Inleren sleutel 6R

Beste lezer,

Ik heb laatst de batterij van mijn autosleutel vervangen, probleem is wel dat ik de auto nu niet op afstand kan bedienen of kan wegrijden dankzij de wegrijbeveiliging. Hoe leer ik mijn sleutel opnieuw in? Moet ik hierbij VCDS voor gebruiken?

De sleutel is overigens van het nieuwere type (juist niet het type wat Google opbrengt met 'Polo 6r key')

Alvast bedankt,
SFK
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 MPI 59pk 
Alle tips hier opgevolgd, het instructieboekje opgevolgd en de instructies van de Volkswagen dealer opgevolgd; zonder resultaat.

Dan maar naar de dealer zelf gegaan, zelfs de servicemedewerker was overtuigd dat 't batterijtje of de sleutel kapot was. Blijkt natuurlijk niet zo. Na een half uur wachten en €60 aan arbeidstijd te betalen doet ie het weer.

Ik denk dat het probleem lag aan het openen en sluiten van de sleutel zonder de auto binnen bereik, de tijd tussen het vervangen van de batterij en het binnen bereik hebben van de auto was meer dan een week (dankzij een ander probleem).

Voor de volgende keer dus: na het vervangen van de batterij direct proberen of de auto reageert en niet de sleutel proberen buiten bereik.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 MPI 59pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!