[HOW-TO][6R][INTERIEUR] Inbouwen afstandbediening CV

Polo 6R Bluemotion zou gewoon CV via de BCM moeten kunnen...
terug bij af....

Contact gehad met dealer. Vertelde me dat dit in de BM trendline niet mogelijk is.
Het gehele aanstuuringssysteem is niet ingebouwd (aansturing CV), dit kost (bij dealer) ongeveer €1200,-
volgens hem is ook inleren via VCDS daardoor niet mogelijk....
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
Ik heb alles aangesloten zo als opgegeven. Maar hoor ik klikken alleen als ik binnen zit . Dus vanaf buiten doet het niet in verder gebeurd ook niks.mijn vraag is moet ik eerste die transponder overzetten. Of hoef niet ..of licht het probleem ergens anders..graag juillie reactie.
 
Vw  Polo  1.2 
Vandaag bezig geweest met een polo 2010. Alles gedaan zoals beschreven.
Draden gesoldeerd, weerstand gesoldeerd, massa gepakt via 1 van de bouten tegen het schutboard aan, afstandsbediening aangemeld, maar helaas geen deuren die open gaan. Geprobeerd op zowel de de blauw/witte draad als de geel/groene.
Gemeten welke kabel reageerd als er met een sleutel de deur bediend word en het is de geel groene kabel.

Normaal zou dus als je vanaf de geel/groene direct verbind met massa, de sloten kunnen bedienen, maar dat werk ook niet.

Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
 
volkswagen  polo 6r  1600 
  • Leuk
Waarderingen: Plofke
Ik wil graag zo'n set inbouwen in de Polo Easyline van mijn dochter. Ik heb ervaring met solderen, krimpkous en elektra in auto's dus dat gaat wel lukken. Deze inbouwinstructie is duidelijk. Enige waar ik aan twijfel is welke set ik nu moet kopen, op de site van wenmar staan er nogal wat en ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij een tip geven welke set ik nu moet hebben?
Het is een Polo Easyline 1.2 van jan 2010. Vast bedankt, ze kijkt er nu al naar uit!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
kun je er niet gewoon een comfortline BCM inzetten en daarop de sleutels inleren?
Bedankt voor je reactie maar ik heb geen idee, ik ben redelijk ervaren met een ander merk (Ford) maar van VW weet ik nog niets Ze heeft twee platte sleutels, en alleen het openen en sluiten op afstand zou al mooi zijn. Als ik een originele BCM zou plaatsen (waar vind ik die?) dan heb ik toch ook een sleutel nodig met transponder erin? Mijn idee was zo'n set eerst in te bouwen en het elektrische deel werken maken. Dan voor starten de originele sleutel gebruiken. 2e stap is dan kijken of ik de transponder uit een originele sleutel kan overzetten in de nieuwe klapsleutel en de baard laten maken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Zelf het het setje gekocht zoals in post 1 staat. Aangesloten zoals beschreven en volgens de gebruiksaanwijzing. Alles werkt zoals het hoort, open/dicht.
Wat betreft de BCM heb ik geen ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
voor het werken met de comfortline BCM heb je inderdaad een originele klapsleutel nodig. gebruikte bcms kun je gewoon van onderdelenlijn/cable guy/bm parts/marktplaats halen
zou in principe moeten werken met iedere originele sleutel, nieuw of gebruikt, ik weet alleen niet of je de transponder van de huidige sleutels kunt overzetten naar de klapsleutel. desnoods houd je de klapsleutel er apart bij?
 
Zelf het het setje gekocht zoals in post 1 staat. Aangesloten zoals beschreven en volgens de gebruiksaanwijzing. Alles werkt zoals het hoort, open/dicht.
Wat betreft de BCM heb ik geen ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, dat ben ik ook van plan, probleem is dat ik op de site van Wenmar die set niet kan vinden, of ik kijk niet goed. (dat zal het wel zijn).
Ik zie sets met canbus, plus gestuurd, met plug en play kabel en nog meer varianten. Dus ik zou graag zekerheid willen welke ik moet bestellen.
Gaat dus om een Polo 6R easyline met centrale vergrendeling, zonder afstandsbediening, en ik wil dezelfde unit als in post 1 staat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Hallo, ik wil ook een afstandsbediening inbouwen van het duitse merk Ampire ZV712, nu moet ik weten wat voor soort vergrendeling een polo 6R heeft. Er staan 6 aansluit mogelijkheden bij voor verschillende vergrendelingen..

Dit zijn ze,
-Een positieve (+12 volt) centrale vergrendeling
-Negatieve massa) centrale vergrendeling
-Polariteitsveranderende centrale vergrendeling
-Achteraf gemonteerde actuator
-Vacuümpompregeling
-besturingssysteem via een enkele kabel

Ik hoor graag van jullie
 

Bijlagen

  • D4344DA8-6D9E-4FA3-A61C-8D0D4EA3331D.jpeg
    D4344DA8-6D9E-4FA3-A61C-8D0D4EA3331D.jpeg
    708.6 KB · Weergaven: 49
  • 0BEA2516-F840-48D9-A427-B0396490DCD2.jpeg
    0BEA2516-F840-48D9-A427-B0396490DCD2.jpeg
    644.2 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Ja, dat ben ik ook van plan, probleem is dat ik op de site van Wenmar die set niet kan vinden, of ik kijk niet goed. (dat zal het wel zijn).
Ik zie sets met canbus, plus gestuurd, met plug en play kabel en nog meer varianten. Dus ik zou graag zekerheid willen welke ik moet bestellen.
Gaat dus om een Polo 6R easyline met centrale vergrendeling, zonder afstandsbediening, en ik wil dezelfde unit als in post 1 staat.

Ik heb even gekeken op mijn factuur van wenmar. Destijds hete het setje wat ik kocht: VW klapsleutel 3 Knops voor bestaande CPV Beetle/golf/Passat/polo.

Naar mijn weten is de CV aangestuurd door massa. Logisch als je kijkt naar de aansturing van het kastje wat ik heb ingebouwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI Bluemotion / 105 pk @ 210nm 
Ik heb even gekeken op mijn factuur van wenmar. Destijds hete het setje wat ik kocht: VW klapsleutel 3 Knops voor bestaande CPV Beetle/golf/Passat/polo.

Naar mijn weten is de CV aangestuurd door massa. Logisch als je kijkt naar de aansturing van het kastje wat ik heb ingebouwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt dat je even gekeken hebt, ik denk dat het dan deze is : http://www.wenmar.nl/vw/1284-klapsleutelset.html
De omschrijving is : klapsleutelset 3 knops voor bestaande CPV Beetle/golf/Passat/polo OEM
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Vanmorgen de set ingebouwd en het werkt!. Ook de sleutel al laten slijpen. Nu alleen nog een transponder in de nieuwe klapsleutel. Ik heb nog even een schema getekend en foto's van de set, mischien heeft iemand er wat aan. Ik heb de 5A zekering in de plus gezet, er zat 15A in, dat is veel te zwaar voor alleen de ontvanger. Ik heb deze set gekocht : http://www.wenmar.nl/vw/1284-klapsleutelset.html
Bedankt voor alle tips.
aansluitschema.JPG
IMG_20180105_162624.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!