Inbouwen multifunctioneel stuur

Goedemorgen,

Sinds een aantal weken heb ik VW polo 6c 1.2 TSI bluemotion van 2015 zonder MF stuur. Ik zou hier graag een MF stuur in willen laten bouwen maar heb een aantal vragen:

- Ik kan een nieuw MF stuur kopen zonder airbag, past mijn huidige airbag ook in dit nieuwe stuur?
- Ik had ergens gelezen dat het ook afhankelijk is je BCM, is dit ook zo? en zo ja, bij welke BCM kan het wel en niet?
- Mocht mijn auto hiervoor geschikt zijn, is er dan iemand hier op het forum die dit kan/ wil inbouwen? Een vergoeding is natuurlijk mogelijk.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Bluemotion 
- Ik had ergens gelezen dat het ook afhankelijk is je BCM, is dit ook zo? en zo ja, bij welke BCM kan het wel en niet?
Klopt helemaal, je hebt minimaal een 089 bcm nodig. Maar de kans is vrij groot dat je die wel hebt in jouw auto.
- Ik kan een nieuw MF stuur kopen zonder airbag, past mijn huidige airbag ook in dit nieuwe stuur?
Ja een Polo 6C airbag past in ieder niet-sport Polo 6C stuur. Niet in een Golf 7 stuur.
Dus ga je wel een R-line stuur halen, dan past dat niet. Maar dat had je zelf vast al wel gezien.
Een Golf 7 stuur heeft ook een Golf 7 airbag nodig, geen 6C airbag.
Let er wel goed op welke knoppen erop zitten... wil je met cruise, zonder cruise?
- Mocht mijn auto hiervoor geschikt zijn, is er dan iemand hier op het forum die dit kan/ wil inbouwen? Een vergoeding is natuurlijk mogelijk.
Het schijnt dat @joosspekloos dit voor z'n werk doet.
 
Klopt helemaal, je hebt minimaal een 089 bcm nodig. Maar de kans is vrij groot dat je die wel hebt in jouw auto.

Ja een Polo 6C airbag past in ieder niet-sport Polo 6C stuur. Niet in een Golf 7 stuur.
Dus ga je wel een R-line stuur halen, dan past dat niet. Maar dat had je zelf vast al wel gezien.
Een Golf 7 stuur heeft ook een Golf 7 airbag nodig, geen 6C airbag.
Let er wel goed op welke knoppen erop zitten... wil je met cruise, zonder cruise?

Het schijnt dat @joosspekloos dit voor z'n werk doet.
Op de BCM is een sticker met een nummer, is dit het nummer wat je bedoeld? Bij mij eindigt deze namelijk op 087C. Dus dat zou betekenen dat een MF niet gaat lukken?

Op dit moment heb ik cruise op de richtingaanwijzer zitten, als het mogelijk is zou ik dit ook graag in het stuur willen hebben.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Bluemotion 
Op de BCM is een sticker met een nummer, is dit het nummer wat je bedoeld? Bij mij eindigt deze namelijk op 087C. Dus dat zou betekenen dat een MF niet gaat lukken?

Op dit moment heb ik cruise op de richtingaanwijzer zitten, als het mogelijk is zou ik dit ook graag in het stuur willen hebben.
Dan is jouw BCM helaas niet geschikt voor een MF stuur, als dit nummer een 6C0 937 087C is. In een 6C moet je echt een 089 BCM hebben.
In een 6R is een 6R0 937 087C prima. Het is heel belangrijk om het onderscheid tussen 6R en 6C te maken.

Met een geschikte BCM is cruise via het stuur wel mogelijk. Ik zou dan wel aanbevelen om de hendels te vervangen.

Maar stap 1 is een geschikte BCM. Een 6C BCM vervangen is niet makkelijk (@BlackDiesel heeft hiermee ervaring). Je moet eigenlijk een nieuwe BCM hebben, gebruikt gaat niet. En dan zit je zo op 200+ euro voor het onderdeel. Dan meot je hem nog inleren met een online odis bij bv @Rainesh of @Antera
 
niet voor bi-xenon oem-manier (wel met adapters), niet voor start/stop, niet voor automatische verlichting via BCM.
maar wel MF stuur, cruise, regensensor, alarm, bochtenverlichting etc etc :)
Thnx! Cuise, regencensor, bochtverlichting heb ik idd. Vind het wel gek dat een highline standaard geen MFS stuur heeft ;)
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!