Mikkie30

Bekend lid
24 januari 2014
479
274
80
Land
Netherlands
Wat is het voordeel van zo'n High/low converter?
Heb je dan een mooier geluid of maakt het niet uit?

Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 

Mikkie30

Bekend lid
24 januari 2014
479
274
80
Land
Netherlands
Is in weze eigenlijk gewoon een filter. Die haalt uit de signalen (hoge tonen en lage tonen) die de radio doorstuurt de lage tonen eruit sorteert en die naar de sub/versterker doorstuurt.
Maar als je een woofer alleen op de + en - van een speakerdraad zet, functioneert hij dan niet als een speaker i.p.v. woofer?

Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 

Chris 6r

Actief lid
11 februari 2017
146
40
35
38
Land
Netherlands
Hallo, ik heb een nieuwer model van deze woofer, kan iemad mij uitleggen hoe ik stroom kan aftappen van de zekeringkast? Maar dan vooral hoe ik er het beste bij kan komen zonder de boel te beschadigen. Alvast bedankt, groetjes Chris.

Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 

sambir

Actief lid
20 september 2013
437
151
43
Land
Netherlands
Hallo, ik heb een nieuwer model van deze woofer, kan iemad mij uitleggen hoe ik stroom kan aftappen van de zekeringkast? Maar dan vooral hoe ik er het beste bij kan komen zonder de boel te beschadigen. Alvast bedankt, groetjes Chris.
Je kunt beter de stroom direct van de accu aftappen en bij de stuurcollom naar binnen trekken. Daar ergens zit er een kleine opering waar je mooi kabels van de motorruimte de auto in kunt trekken. De remote van de zekering onder het stuur pakken. Ik pak de remote van de zekering van de 12v sigaretten plugs omdat deze altijd uit gaat wanneer je het contact draait. Ik pakte eerst de remote van de radio zoals deze in de topic is beschreven maar dan bleef de woofer c.a 30 minuten aan wanneer ik de auto al lang had verlaten, beetje zonde dus. Om van de zekering af te tappen zijn er van die adaptertjes. En google even fuse layout polo 6r om de zekering van de sigarettenplugs te vinden.

Zo iets.
2PCS-lot-15A-NEW-Add-A-Circuit-Fuse-Tap-Piggy-Back-MINI-Blade-Fuse-Holder-ATM.jpg

• Leuk
Waarderingen: Chris 6r

Chris 6r

Actief lid
11 februari 2017
146
40
35
38
Land
Netherlands
Je kunt beter de stroom direct van de accu aftappen en bij de stuurcollom naar binnen trekken. Daar ergens zit er een kleine opering waar je mooi kabels van de motorruimte de auto in kunt trekken. De remote van de zekering onder het stuur pakken. Ik pak de remote van de zekering van de 12v sigaretten plugs omdat deze altijd uit gaat wanneer je het contact draait. Ik pakte eerst de remote van de radio zoals deze in de topic is beschreven maar dan bleef de woofer c.a 30 minuten aan wanneer ik de auto al lang had verlaten, beetje zonde dus. Om van de zekering af te tappen zijn er van die adaptertjes. En google even fuse layout polo 6r om de zekering van de sigarettenplugs te vinden.

Zo iets.
2PCS-lot-15A-NEW-Add-A-Circuit-Fuse-Tap-Piggy-Back-MINI-Blade-Fuse-Holder-ATM.jpg

Hartelijk dank, was alweer een poosje geleden en was al gelukt, maar misschien heeft een ander hier ook nog iets aan.

Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 

debroervanhenk

Bekend lid
3 oktober 2018
215
106
90
31
Land
Netherlands
Ik heb gisteren een ts-wx77a op Marktplaats gekocht, maar daar zit helaas de tulp-naar-speaker-draad niet meer bij. Heeft iemand deze toevallig nog liggen (doordat ze hem rechtstreeks op een after market radio hebben aangesloten of een high-low converter?)

Gaat om deze kabel:

57D9255A-808B-4385-B844-8465AA1E366B.jpeg
F2014C1B-81BE-40A5-995E-F872BEF03289.jpeg

Laatst bewerkt:

debroervanhenk

Bekend lid
3 oktober 2018
215
106
90
31
Land
Netherlands
Ik heb gisteren een ts-wx77a op Marktplaats gekocht, maar daar zit helaas de tulp-naar-speaker-draad niet meer bij. Heeft iemand deze toevallig nog liggen (doordat ze hem rechtstreeks op een after market radio hebben aangesloten of een high-low converter?)

Gaat om deze kabel:

57D9255A-808B-4385-B844-8465AA1E366B.jpeg
F2014C1B-81BE-40A5-995E-F872BEF03289.jpeg

Ik heb de kabel inmiddels kunnen krijgen via Arendse Car Systems in Duiven.

• Leuk
Waarderingen: Johan
30 november 2016
85
3
24
23
Land
Belgium
zoo iets heb ik tussen mijne ge stoken hoppelijk werkt dat ook gewoon

Bijlagen

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    193.1 KB · Weergaven: 30
Volkswagen  Polo 6r  1.2 

GodTakeda

Nieuw lid
9 januari 2018
1
0
1
26
Land
Netherlands
Hallo,
Helaas blijf bij mij de versterker aan voor een tijdje, en krijg ik geen sub of base uit mijn subwoofer.
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds gedaan met de kabels.

Min auto is een vw polo 1.4 uit 2011 met een rn310
Met een hifonics brutus sub woofer.

Volkswagen  Polo  GTI 180PK 

Pigeon

MyPolo - Team
7 november 2014
4,823
1
2,944
180
ZH
Land
Netherlands
Kan ook zijn dat hij in de beveiliging schiet?

Zou eerst alleen een plus en min aansluiten en de remote even tijdelijk met een los draadje aftappen van die plus. Dus draadje op de schroef van je plus en dan op de schroef van je remote. Dan draadje los en kijken hoe snel de versterker dan uitgaat. Misschien heb je je remote op een draad gezet die nog een tijdje actief blijft, zoals je binnen verlichting. Na dit opgelost te hebben zou ik een foto of uitgebreide uitleg van je aansluitingen hier posten. Waar zitten je tulpstekkers op, zowel radio als versterker, hoe zit je sub aan de versterker?

Dit maakt voor ons het zoeken ook makkelijker, succes!