Instellingsmogelijkheden Polo AW

Kelvin B.

Bekend lid
576
161
59
Omdat ik hopelijk volgende maand mijn Polo AW kan ophalen, en best nieuwsgierig ben wat er zoal allemaal is in te stellen/personaliseren had ik volgende vraag.

Weten jullie wat er allemaal is te personaliseren/in te stellen op de Polo AW (Comfortline) met Composition Media? Heb wel eens filmpjes voorbij zien komen met instellingen als rijprofiel voor ACC (ik bedoel niet sport select) (eco, normaal, sport), al weet ik niet of dat alleen bij DSG is.

Is er een lijst met alle (belangrijke) instellingsmogelijkheden of kan iemand dit vertellen?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Omdat ik hopelijk volgende maand mijn Polo AW kan ophalen, en best nieuwsgierig ben wat er zoal allemaal is in te stellen/personaliseren had ik volgende vraag.

Weten jullie wat er allemaal is te personaliseren/in te stellen op de Polo AW (Comfortline) met Composition Media? Heb wel eens filmpjes voorbij zien komen met instellingen als rijprofiel voor ACC (ik bedoel niet sport select) (eco, normaal, sport), al weet ik niet of dat alleen bij DSG is.

Is er een lijst met alle (belangrijke) instellingsmogelijkheden of kan iemand dit vertellen?
Zo uitgebreid is het nou ook weer niet, lekker op je gemak doorheen koekeloeren bij setup en meer is er niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk en nsg
Niet echt veel nee. Na aanschaf van ODBeleven kon ik pas dingen op wens aanpassen Big Grin

Dat aanpassen met OBDeleven/VCDS etc. is dat eenvoudig? Lees vaak dat mensen hiervoor naar een mannetje toe gaan, maar is dit ook zelf te doen?

Ben zelf software developer, dus ik heb technische kennis vooral op software matig gebied.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ja, in theorie is het zelf te doen. Software developer kennis is geen vereiste. De fout die de meeste maken is dat ze zonder onderbouwing aanpassingen gaan doen, die mogelijk storingen opleveren die niet zomaar meer op te lossen zijn. Ik hoor overigens bij de 'mannetjes' dus als je uit de omgeving Amersfoort komt ben je van harte welkom ;) pb gerust voor de mogelijkheden.
 
Over instellingsmogelijkheden gesproken... helaas kon ik het met zoeken op forum niet zo 1-2-3 terug vinden, maar is de A van de ACC uit te schakelen?;) Want sinds vanmiddag denk ik even net anders over mijn ACC. Waarom? Spontaan ineens tijdens 50 km/u door ACC vol op de rem, noodstop symbool lichtte groots op Active Display op en gelukkig net niet iemand die achterop mij knalde. Wat een ellende! Wie heeft dit ook eerder meegemaakt?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Hij is soms wat gevoelig, ik houd de sensor goed schoon en heb de gevoeligheid ervan op de laatste stand gezet. Met de tijd zal het zeer voorspelbaar geworden, en raak je er aan gewend
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Over instellingsmogelijkheden gesproken... helaas kon ik het met zoeken op forum niet zo 1-2-3 terug vinden, maar is de A van de ACC uit te schakelen?;) Want sinds vanmiddag denk ik even net anders over mijn ACC. Waarom? Spontaan ineens tijdens 50 km/u door ACC vol op de rem, noodstop symbool lichtte groots op Active Display op en gelukkig net niet iemand die achterop mij knalde. Wat een ellende! Wie heeft dit ook eerder meegemaakt?

Heb ook ooit wel eens reviews gelezen van mensen waarbij rechts inhalen over bijv. een uitvoeg/invoegstrook niet mogelijk was. Of dat wanneer er iemand invoegt, ondanks niet jouw rijstrook, de auto volop de rem gaat. Volgens mij was dit een kinderziekte en bij een software update verholpen.

Was er bij jou geen enkele aanleiding tot een noodstop?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Heb ook ooit wel eens reviews gelezen van mensen waarbij rechts inhalen over bijv. een uitvoeg/invoegstrook niet mogelijk was. Of dat wanneer er iemand invoegt, ondanks niet jouw rijstrook, de auto volop de rem gaat. Volgens mij was dit een kinderziekte en bij een software update verholpen.
Niet rechts inhalen bij een uitvoegstrook zou een bug moeten zijn? Ik nam altijd maar aan dat het gewoon een beperking was van het systeem om de uitvoegstrook niet te herkennen, of die beperking nou aan hardware of software ligt. Wel super irritant als je het even vergeet, want als je gewoon gas bij geeft 'onthoudt' de ACC kort dat je daadwerkelijk iemand rechts wil inhalen.
 
Niet rechts inhalen bij een uitvoegstrook zou een bug moeten zijn? Ik nam altijd maar aan dat het gewoon een beperking was van het systeem om de uitvoegstrook niet te herkennen, of die beperking nou aan hardware of software ligt. Wel super irritant als je het even vergeet, want als je gewoon gas bij geeft 'onthoudt' de ACC kort dat je daadwerkelijk iemand rechts wil inhalen.

Of het rechts inhalen een bug was weet ik niet. Volgens mij kan de Polo helemaal geen verkeerstekens herkennen zover ik weet. Het sterk afremmen bij invoegend verkeer op andere rijstrook was waarschijnlijk wel een bug, heb ik me wijs gemaakt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb het niet rechts in kunnen halen laten uit zetten voor ACC, super irritant, verder weinig problemen gehad met ACC, in de bebouwde kom hij af en toe wel wat hyperactief reageren, daar is hij dan ook minder voor bedoeld.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Was er bij jou geen enkele aanleiding tot een noodstop?
Er was geen enkele aanleiding, niets of niemand voor of naast mijn auto, tenzij een vlieg al kwaad kan :rolleyes: , maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit ;). Eerlijkheidshalve zat de schrik er wel even in en heb ik even zonder ACC gereden. Wat op zich ook weer vrij irritant is want de cruisecontrole zou ik juist niet willen missen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Lets soortgelijks is mij overkomen. Ik was sneller dan de auto van rechts, maar langzamer van degene links met de ACC. En plotseling besloot de auto midden op de snelweg in te breken.

(Sorry voor het verkeerde nederlands, ik gebruik google translate)
 
Polo  AW  1.0 TSI 
  • Wow
Waarderingen: WiZZiEJP
Lets soortgelijks is mij overkomen. Ik was sneller dan de auto van rechts, maar langzamer van degene links met de ACC. En plotseling besloot de auto midden op de snelweg in te breken.
You can change that in de settings from the menu of your car, so the car doesn't intervene itself.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!