[HOW-TO][6R][Verlichting] Xenon HID

Hi iichel ik heb deze uitleg van je gevonden (hieronder). alleen heb ik h4, kan je misschien kort toelichten wat ik moet doen. en als ik de aarde kabel heb gevonden van de ballast, moet ik dan deze solderen met de kabel die naar de minpool van de accu gaat??

er zitten 4 kabels aan 1 ballast: 1 rode 1 zwarte (of 1 blauwe 1 zwarte) met vlakke contactpunten en 2 draden die naar de lamp gaan.

de zwarte kabel met vlakke contacten (er vanuit gaande dat je H1/H7 xenon hebt en niet H4) is de aarde.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
Da's dan wel erg lang geleden denk ik...
Ik ben al een tijdje van aftermarket xenon afgestapt omdat ik het bij andere mensen verschrikkelijk vind. Daarom ondersteun ik het ook niet (hoewel sommige mensen het er wel netjes in hebben zitten, bv pigeon op de meeting zag er top uit). Zeker bij H4 + aftermarket HID is het drama...
 
@soldier6r

Ik wil mijn ervaring met jou delen, misschien heb je er wat aan..

Ik heb ook aftermarket bixenon H4 in mijn polo gehad..

Nadat ik hem had geïnstalleerd, ging alles goed, totdat ik op een dag de lichten aan zette en hij begon continu te seinen met grootlicht..

Uiteindelijk lag het aan de starters.. die kreeg ik gratis toegestuurd van xenonlamp.nl, want het probleem was bekend bij hun..


Dus probeer ff met nieuwe starters?
 
@soldier6r op het metaal van je ballasten zit een oogje, deze kun je gebruiken om de ballast vast te maken aan het frame van de auto, oftewel de massa. Daarmee zit de ballast ook gelijk vast en ligt deze niet los onder je motorkap te slingeren.

Mocht dat niet lukken dan kun je dat oogje gebruiken om een kabel tussen de ballast en de minpool van je accu te "knopen". Maak alsnog wel je ballast dan vast met stevige dubbelzijdige tape o.i.d.
 
@soldier6r

Ik wil mijn ervaring met jou delen, misschien heb je er wat aan..

Ik heb ook aftermarket bixenon H4 in mijn polo gehad..

Nadat ik hem had geïnstalleerd, ging alles goed, totdat ik op een dag de lichten aan zette en hij begon continu te seinen met grootlicht..

Uiteindelijk lag het aan de starters.. die kreeg ik gratis toegestuurd van xenonlamp.nl, want het probleem was bekend bij hun..


Dus probeer ff met nieuwe starters?
Dankjewel voor je input Wicko071. Ik ga eerst proberen de ballasten goed te aarden. Als het aan de ballasten ligt dan vind ik het best jammer want de set is een paar dagen oud, hoop dat de leverancier niet moeilijk gaat doen om nieuwe op te sturen onder garantie.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
@soldier6r op het metaal van je ballasten zit een oogje, deze kun je gebruiken om de ballast vast te maken aan het frame van de auto, oftewel de massa. Daarmee zit de ballast ook gelijk vast en ligt deze niet los onder je motorkap te slingeren.

Mocht dat niet lukken dan kun je dat oogje gebruiken om een kabel tussen de ballast en de minpool van je accu te "knopen". Maak alsnog wel je ballast dan vast met stevige dubbelzijdige tape o.i.d.
Thanks Jesse, ik ga dit proberen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!