Houz74 :: 2012 Volkswagen Polo Bluemotion
Houz74 :: 2012 Volkswagen Polo Bluemotion

Houz74 :: 2012 Volkswagen Polo Bluemotion

Overgezet uit oude forum-software.
Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R Bluemotion 1.2 TDI
Uitvoering
Comfortline
Kleur
Shadowblue metalic
Bouwjaar
2012
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Gepland:
- Een niet-Canbus H4 Bi-Xenon set in laten bouwen en de volgende aanpassingen laten doen met VCDS:

  • 1. Enable Xenon lights without shutters
    2. Cold lamp diagnostics switched off

Een niet-Canbus Xenon set is veiliger, deze voorkomt het doorbranden van Controller 09 en/of de ruitenwissermotor en met bovenstaande wijzigingen is het ook niet noodzakelijk om een speciale Canbus set te hebben. Op deze manier zou je theoretisch ook geen speciale Bluemotion kabels nodig hebben met weerstanden die zo extreem heet worden.
--------------------------------------------------------------------------------------

yvonne1980 zei:
Goede dealer,voor de bochtenverlichting moest ik 80 euro afrekenen.
De dealer wou mij ook niet geloven toen ik zei dat het ook zonder de fabrieksoptie te programmeren was. Hij ging het uitzoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Johan zei:
Klinkt allemaal goed! Heb je ook enig idee waar/welke setting in VCDS je moet aanpassen voor de xenon?
Nog niet precies, later deze week heeft de persoon door wie ik het in wil laten bouwen een meeting met de technische man van Pilot zelf. Als het goed is gaat hij dat programmeren voor Xenon dan bespreken, ook voor een Polo Bluemotion.

De High/Low Beam diagnose zou je in ieder geval uit moeten kunnen zetten zoals beschreven hier:
http://ardana.homeip.net/vcds/Ibiza-6J-VCDS-opties.pdf
De meeste opties in dit document komen wel overeen met de Polo Bluemotion.

Dan blijft alleen nog de setting over voor het aanzetten van de Xenon zonder shutters. Deze optie is er zeker voor de Polo, weet alleen niet welke. (is ook niet altijd zichtbaar in VCDS)

Mijn info heb ik van een Skoda-forum vandaar dat ik niet zomaar de VCDS Bytes en Bits hier kan overnemen, zeker omdat ik deze nog niet zelf heb kunnen checken. Maar ik hou jullie in deze post op de hoogte over mijn vorderingen.
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Houz74 zei:
Sjors zei:
Congrats, klinkt goed!

Ik ga hopelijk ook deze donderdag bijna dezelfde BlueMotion ophalen. :)
Jij ook gefeliciteerd. Hoe laat krijg jij hem ? Ik om 11 uur.
De dealer in Apeldoorn had deze nieuw op voorraad, de auto is gefabriceerd in september 2011 maar is modeljaar 2012 en wordt in 2012 op kenteken gezet.

Helaas wat tussengekomen, dus het wordt nu maandagochtend.. :( Bij mij eigenlijk ook hetzelfde verhaal. De mijne stond ook bij de dealer, is okt 2011, maar modeljaar 2012 en wordt deze week op kenteken gezet. Ik ben benieuwd!
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

De volgende dingen heb ik door de dealer laten inbouwen:
- Park Distance Control achter

zijn deze niet af fabriek er op gezet ??

groeten ger
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Welkom!! Ziet er top uit! ;)
Ben ook zeer benieuwd naar dat canbus-gedoe ivm xenon.. Ik sta namelijk zelf op het punt om een set (h7, canbus) van pilot aan te schaffen voor mn 1.6 tdi.. Die paar euro's extra vormen geen probleem, alleen wil ik zo min mogelijk risico om iets stuk te maken..

Grtz
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Ger zei:
De volgende dingen heb ik door de dealer laten inbouwen:
- Park Distance Control achter

zijn deze niet af fabriek er op gezet ??
Was een voorraad-auto zonder deze optie, achteraf inbouwen was wel veel duurder (€ 540,- inclusief spuiten)

Dit was niet de enige tegenvaller, ik mag morgen ook nog eerst de voorruit laten vervangen van mijn inruil-auto, die heeft Oud en Nieuw niet overleeft.

[edit]
Voorruit is inmiddels vervangen, alles is er klaar voor om overmorgen m'n nieuwe auto op te halen.
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe bolide.

echter heb ik 2 vraagjes

ik zie in je optie lijst niet dat je het licht pakket hebt gekozen!
maar toch laat je coming home instellen.. mij is verteld hier op het forum dat dit niet kan.. nu hoor ik graag van jou dat het wel mogelijk is en hoe ;) ik heb namelijk niet de functie dat dimlicht automatisch aangaat (stand 3 op de lichtschakelaar)

- Coming home AAN (via mistlampen)

onderstaande functie lijkt mij ook heel gaaf maar komt deze functie erbij in de boordcomputer of in plaats van?

- Verbruik van l/100km naar km/l
 
Re: Houz74's Nieuwe Polo Bluemotion

Ysolvis zei:
onderstaande functie lijkt mij ook heel gaaf maar komt deze functie erbij in de boordcomputer of in plaats van?

- Verbruik van l/100km naar km/l
Deze optie is in plaats van jammer genoeg, had ze ook liever allebei gehad.

De Coming Home werkt alleen handmatig: De sleutel eruit halen en dan groot licht seinen, dan werkt Coming Home. Je hebt dan ook geen sensor of pakket nodig.
 
Heb nu zelf de volgende aanpassingen via VCDS gedaan:
- Comfort knipperlicht weer terug op 3 x (was op mijn verzoek door de dealer op 4x gezet)
- Verwarming buitenspiegels inschakelen als de achterruitverwarming aangezet wordt.
- Bit 4 van Byte 16 in 09-Centr.Elec. "Lamp Diagnostics for Low Beam active" uitgezet,
als voorbereiding voor het installeren van H4 Bi-Xenon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!