BlackDiesel

Premium lid
2 april 2020
1,108
625
150
24
Land
Netherlands
@matthijs790 zoals joos al gezegd heeft, heb ik ervaring met een BCM upgrade in een 6C. Volkswagen heeft dit mooi voor elkaar sinds het MQB platform(LOL). Inleren kan niet zelf maar moet dus met de originele volkswagen dealer software. (ODIS). Opzich is dit geen probleem want er zijn mensen die deze software hebben (reken op max 100/150 euro hiervoor?). Het punt is alleen dat je dus een ongebruikte splinternieuwe BCM moet hebben. Ik heb tweemaal geprobeerd een tweedehands BCM te laten inleren maar dit accepteerd ODIS gewoon simpelweg niet. Nieuw bij de dealer kost een BCM ongeveer 450 in de BTW. Aardig duur dus vergeleken met tweedehands (50 euro). Ik heb zelf gelukkig een nieuwe BCM kunnen vinden op ebay voor 250 euro + 35 euro verzendkosten uit Italië. Reken hier de kosten van het multifunctioneel stuur bij op, het inleren via ODIS, de tweedehands BCM, en je hebt een leuk totaalbedrag. Conclusie is aan jou of je het dit totaalbedrag waard vind.

Polo  6c  Verkocht 

Ed14

Nieuw lid
22 november 2021
6
0
1
Land
Netherlands
Goedenavond allen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben sinds kort in het bezit van een VW polo 6c 1.2 tsi uit 2015. Het eerste wat ik heb aangepast aan de polo is het plastic stuur vervangen voor een leder mf stuur. Nu heb ik mij via Cartronics laten vertellen dat mijn polo niet over de juiste bcm beschikt, waardoor ik het stuur zonder het vervangen van mijn huidige bcm niet werkend krijg.
Nu zie ik dit topic en hoop ik dat ik het mf stuur toch werkend kan krijgen.
Ik hoor graag bij welke leden ik terecht kan hierover.
Alvast bedankt ik wacht een reactie af.

Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 

Ed14

Nieuw lid
22 november 2021
6
0
1
Land
Netherlands
Nee, heb daar geen reden voor, maar als ik de topic goed heb begrepen is het wel mogelijk als er een 089 BCm in mijn polo zit.

Ed14

Nieuw lid
22 november 2021
6
0
1
Land
Netherlands
Met een 089 BCM is het mij altijd gelukt.
Zij hadden mij dus ingelicht over een boardnet dat vervangen moest worden is dit hetzelfde als "BCM" of zit ik daar helemaal verkeerd? Dit kost bij de dealer 600,- en dan pas kon het stuur ingeleerd worden.

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
2,080
2
1,406
118
Eindhoven
Land
Netherlands
Ja dat kan wel. Het ligt een beetje aan hoe compleet je stuur en je airbag + kabelset zijn, maar het zit vaak op 100 euro voor een Polo 6C.

Volkswagen  Polo 6C  105pk 

Ed14

Nieuw lid
22 november 2021
6
0
1
Land
Netherlands
Ja dat kan wel. Het ligt een beetje aan hoe compleet je stuur en je airbag + kabelset zijn, maar het zit vaak op 100 euro voor een Polo 6C.
Ik heb nu wel de oude airbag stekker terug geplaats anders deed de claxon het niet. Maar voor derest is het stuur compleet + airbag en sleepring van dezelfde sloopauto gehaald. Als ik het nummer van mijn oude sleepring doorgeef weet je dan of het gaat lukken?

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
2,080
2
1,406
118
Eindhoven
Land
Netherlands
Het gaat sowieso wel lukken hoor, don't worry, 't is meer de vraag wat er precies moet gebeuren. Dat is vaak pas ter plekke te zeggen.

Volkswagen  Polo 6C  105pk