Inspectiemelding / Kleine beurt

Hi All,

Vorig jaar heeft m'n Polo een longlife grote beurt gehad bij de Volkswagen dealer. Ik dacht dat de Polo daarmee weer 2 jaar vooruit zou kunnen gaan. Nu krijg ik echter een inspectiemelding in m'n dashboard voor een kleine beurt. Tussen grote beurt en nu slechts 8K kilometers gereden. Ik heb hier een aantal vragen over:

- Is deze kleine beurt verplicht om m'n mobiliteitsservice te behouden?
- Wat gebeurt er tijdens zo'n kleine beurt en wat zijn de kosten?
- Indien niet verplicht, hoe schakel ik die melding uit?
- Is die kleine beurt überhaupt aan te raden? Makkelijke werkzaamheden doe ik zelf - interieurfilter vervangen etc.

M'n dealer probeer ik al vanaf half mei te bereiken, echter krijg ik constant de servicebalie aan de telefoon die een terugbelverzoek achterlaat. Dat terugbellen gebeurt nooit. Waardeloos.

Betreft een 6C uit 2014.

Help me out :)
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Hi All,

Vorig jaar heeft m'n Polo een longlife grote beurt gehad bij de Volkswagen dealer. Ik dacht dat de Polo daarmee weer 2 jaar vooruit zou kunnen gaan. Nu krijg ik echter een inspectiemelding in m'n dashboard voor een kleine beurt. Tussen grote beurt en nu slechts 8K kilometers gereden. Ik heb hier een aantal vragen over:

- Is deze kleine beurt verplicht om m'n mobiliteitsservice te behouden?
- Wat gebeurt er tijdens zo'n kleine beurt en wat zijn de kosten?
- Indien niet verplicht, hoe schakel ik die melding uit?
- Is die kleine beurt überhaupt aan te raden? Makkelijke werkzaamheden doe ik zelf - interieurfilter vervangen etc.

M'n dealer probeer ik al vanaf half mei te bereiken, echter krijg ik constant de servicebalie aan de telefoon die een terugbelverzoek achterlaat. Dat terugbellen gebeurt nooit. Waardeloos.

Betreft een 6C uit 2014.

Help me out :)


Sowieso een andere dealer of garagebedrijf zoeken....
 
Dank voor jullie reacties..

Iemand een idee hoe dit met de mobiliteitsgarantie zit? Vervalt die als ik m'n kleine beurt niet laat doen?
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Ik zit nu op 1 jaar / 8.000 KM, dus vervalt niet als ik jou moet geloven :). Ik ben nog opzoek wat er nou precies tijdens een inspectieservice gebeurd. Via de website van Volkswagen wordt het er niet duidelijker op. Is dit dan echt puur een inspectie, zonder dat er onderdelen vervangen worden?
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Ook ik heb dit sinds vandaag. We hebben onze polo op 24 Juli 2020 gekocht bij de Volkswagen dealer hier in Apeldoorn.
Op 08 Juli 2020 heeft hij een service inspectie gehad bij een kilometerstand 50.909.
Het is een Volkswagen Polo 6C1 1.0 van 2014 (modeljaar 2015)
Hij staat nu op 58.102. dus net 7.193 km met deze auto gereden.
Hij geeft nu aan dat hij een inspectie over 28 dagen wil hebben.
Wel heel erg snel.
Hiervoor hadden we een 9N3 en die hoefde elke 2 jaar of 30.000 km.
Als ik het onderhouds lees bij QI6:
Olieservice: Volgens variabele service-intervalindicatie (uiterlijk na 2 jaar)
Inspectie: Voor het eerst na 2 jaar os 30.000 km. Daarna elk jaar of elke 30.000
Als ik de letterlijke tekst neem, moet hij elk jaar onderhoud hebben.
Toch morgen even in gesprek met de medewerkers van Volkswagen Pouw Apeldoorn
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!