out Tongue)

extra'tje...
Filmpje van rondje Nurburgring Nordschleife van vorig jaar zomer.
had de kans om eens te filmen :)
kan absoluut beter maar het was toch al een mooie 8min55sec.
enjoy!
http://www.youtube.com/watch?v=WMVULjYHIMY
 
Laatst bewerkt door een moderator:
explorator: nice, geen idee hoe de styl noemt maar probeer het zo neutraal mogelijk te houden aan de buitenkant.
oem maar toch een aggressieve touch Stick Out Tongue
voor de rest moet het allemaal functioneel zijn voor op circuit en eveneens op de baan.
ben ook wel benieuwd naar uw project dan ;)


en zo staat hij er ondertussen bij als weekend warrior :)

polosuperleggera.jpg


poloultraleggera2.jpg


velgen worden niet meer gemaakt en ook moeilijk te vinden in de juiste maten,
heb deze eens kunnen overnemen van iemand en zoude eens wat opgelapt moete worden.
lichte borduurschade en de centercaps zijn zwaar begaaid.
ma wss worden ze in dezelfde kleur herdaan, vond het wel nice eigenlijk.
wat denken jullie? (zeg nie maak ze zwart want dat zijn mn stock velgen al Stick Out Tongue)

Stijl kan je een beetje omschrijven als Cleaned, OEM+ of racy Big Grin
Jou wagen is echt wel een bommetje. Een wolf in schaapskleren. Ik hou wel van zo wagentjes. ;)

Achteraf heb ik wel een beetje spijt dat ik deze Polo heb gekocht met mijn budget. Voor dit geld had ik namelijk een auto kunnen kopen met veel hoger speel gehalte. Misschien geen nieuw model maar zeker en vast een mooie 2de hands met weinig km's.. :)

Kijk maar eens bij mijn garage voor mijn project. Daar staat alles in, maar kan zeker en vast (nog Stick Out Tongue) niet tegen die van jou op. ;)

Qua velgen vind ik die OZ'en er heel knap onder staan, volledig mijn smaak. Het gaat dan ook mijn set up worden voor 2014 als alles goed verloopt.. :) je hebt nog geluk gehad want idd ze worden nu niet meer gemaakt in 7,5 j et 35.. nu is dat 8j et 35 geworden en je vindt ze bijna niet 2de hands. :(
Centercaps vind je wel ergens op internet nieuw, als je de velgen gaat herstellen en een nieuw kleurtje geven zou ik gaan voor mat grijs. Vind dat wel een vette combo met je witte kleur. Big Grin

Btw foto zien er ook heel goed ui (y)
 
@Explorator: ja idd, zo denk ik er ook over, OEM+ of Race achtige styl :)
Rijd wel fijn maar staat nog niet 100% naar mijn zin.

bwa, 6R is ook wel een tof autoke en weet nu niet welke motorisatie je hebt maar dat ga ik dadelijk eens chacken in je garage Stick Out Tongue
9n3 GTI's gaan zowat de deur uit aan 7500-10.000euro, afhangelijk van staat en km-stand etc,etc..
mijn velgen zijn 8j 17", had eerst 7.5j vermeld maar klopt niet, was een foutje :)
past er nog net onder qwa breedte maar had ik nu eenmaal niet te kiezen, lol
maar ben er blij mee en vind ze er ook super onder, beter als verwacht eigenlijk.
anthraciet grijs is ook al de revue gepasseerd maar geraak er voorlopig nog niet uit, dus shall see....
centercaps moet ik idd es bestellen ergens, komt wel goed.

bedankt voor de reacties :)
 
@Explorator: ja idd, zo denk ik er ook over, OEM+ of Race achtige styl :)
Rijd wel fijn maar staat nog niet 100% naar mijn zin.

mijn velgen zijn 8j 17", had eerst 7.5j vermeld maar klopt niet, was een foutje :)
past er nog net onder qwa breedte maar had ik nu eenmaal niet te kiezen, lol
maar ben er blij mee en vind ze er ook super onder, beter als verwacht eigenlijk.
anthraciet grijs is ook al de revue gepasseerd maar geraak er voorlopig nog niet uit, dus shall see....
centercaps moet ik idd es bestellen ergens, komt wel goed.

Volg zeker en vast je topic en ben benieuwd naar de nieuwe updates die nog gaan komen ;)

Ah oke, dat zijn dezelfde maten als waar ik ze wil in bestellen. Twijfel enkel nog tussen 17 of 18 inch.
Kleur gaat denk ik mat zwart worden maar ben ik ook nog niet 100 % uit. :)
Antraciet grijs is zeker knap, maar had het eerder op mat grijs. Vind dat echt knap op witte auto's ;)

Centercaps zal idd geen probleem zijn om ergens te vinden Big Grin
 
bestellen? Superleggera's worde niemeer gemaakt maat ;) of ben ik mis?
zijn toch vervangen door Ultraleggera's, wat ook serieus vet zijn!
Mat grijs heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht, mss es fotosoepen..
persoonlijk zou ik geen 18" aanraden op een polo, ma is keuze en smaak natuurlijk.
heb er zelf nooit mee gereden dus kan ook niet zeggen als het raakt of niet.
met 17" 8j allesinds geen problemen, toch niet met 205/40/17 bandje erop :)
 
Ah oei, excuses over gelezen Stick Out Tongue
Dacht dat je Ultraleggera's had, blijkbaar Superleggera's.. :)
Worden wel nog gemaakt maar dan alleen 3 delig en in grote maten dacht ik. Ben wel niet heel zeker :eek:

Ik heb nu 17ers voor in de zomer en zou graag nog wat zakken banden in kassen hebben (beetje bagged look). Maar dat gaat gewoon niet. Bij de polo ligt het motorblok laag in de motorruimte en de bumpers liggen hoog. Bodemplaat met carter eronder steekt dan ook onder de wagen uit.

Ofwel steek je een stalen plaat en riskeer je het. Kan dan wel nergens binnen. Bv ondergrondse garages ed.. en je krijgt hem niet zo mooi qua band kas (ook starre achteras enz). Goed voorbeeld daarvan is Sid zijn Polo. Kijk maar eens bij zijn garage in zijn topic (paar pagina's terug).
Het is mijn daily en zou nog graag ergens geraken, daarom denk ik voor 18 te gaan. Het kost wel een pak meer, maar moet ook nog plezier aan mijn auto hebben ;)
Kassen zullen wel gerold moeten worden en paar kleine aanpassingen, maar dat gaat nog.. :)
 
superleggera III is het wa gij voor hebt, zijn 3 delig en dacht pas vanaf 19" ofzoiets.
denk wel dat die nog gemaakt worde idd, polo 19" gaat wa te fel zijn vrees ik Big Grin

als ge voor bagged look wilt gaan kan ik uw keuze begrijpen,
wat ge moet doen ervoor om bagged styl te gaan heb ik geen idee van, ben zelf meer voor sportieve toestanden :)
lijkt me idd wel klote als ge nergens tegoei binnen geraakt, tis nu ook niet dat de wegen hier goed zijn he, lol
 
mooie GTI!!
heb zelf ook beetje spijt dat ik zelf geen 18inch heb, maar 17inch moet extreem plat gaan om m'n kassen beetje te vullen en is nog niet gelijk ik het hebben wil. en ik geraak nu al nergens meer (ondergrondse parkings, felle vluchtheuvels etc.... kom ik niet meer over), ... tja STATIC eh het heeft iets, ma 't heeft ook zo z'n nadelen haha
 
superleggera III is het wa gij voor hebt, zijn 3 delig en dacht pas vanaf 19" ofzoiets.
denk wel dat die nog gemaakt worde idd, polo 19" gaat wa te fel zijn vrees ik Big Grin

als ge voor bagged look wilt gaan kan ik uw keuze begrijpen,
wat ge moet doen ervoor om bagged styl te gaan heb ik geen idee van, ben zelf meer voor sportieve toestanden :)
lijkt me idd wel klote als ge nergens tegoei binnen geraakt, tis nu ook niet dat de wegen hier goed zijn he, lol

Ja, die zijn het wat ik voor ogen had. Idd 19 is veel te groot voor een Polo. 18 inch vind ik al kantje boordje Stick Out Tongue

Bagged komt eigenlijk van airride om het zo te zeggen en met air liggen u banden / velgen in de kasten.
Twijfel soms ook over air, maar dat gevoel in rijden is toch heel anders..
Mss dat mijn visie daar op termijn nog over veranderd maar momenteel ben ik echt pro static. Niks zo fijn als lekker over de weg hobbelen Big Grin

Een auto is voor mij hobby, maar moet ook praktisch zijn (daily). Der is niks zo erg als u ongemakkelijk moeten voelen in uw wagen en twijfelen en stressen of ge ergens over geraakt of binnen en ge geen stukken rijdt...
Sommige wegen zijn hier echt schandalig. :(
Als ik afgestudeerd ben kan het zijn dat ik me er een oldtimerke bijhaal en die dan echt tegen de tarmak plak Stick Out Tongue daar gaat zoiets mee omdat er niet dagelijk mee rijdt ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!