[how to] [6r] mfs multifunctie stuur inbouwen

Vandaag getracht deze mod te doen. Loop helaas tegen problemen aan. Na het trekken van de kabels krijg ik het stuur niet werkend. Ik krijg ook een fout in vcds op de airbag (resistance too high). Dan zou ik een weerstandje moeten plaatsen, maar dat hoeft niemand toch? Snap het niet, want ik heb volgens mij alles goed aangesloten.

Vanavond maar even het stuur uit de Passat erin zetten, kijken of die het wel doet. Anders maar alles demonteren en nalopen/doormeten :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Vandaag getracht deze mod te doen. Loop helaas tegen problemen aan. Na het trekken van de kabels krijg ik het stuur niet werkend. Ik krijg ook een fout in vcds op de airbag (resistance too high). Dan zou ik een weerstandje moeten plaatsen, maar dat hoeft niemand toch? Snap het niet, want ik heb volgens mij alles goed aangesloten.

Vanavond maar even het stuur uit de Passat erin zetten, kijken of die het wel doet. Anders maar alles demonteren en nalopen/doormeten :(

Exactly dat is de reden waarom ik niet zomaar aan kabels ga zitten of iets los ga demonteren, ik heb het laten doen door VAS maar je hebt toch niet met geweld aan iets getrokken?
 
Exactly dat is de reden waarom ik niet zomaar aan kabels ga zitten of iets los ga demonteren, ik heb het laten doen door VAS maar je hebt toch niet met geweld aan iets getrokken?
Ik heb nergens aan getrokken. Heb de kabels getrokken als in aangelegd ;)

Heb nog even de howto goed doorgenomen en had de lin kabel op de verkeerde wit/paarse draad gesoldeerd van de deur stekker. Na deze op pin 16 gesoldeerd te hebben deed bijna alles het.

Blijf de airbag weerstand fout echter houden, en de claxon doet het nog niet. Denk dat de mfa kabel niet correct is. Ik ga even het stuur van m'n passat vergelijken met die van de polo, misschien moet ik iets ompinnen. To be continued..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Moet dus haast wel in de mfa kabel zitten. Ik ga deze even vergelijken met die van m'n passat. Ook stuurtje even wisselen om dingen uit te sluiten.

Ik heb van m'n passat een pdf van alle stroomloopschema's. Iemand deze van een 6r liggen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Moet dus haast wel in de mfa kabel zitten. Ik ga deze even vergelijken met die van m'n passat. Ook stuurtje even wisselen om dingen uit te sluiten.

Ik heb van m'n passat een pdf van alle stroomloopschema's. Iemand deze van een 6r liggen?
Pak eerst het stuur van je pas Dat en test m ff.
Ook nieuwe stuur op de passat testen
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Ja, ga ik ook doen. Van de week maar eens een gaatje vinden. Zaterdag een Passat meeting en volgende week zaterdag de koppeling en het voortrein van de Polo vervangen. Weinig tijd dus ;)

Het "oude" passat stuur deed het in ieder geval helemaal niet. De verlichting brandde wel, maar de knopjes deden het niet. Ik denk dat dat komt door de verkeerde LIN (1.3) versie.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Het is gelukt. Ik heb de airbag uit de Passat gehaald en in de Polo gezet en alles werkte direct. Daarna de kabel vergeleken en daar was aan geknutseld. Dit weer goed gesoldeerd en alles werkt. Nu een nieuw kabelboompje besteld, wil niet met een gesoldeerde airbag kabelboom rondrijden, en dan kan die er straks in. In ieder geval geen airbag fout meer en de claxon deed het ook :mrgreen:

20190925_190515.jpg

20190925_191721.jpg

20190925_193822.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Het is gelukt. Ik heb de airbag uit de Passat gehaald en in de Polo gezet en alles werkte direct. Daarna de kabel vergeleken en daar was aan geknutseld. Dit weer goed gesoldeerd en alles werkt. Nu een nieuw kabelboompje besteld, wil niet met een gesoldeerde airbag kabelboom rondrijden, en dan kan die er straks in. In ieder geval geen airbag fout meer en de claxon deed het ook :mrgreen:

20190925_190515.jpg

20190925_191721.jpg

20190925_193822.jpg
Top ik zou het risico ook niet overwegen dadelijk gebeurd er wat en vergoed de verzekering niets.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!