Hulp nodig bij aankoop nieuwe koplampen 6R

Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe koplampen voor mijn 6R uit 2013. Nu kwam ik de volgende koplampen tegen:



Het betreft een U-shaped LED koplamp. Deze verkoper geeft de volgende opties:
- LED Dimlicht 6000K
- LED Grootlicht 6000K
Deze zetten hun er dan in, en volgens de site en de verkoper die ik heb gemaild is het dan plug&play.

Werkt dit alleen in de praktijk echt zo goed? Is het een kwestie van demonteren, installeren en aankoppelen of moet ik bekabeling aanpassen? Momenteel heb ik zover ik weet geen H7 verlichting in mijn Polo, maar H4. Kan dit mogelijk van invloed zijn?

Ik ben redelijk handig als het gaat om wat inbouwen, maar ik moet wel weten hoe het moet. En ik twijfel enorm over deze installatie en ik zou wat hulp van mensen die hier meer van weten dan ik ontzettend waarderen.

Mocht er nog extra informatie benodigd zijn, ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Mattis
 
Heb zelf deze units. De H7 LED’s vervangen door Xenon lampen. Groot nadeel van deze koplampen vind ik de bouwkwaliteit, bij mij zijn ze beide lek geweest.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Hoi Jur6R, bedankt voor je reactie allereerst.

De H7 LEDs die je bedoeld, zijn dat de lampen die de verkoper als optie erbij geeft? Zeg maar die twee vakjes die je kunt aanvinken.

En koplampen die lek gaan klinkt niet goed. Ik zag een review op Google van iemand met hetzelfde probleem, de verkoper zou dit meteen opgelost hebben door de koplampen kosteloos te vervangen op de garantie.

Heb jij het probleem van de lekke koplampen zelf opgelost of heb je nog steeds last er van?
 
Mijn ervaring is dat OEM H7 lampen met de een afstelling van 1% veel meer licht geeft, dan deze units met LED of halogeen lampen.
Xenonlampen in deze units heb ik geen ervaring mee. Wel zat er bij mij snel vocht onderin de unit ter hoogte van de knipperlichten.

Mijn advies is als je nog H4 units hebt, ze te vervangen voor H7 units en af te stellen, of doorsparen voor OEM xenon units.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
De H7 LEDs die je bedoeld, zijn dat de lampen die de verkoper als optie erbij geeft? Zeg maar die twee vakjes die je kunt aanvinken.

En koplampen die lek gaan klinkt niet goed. Ik zag een review op Google van iemand met hetzelfde probleem, de verkoper zou dit meteen opgelost hebben door de koplampen kosteloos te vervangen op de garantie.

Heb jij het probleem van de lekke koplampen zelf opgelost of heb je nog steeds last er van?
Had de LED’s er eerst wel in, maar viel me erg tegen qua lichtbeeld/helderheid. Daarnaast maakte de LED’s redelijk veel lawaai door de ventilatoren. Grootlicht heb ik wel LED’s gelaten, dat voldoet wel.

Vocht problemen waren een tijdje weg. Maar zag laatst na het wassen van de Polo weer wat condens.

Het is dat ik ze mooi vind, anders waren ze al weg.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Hoi iedereen,

Als ik jullie hoor over de vocht die in koplamp komt te staan, begin ik toch te twijfelen. Ik ben aan het kijken of ik ergens anders ook zo’n U-tube lamp kan vinden, maar vermoed dat het allemaal van dezelfde leverancier komt.

Als ik jullie over de LED optie hoor, lijkt het me logisch deze lekker achterwege te laten en H7 lampen te kopen die zo goed als wit licht geven. Philips heeft een LED H7 line zag ik op bol.com.

Zijn er nog andere mooie koplampen die aan te raden zijn voor een 6R? Ik wil graag een wat sportievere look creëren op mijn Polo i.p.v. wat ik nu heb. Het liefst met van die, ja hoe zeg je dat, LED lijnen er in. Zoals die U-vormen zijn bij de koplamp die eerder gelinkt is.

Alvast bedankt!
 

Iemand ervaring met deze lampen?
 
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de U-tube verlichting en heb deze met dynamisch knipperlicht uit Duitsland gehaald. Ik hoop maar dat ze niet gaan lekken en mocht dat wel zo zijn dan is het maar zo. Ze zien er in ieder geval super tof uit!

Voor de mensen die op zoek zijn naar deze lichten, hieronder een link.


Verzending is verbazingwekkend snel. Ik had ze dinsdag besteld, woensdag verzonden, vrijdag in huis. Geleverd met H7 halogeenlampen ingebouwd.


Deze lampen zien er ook wel vet uit. Weet niet of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben?

Ik vond deze er ook erg tof uit zien, het enige wat mij tegen zat zijn de enorme zwarte ''dead spaces'' die boven en onder de verlichting zitten. Ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen en blijf dus nog even hangen hier. Misschien dat er nog wat andere foto's van deze koplampen zijn dan de verkoopfoto's? Ben benieuwd.

1636396104868.png

Volgende stap voor mij zijn de VLAND LED achterlichten :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-11-07 at 1.16.17 AM.png
    WhatsApp Image 2021-11-07 at 1.16.17 AM.png
    974.8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ThaJeroen en Rocket247
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!