Iemand ervaring met Dayline Bi-xenon koplampen?

Met H7 xenon 5000k

H7DVj9P.jpg


yMHFOCC.jpg
 
Vandaag Dectane kabeltje tussengezet, LED's flikkeren niet meer. Maar ik had gehoopt dat ze hiermee in stand 0 als DRL zouden gaan branden, helaas. Hoogteverstelling werkt prima. Als je aan het wieltje draait hoor je het motortje zoemen en worden ze hoger of lager gezet. Volgens mij staan ze bij mij in stand 1 wel goed, moet dat nog eens uitmeten. Het lijkt alsof de H7 halogeen meer licht geeft dan de H4 origineel, maar dat kan ik pas morgenochtend in het donker testen. Ben er wel tevreden mee, nu nog ombouwen naar xenon.

Dectane Dayline 1.jpg

Dectane Dayline 2.jpg

Dectane Dayline 3.jpg
 
Volgens mij is de makkelijkste manier gewoon de sterker tfl van de lichtschakelaar afhalen. Dan branden alleen de stadslichten aan de voorkant in jou geval dus de led's.
Heb je trouwens de zilveren of de zware versie van de dayline lampen?
Blijft mijn bochtverlichting het dan wel doen ? En hoe zorg ik er voor dat de stadslichten ook bij stand 0 en contact aan branden ? En daarmee dan als dagrijverlichting branden. Nordic settings is hier een optie voor, maar dan branden achter- en kentekenverlichting ook mee. Ik heb de chromen versie.
 
De LEDs gedragen zich gewoon als stadslicht (logisch ook want zo zijn ze aangesloten).

Voor de geinteresseerden, op eBay Duitsland staan een paar zwarte:
ORIGINAL DECTANE SCHEINWERFER VW POLO 6R 2009-2014 SCHWARZ DAYLINE LINKS RECHTS | eBay

(sorry Vern, hoop niet dat de jouwe veel duurder waren ondanks dat ze chroom zijn)

overigens zijn het geen bi-xenon lampen, bi-xenon is H4 met groot- en dimlicht op 1 xenon lamp. vond de topic titel altijd wat raar. groot licht is een H1 bij deze lampen. of, na een avontuurtje met de boormachine, ook H7
 
(sorry Vern, hoop niet dat de jouwe veel duurder waren ondanks dat ze chroom zijn)
Geh geh, wilde persé chroom. Die waren nauwelijks te krijgen en idd een stuk duurder.

@iichel: ik vind ze echt gaaf maar toch nog aardig aan de prijs samen met een xenon setje dan he;)
Ik mag mijn bi-xenon H4 van vijf maanden oud voor een klein bedrag bij Autoexecutive omruilen voor H7 :razz:

Met VCDS kun je ze inderdaad in de bumper gewoon eruit gooien :) Je kunt idd nordic setting doen, je kunt de Dectane kabel gebruiken, opties genoeg.
Met die Dectane kabel lukt het juist niet, dat is jammer. Led's gaan niet constant als DRL branden. Ben bang dat nordic setting de enige optie wordt.
 
Als deze Dectane serie wel goed is en geen mankementen vertoont en simpel te monteren is, dan begint het bij mij ook te kriebelen! :)

Ik heb een 6R highline van 2010.

Heb dit topic even door zitten lezen en verder op het forum gekeken, maar heb een aantal puntjes die mij nog niet helemaal duidelijk zijn:
1. Hoe zit het als ik nu deze set qua licht hetzelfde wil maken als de originele bi-xenon? Welke lampen heb ik dan nodig/moet ik vervangen? Is dat alleen de H7 vervangen?
2. Wat is de kwaliteit dan van het licht? Is deze hetzelfde als de originele bi-xenon dan?
3. Als ik het goed begrijp is het allemaal plug & play, hoe zit dat dan als ik die H7 in xenon verander? (Las iets over extra bekabeling en ballasten etc.?)
4. Bij mij gaat op stand 0 dimlicht automatisch branden, hoe zit dat als ik graag wil dat dan de LED strips, kentekenverlichting en achterverlichting gaan branden, dan moet je nordic setting aanzetten?
5. Er zijn geloof ik 3 kleurvarianten, volgens mij zijn de originele bi-xenon toch ook zwart? Dus dan is de zwarte versie het mooiste toch?: DAYLINE headlights VW Polo 6R 09+_drl optic_black
6. Dien ik behalve misschien nordic setting verder nog wat aan te passen via VCDS?

Genoeg vragen, maar wil het graag voor mezelf allemaal even helder hebben, inclusief de totaalprijs, voordat ik verder ga. :)

BVD.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
1. De set is niet bi-xenon maar een aparte lamp voor dimlicht en groot licht
2. Bedoel je het lichtbeeld? Zie mijn foto in dit topic. cut-off is prima.
3. Xenon moet altijd via ballasten en starters.
4. Nordic setting in Vagcom inderdaad. Maar dan brandt je dimlicht volgens mij niet. (bij dimlicht brandt alles automatisch al mee, led, achter, kenteken)
5. Er zijn 2 kleuren, zwart en chroom. Vern heeft chroom, ik heb zwart.
6. Als je geen DRL in de bumper hebt, hoef je verder niets aan te passen.
 
Bedankt voor je reactie iichel.

- Ik weet dat deze set niet bi-xenon is, maar met die eerste vraag bedoel ik meer wat voor xenon lamp ipv de H7 lamp ik nodig heb om dezelfde kleur licht te krijgen van de bi-xenon lampen. Bij jouw foto bijvoorbeeld heb je xenon met 5000k, maar dit licht lijkt nog wel aardig blauw in vergelijking met de kleur van de originele bi-xenon. Weet je dat ook?

- Bij de vierde vraag bedoel ik dat bij mij nu op stand 0 het dimlicht al brandt, ik heb namelijk geen dagrijverlichting, maar mijn dimlicht gaat bij contact automatisch aan. Dus stand 0 en stand 2 zijn voor mij hetzelfde, alleen bij stand 0 brandt mijn dashboardverlichting niet en bij 2 wel. Ik ga er namelijk van uit dat hij bij het aansluiten bij stand 0 op dezelfde manier licht geeft, dus dimlicht. Ik wil dan graag met die Dectane set dat bij stand 0 dus alleen LED, kenteken- en achterverlichting branden en niet ook de H7 lamp van de Dectane set. Waarschijnlijk zal stand 1 precies hetzelfde zijn, alleen dan met dashboardverlichting. Volg je me?

Sorry als ik wat ingewikkeld de vragen stel, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik bedoel Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!