[HOW-TO][6R][ICE/Audio] Pioneer TS-WX77A inbouwen en aansluiten op een RNS-315

Hallo, ik heb een nieuwer model van deze woofer, kan iemad mij uitleggen hoe ik stroom kan aftappen van de zekeringkast? Maar dan vooral hoe ik er het beste bij kan komen zonder de boel te beschadigen. Alvast bedankt, groetjes Chris.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Hallo, ik heb een nieuwer model van deze woofer, kan iemad mij uitleggen hoe ik stroom kan aftappen van de zekeringkast? Maar dan vooral hoe ik er het beste bij kan komen zonder de boel te beschadigen. Alvast bedankt, groetjes Chris.
Je kunt beter de stroom direct van de accu aftappen en bij de stuurcollom naar binnen trekken. Daar ergens zit er een kleine opering waar je mooi kabels van de motorruimte de auto in kunt trekken. De remote van de zekering onder het stuur pakken. Ik pak de remote van de zekering van de 12v sigaretten plugs omdat deze altijd uit gaat wanneer je het contact draait. Ik pakte eerst de remote van de radio zoals deze in de topic is beschreven maar dan bleef de woofer c.a 30 minuten aan wanneer ik de auto al lang had verlaten, beetje zonde dus. Om van de zekering af te tappen zijn er van die adaptertjes. En google even fuse layout polo 6r om de zekering van de sigarettenplugs te vinden.

Zo iets.
2PCS-lot-15A-NEW-Add-A-Circuit-Fuse-Tap-Piggy-Back-MINI-Blade-Fuse-Holder-ATM.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Chris 6r
Je kunt beter de stroom direct van de accu aftappen en bij de stuurcollom naar binnen trekken. Daar ergens zit er een kleine opering waar je mooi kabels van de motorruimte de auto in kunt trekken. De remote van de zekering onder het stuur pakken. Ik pak de remote van de zekering van de 12v sigaretten plugs omdat deze altijd uit gaat wanneer je het contact draait. Ik pakte eerst de remote van de radio zoals deze in de topic is beschreven maar dan bleef de woofer c.a 30 minuten aan wanneer ik de auto al lang had verlaten, beetje zonde dus. Om van de zekering af te tappen zijn er van die adaptertjes. En google even fuse layout polo 6r om de zekering van de sigarettenplugs te vinden.

Zo iets.
2PCS-lot-15A-NEW-Add-A-Circuit-Fuse-Tap-Piggy-Back-MINI-Blade-Fuse-Holder-ATM.jpg

Hartelijk dank, was alweer een poosje geleden en was al gelukt, maar misschien heeft een ander hier ook nog iets aan.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Ik heb gisteren een ts-wx77a op Marktplaats gekocht, maar daar zit helaas de tulp-naar-speaker-draad niet meer bij. Heeft iemand deze toevallig nog liggen (doordat ze hem rechtstreeks op een after market radio hebben aangesloten of een high-low converter?)

Gaat om deze kabel:

57D9255A-808B-4385-B844-8465AA1E366B.jpeg
F2014C1B-81BE-40A5-995E-F872BEF03289.jpeg

Ik heb de kabel inmiddels kunnen krijgen via Arendse Car Systems in Duiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Hallo,
Helaas blijf bij mij de versterker aan voor een tijdje, en krijg ik geen sub of base uit mijn subwoofer.
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds gedaan met de kabels.

Min auto is een vw polo 1.4 uit 2011 met een rn310
Met een hifonics brutus sub woofer.
 
Volkswagen  Polo  GTI 180PK 
Kan ook zijn dat hij in de beveiliging schiet?

Zou eerst alleen een plus en min aansluiten en de remote even tijdelijk met een los draadje aftappen van die plus. Dus draadje op de schroef van je plus en dan op de schroef van je remote. Dan draadje los en kijken hoe snel de versterker dan uitgaat. Misschien heb je je remote op een draad gezet die nog een tijdje actief blijft, zoals je binnen verlichting. Na dit opgelost te hebben zou ik een foto of uitgebreide uitleg van je aansluitingen hier posten. Waar zitten je tulpstekkers op, zowel radio als versterker, hoe zit je sub aan de versterker?

Dit maakt voor ons het zoeken ook makkelijker, succes!
 
zoo iets heb ik tussen mijne ge stoken hoppelijk werkt dat ook gewoon
Deze heb ik, werkt perfect (op de 6r). Wel enorm groot blok voor achter je radio, is even proppen.

Als er nog mensen zijn die vragen hebben over het aansluiten van een subwoofer op een Polo 6r, heb er inmiddels 3 gedaan in het afgelopen jaar, dus het zit nog vers in het koppie.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Ook zoiets soortgelijks gedaan vorig jaar. Echter gebruik gemaakt van een passieve subwoofer en versterker erbij. Zo kunnen de speakers ook gevoed worden door de versterker. Zo zie je er niks van en heb je nog een genoeg kofferbak ruimte! (kabels zijn inmiddels netter weggewerkt Stick Out Tongue )

12+ inderdaad vanaf de accu via de stuurkolom naar binnen en via de linkerdorpels naar achteren laten lopen, evenals de remote en massa vanaf de radio.
speakerkabels en RCA kabels lopen via de rechter dorpels.

Wat ik ongeveer heb gebruikt:
  • Mosconi 4-kanaals High-Low converter achter de RCD330
  • Massa van radio aangesloten op dezelfde massa als versterker om dynamo ruis te voorkomen (nabij reservewiel)
  • Audio System 4-kanaals versterker
  • Audio System passieve 8 inch subwoofer
  • Audio System 16,5cm composet, voorportieren gedeeltelijk gedempt.
  • zelfgemaakte MDF speaker ringen
  • 2,5mm² speakerkabel
  • Triple shielded RCA signaalkabels
  • Condensator tussen de achterspeakers geplaatst zodat ze minder bass krijgen. (Achterspeakers zijn aangesloten op de radio, en kunnen met een rockerswitch in dashboardkastje ook uitgeschakeld worden)open.jpg
 

Bijlagen

  • dicht.jpg
    dicht.jpg
    158 KB · Weergaven: 7
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robbiepolo
Deze heb ik, werkt perfect (op de 6r). Wel enorm groot blok voor achter je radio, is even proppen.

Als er nog mensen zijn die vragen hebben over het aansluiten van een subwoofer op een Polo 6r, heb er inmiddels 3 gedaan in het afgelopen jaar, dus het zit nog vers in het koppie.
Heb je de remote kabel via je radio gedaan? Ik zie ook mensen die hem van het contact in het zekeringkastje hebben afgetapt? En weet je toevallig hoe de stuurkolom methode werkt om je accu te bereiken? met de 12v kabel? Thanks! :) Dit is de eerste keer dat ik dit bij een polo 6r doe.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Pin 10 van het kleine stekkertje achter je radio is een geschakelde plus!
Heb je de remote kabel via je radio gedaan? Ik zie ook mensen die hem van het contact in het zekeringkastje hebben afgetapt? En weet je toevallig hoe de stuurkolom methode werkt om je accu te bereiken? met de 12v kabel? Thanks! :) Dit is de eerste keer dat ik dit bij een polo 6r doe.
1634307842748.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robbiepolo
Heb je de remote kabel via je radio gedaan? Ik zie ook mensen die hem van het contact in het zekeringkastje hebben afgetapt? En weet je toevallig hoe de stuurkolom methode werkt om je accu te bereiken? met de 12v kabel? Thanks! :) Dit is de eerste keer dat ik dit bij een polo 6r doe.

Ik heb de remote op mijn lichtschakelaar gedaan, was voor mij de makkelijkste optie aangezien je hier vrij makkelijk bij komt.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!